Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Een paar tegenvallers .

- Die hoge ISO ? 16.000 ? Hmm...
    - De smart teleconverter. Daar gaan we weer...dat klinkt zo 2008 (lees: A300/A350-achtig )...
    - Geen CF meer, alleen SD...
    - Battery life: 'meer dan 500 foto's' is op z'n zachtst gezegd slechter dan zowat elke body behalve misschien de instappers van Canon en Nikon (D3100/D5100, 1100D/600D). Zelfs hun eigen A580 doet er twee keer zo lang over met dezelfde batterij...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Een paar tegenvallers .

- Die hoge ISO ? 16.000 ? Hmm...
      - De smart teleconverter. Daar gaan we weer...dat klinkt zo 2008 (lees: A300/A350-achtig )...
      - Geen CF meer, alleen SD...
      - Battery life: 'meer dan 500 foto's' is op z'n zachtst gezegd slechter dan zowat elke body behalve misschien de instappers van Canon en Nikon (D3100/D5100, 1100D/600D). Zelfs hun eigen A580 doet er twee keer zo lang over met dezelfde batterij...
      tegenvallers? het toestel is nog nie uit he. Geeft het een kans en mischien knn we met zen allen beter de eerste reviews afwachten.

Comment

Je hebt een punt, maar als ik zie dat Sony zelfs op hun vertical grip een knop voor de 'smart teleconverter' (wat gewoon in-camera croppen inhoudt) heeft gezet...Hmm.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

mogelijk, maar video op mijn fototoestel of live view of.. hebben voor mij ook geen meerwaarde. If you don't need it, you don't use it.
          Als het foto gedeelte van het toestel maar goed werkt niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Je hebt een punt, maar als ik zie dat Sony zelfs op hun vertical grip een knop voor de 'smart teleconverter' (wat gewoon in-camera croppen inhoudt) heeft gezet...Hmm.
            Hmmm, het zou me niet verbazen als ik hier binnenkort moet lezen dat deze 'smart teleconvertor' zelfs superieur is aan de fysieke televonverters van Canon en Nikon.
            Ik ben benieuwd
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

-MS sticks werken vlugger dan CF-kaart met de sony's en dat zal ook wel voorzien zijn.
              SD wordt de toekomst, kun je rechtstreeks in hedendaagse TV's en andere multi media toestellen gebruiken, is nog wel trager.

-PASM en AVCHD 2.0 wordt hier geconfirmeerd en ook voor de nex7, moeten snelle processors gebruiken of codec zit misschien verwerkt op de sensor.

-smart teleconverter wordt juist handig met 24mp en is ook een van de grote voordelen van EVF, je ziet onmiddellijk het uitgesneden beeld in de zoeker, de opname zoals je dit gaat maken. Prijsverschil tussen een 200mm en 400mm telelens is aanzienlijk !

-16000 ISO is nen afknapper toz vd 100000 ISO (3stops!) in vorige geruchten, maar als per pixel de kwaliteit gelijk is aan de 16mp sensor mag je rekenen dat je op 4 a 5600ISO opnames kunt maken met vrij hoge kwaliteit, vergelijkbaar met zowat 2000ISO opnames op a55. En er is ook nog MF-ruisreductie voorzien.

-500 opnames volgens spec komt overeen met 7 a 800 opnames zonder video en als je enkel EVF gebruikt, misschien nog iets hoger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Hmmm, het zou me niet verbazen als ik hier binnenkort moet lezen dat deze 'smart teleconvertor' zelfs superieur is aan de fysieke televonverters van Canon en Nikon.
                Ik ben benieuwd
                ... en inderdaad, onze jongen stelt niet teleur en lost alle verwachtingen in

Comment

16000 ISO is nen afknapper toz vd 100000 ISO (3stops!) in vorige geruchten
                  Dat is het inderdaad. Maar belangrijker zijn de prestaties op middelhoge ISO (800-1600), die je toch vaker gaat gebruiken. Als die op het peil zijn vd A580 met 16MP sensor, dan heeft Sony goed werk geleverd.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Dat is het inderdaad. Maar belangrijker zijn de prestaties op middelhoge ISO (800-1600), die je toch vaker gaat gebruiken. Als die op het peil zijn vd A580 met 16MP sensor, dan heeft Sony goed werk geleverd.
                    in het verleden was (per pixel dan nog wel) de 14mp sensor beter dan de 12mp, de 16mp beter dan de 14mp, hopelijk wordt deze trend doorgezet.

