Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking 10D en Sony828

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

en laten we dan nog niet beginnen over sommige mensen die 'nen camera in den aldi hebben gekocht met 4 megapixels en 4x zoom voor 300€!!!' en die dan zonder schroom gaan vergelijken met een Canon G3 of Nikon CP5700 of Dimage A1. die mensen zijn er dus van overtuigd dat hun goedkoop cameraake evengoed is als een échte digicam (sorry, zo noem ik het nu eenmaal) omdat het evenveel MEGAAPIXJELS heeft...

Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Eigelijk is het erg makkelijk.
      Bijde camara's zijn goed alleen hebben ze het verschil, dat de doelgroep anders is.
      De ene is gelukkig met een 828 en de ander is weer tevreden over de 10D.
      Iedereen een happy 2004

Comment

Eindelijk iemand met een degelijke opmerking !
        Beste wensen outdoorinfo !

Originally posted by Outdoorinfo.nl
        Eigelijk is het erg makkelijk.
        Bijde camara's zijn goed alleen hebben ze het verschil, dat de doelgroep anders is.
        De ene is gelukkig met een 828 en de ander is weer tevreden over de 10D.
        Iedereen een happy 2004

NIKON D70
        NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

Comment

Bemerking 1 :

Die Sony heeft die geen 8Mp sensor ?? Als ik hier dan
          lees dat die veel ruis geeft vanaf A4 formaat /ISO400 ...
          waarvoor dienen al die megas dan ? (overkill dus?) Dit
          kan toch niet ! (en zeker niet voor die prijs). Bovendien
          weegt dat ding meer dan 1 kilo !

Bemerking 2 :

Hoe objectief zijn de reacties van mensen met apparatuur van +6000
          euro in deze discussie (en die zijn hier weldegelijk) ?

VREDE aan iedereen en een voorspoedig en fotogeniek 2004 !

Comment

Originally posted by dekoning
            Bemerking 2 :

Wat heeft de apparatuur die iemand heeft in godshemelsnaam te maken met objectiviteit? Ik kan perfekt een toestel naar waarde schatten, na het doorworstelen van een pak verschillende toestellen in alle prijsklasses en doelgroepen.
            Blijf erbij dat de 828 niet te vergelijken is met een dslr, twee werelden, zelf een low-cost 300d is helemaal niet te vregelijken.
            Beste wensen ann allen!!!

Comment

Originally posted by dekoning
              Bemerking 1 :

Die Sony heeft die geen 8Mp sensor ?? Als ik hier dan
              lees dat die veel ruis geeft vanaf A4 formaat /ISO400 ...
              waarvoor dienen al die megas dan ? (overkill dus?) Dit
              kan toch niet ! (en zeker niet voor die prijs). Bovendien
              weegt dat ding meer dan 1 kilo !

Bemerking 2 :

Wel die 8MP dienen om groter te kunnen printen en/of meer te kunnen croppen. Maar hoe meer pixels op een kleine oppervlakte hoe meer noise en dus op ISO400 heb je veel noise en dat ga je dus zien in een print. Das helemaal niet raar of zo. Overkill wel dat hangt van gebruiker tot gebruiker af. Op iso 64 heb je bijna geen noise dus kan je heel groot drukken en een perfect beeld krijgen wil je dat kunnen is dat dus geen overkill he. Op 400 iso is er daarentegen al wel zoveel noise dat je dat in een A4 print gaat zien. Waarom zou dit niet kunnen? Het is nochtans de logica zelf. Een 10D (1500€) heeft minder noise dan een 1Ds (9999€) maar ook een pak minder pixels 6MP tov 11MP( en zelfs een grotere chip wat al heel veel goedmaakt). Ook daar blijft de logica behouden. En die 1Ds kost een pak meer en weegt een stuk meer ook hoor(heeft er al zeker niets mee te maken dat gewicht maar allée jij ziet daar een correlatie waarom geen idee eigenlijk). Het aantal MP's op zich heeft enkel belang voor de grote van het printen voor al de rest zijn er andere zaken zoals de lens die veel belangrijker zijn voor de kwaliteit van het beeld. En persoonlijk vind ik de CA in het beeld van de 828 nog veruit het meest storend.

Voor je tweede opm euh waarom zouden die mensen geen mening mogen hebben over zo een toestel? Omdat ze hogere eisen stellen heeft toch niet tot gevolg dat hun mening waardeloos is zekers. Mijn apparatuur is nog maar het dubbele waard van een 828 maar mijn mening is denk ik toch nog altijd geldig hoor en objectief. En Rudy heeft gelijk je kan een prosumer niet vergelijken met een SLR. En dat zal niet snel veranderen ook niet maakt niet uit hoeveel pixels ze op die toestellen zetten. Beide hebben hun voordelen en nadelen. De keuze wat voor jou het beste is moet je zelf maken.

Comment

[/quote]

Wat heeft de apparatuur die iemand heeft in godshemelsnaam te maken met objectiviteit? Ik kan perfekt een toestel naar waarde schatten, na het doorworstelen van een pak verschillende toestellen in alle prijsklasses en doelgroepen.
                Blijf erbij dat de 828 niet te vergelijken is met een dslr, twee werelden, zelf een low-cost 300d is helemaal niet te vregelijken.
                Beste wensen ann allen!!!

[/quote]

gelijk heb je....
                het is als vergelijken tss 2 wagens, de ene kost 600000 oude bfr en de ander meer dan het dubbele (of meer).....ga je toch niet doen....
                Mischien is die wagen van 600000 goed voor z'n prijs...

en voor de rest.... een gezond en gelukkig 2004 en veel fotoplezier....

daVinci
                www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Bedankt voor de opheldering ivm de Mpixels

Rudy : Peace man ! Als je de hele cyclus al eens doorgemaakt
                  hebt...respect ! Ik moet nog wat wennen aan de 'passie' waarmee
                  sommigen zich uitlaten in de discussies

Comment

Working...
                  X