Comment

Ben benieuwd of de camera op 24 augustus geïntroduceerd wordt.
                      Laten we het hopen...
                      WillemClassensDesign: Mijn website
                      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                      Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        ik weet niet hoe veel jij ziet in het pro-circuit, maar daar loopt 99,99999% met een d3s of 1dmkIV rond.. dat zulllen wel masochisten zijn zekers, die geen verplichtingen hebben jegens betalende klanten zekers? kom, kom.. je maakt nu werkelijk een karikatuur van jezelf...
                        Leontine,

ik weet niet hoeveel JIJ ziet in het pro-circuit, maar blijkbaar heb je dan alle fotografen met Hasselblad, PhaseOne, Mamiya, andere midden-en grootformaten én Sony gemist...

Zelf heb ik vorig jaar een d3 meegehad, maar op het einde van een dag fotograferen was mijn rechterarm zowat 5cm langer dan de linkse. Zo masochistisch ben ik nu ook niet!

G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                          Leontine,

ik weet niet hoeveel JIJ ziet in het pro-circuit, maar blijkbaar heb je dan alle fotografen met Hasselblad, PhaseOne, Mamiya, andere midden-en grootformaten én Sony gemist...
                          Inderdaad, van de pro-fotografen loopt slechts een héél kleine minderheid met een Hasselblad, PhaseOne, Mamiya, andere midden-en grootformaten of een Sony rond. Dat schets het reële beeld mooi.

Zelf heb ik vorig jaar een d3 meegehad, maar op het einde van een dag fotograferen was mijn rechterarm zowat 5cm langer dan de linkse. Zo masochistisch ben ik nu ook niet!
                          Duizenden anderen, waaronder mezelf, lukt het wel. Zelf met een fototas vol lichsterke primes op de andere schouder. Ik ben veel, maar niet masochistisch. Misschien toch even naar je eigen fysiek kijken, ipv de camera?

Comment

Leontine,

G
                            hasselblad, phaseone, en mamyia worden zeker ook gebruikt... maar dan meer in het serieuze landscape, studio, fashion-gebeuren,(ook met film zelfs.. ) en dat is idd ook allemaal betaald.. er zijn weinigen die kunnen leven van dit gedoe btw.. of je moet een goed contract hebben en ontzettend goed zijn.. een digitale rug van een slordige 30 a 40 mille kunnen verantwoorden aan je klanten is geen sinecure..dan moet je wel een echte topper zijn, me dunkt.. de meesten ´behelpen´ zich met dslr´s.. FF, aps-h of minder..de kosten gaan voor de baten uit.. sony , hasselblad, phaseone of niet.. zolang je er geld aan kunt verdienen is alles geoorloofd he?

meeste blijft toch d3s, 1dmkIV en ander spul hoor..lekker allround.. en voor alles geschikt. je moet wat he??
                            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Duizenden anderen, waaronder mezelf, lukt het wel.
                              Dan moet je je materiaallijst in je handtekening eens updaten. Ik zie daar geen d3 staan

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Misschien toch even naar je eigen fysiek kijken, ipv de camera?
                              En dat vertel je aan een ex-sportman...

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                              een digitale rug van een slordige 30 a 40 mille kunnen verantwoorden aan je klanten is geen sinecure..dan moet je wel een echte topper zijn, me dunkt.
                              De aankoop van je materiaal hoef je niet te verantwoorden aan je klanten. De meeste interesseert het trouwens geen zier.
                              Een topper hoef je er ook al niet voor te zijn, gewoon een fotograaf met een gezonde bedrijfsvoering.

G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Dan moet je je materiaallijst in je handtekening eens updaten. Ik zie daar geen d3 staan
                                Ik zie daar nochtans een D700 staan. En samen met mijn MB-D10 grip en twee batterijen is die al groter dan een D3 en weegt slechs 45g minder.
                                Maar ik (en ik niet alleen blijkbaar) heb er geen probleem mee om er nog een zware 85 f1.4 op te hangen en paar uren op een trouw rond te lopen.

Als dat voor jou niet werkt, dan is dat jammer. Maar het ligt duidelijk niet aan de camera.

Comment

Working...
                                X