Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking 10D en Sony828

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Voor de 1D kan dat wel kloppen, maar voor de 10D en de "meeste" DSLR's heb je gewoon wat PP nodig... En dat vind je in ongeveer elke thread over de 10D...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Een beetje handwerk met Fotoshop is achteraf altijd wel nodig.
      Als mensen een DSLR kopen is het aan te raden een beetje achtergrond te hebben van fotobewerking.
      Niet alles moet automatisch gaan... fotograferen is een prachtige bezigheid
      Originally posted by CooMa
      Voor de 1D kan dat wel kloppen, maar voor de 10D en de "meeste" DSLR's heb je gewoon wat PP nodig... En dat vind je in ongeveer elke thread over de 10D...

Comment

Zeggen de 10d-ers allemaal samen!!!
        Ik vind het toch eenvoudiger als je aan de scherpte toch al niks meer moet doen.

Comment

Ik vind jullie uitspraken heel bizar, en een beetje macho-achtig.
          Eigenlijk komt het er op neer dat je een toestel van minstens 2800 euro moet hebben om goede foto's te maken zonder dat je ze moet bewerken met photoshop??
          Misschien moet je dan toch eens wat meer geduld oefenen om foto te maken.

Groeten Karel

Originally posted by Rudy
          En dan vind je van deze dingen...

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=7084943

Sommige mensen kopen gewoon een DSLR omdat het een beetje "cool" staat... Kijken die dan nooit eens rond voordat ze iets kopen...
          Let op, nu ik de 1D heb, doe ik héél weinig processing, gewoon omdat deze beelden bijna niks nodig hebben. verscherpen, een noodzaak met de 10d of 300D, doen ik nu niet meer, de beelden worden dan gewoon te hard. Het bewijs dat het dus wel kan!!! Maar, de cmos heeft een sterke aa filter, en volgens mij ook een zeer sterke noise removal in de camera, wat dus resulteert in die boterzachte beelden, waar sommigen het moeilijk mee hebben.

[~SONY DSC-F717~] [Coolpix 2500]
          http://www.cornelis-opdebeeck.com

Comment

[quote]Ik vind jullie uitspraken heel bizar, en een beetje macho-achtig.
            Eigenlijk komt het er op neer dat je een toestel van minstens 2800 euro moet hebben om goede foto's te maken zonder dat je ze moet bewerken met photoshop??

Groeten Karel

[quote]

nee Karl, 2800€ plus nog minstens evenveel voor een set degelijk glas!! Maar waar liggen onze normen hé, dat is eigenlijk de "bottom line". Ergens eindigt de prosumerklasse, en begint het fijnere werk.
            De dslr gebruikers ondereen keuvelen natuurlijk graag daarover, wat misschien voor prosumergebruikers raar overkomt. Feit is dat veel gebruikers het net leuk vinden om de finishing touch zelf te kunnen doen.
            ps, met een 1d kan je natuurlijk wel de unieke aktiefoto schieten, er zijn maar heel weinig cameras die 8fps kunnen volhouden gedurende 21 shots, in volle resolutie!!

Comment

Ook goed....
              Ik doe alles zelf.
              Ik vind het toch eenvoudiger als je aan de scherpte toch al niks meer moet doen.

Comment

Originally posted by Outdoorinfo.nl
                Ook goed....
                Ik doe alles zelf.

Part of the fun!!!!

Comment

Originally posted by kcornelis
                  Ik vind jullie uitspraken heel bizar, en een beetje macho-achtig.

Kan daar in komen , voor sommige is de prijs belangrijker dan het fotos nemen zelf.Als je op ebay rond kijkt heb je voor 1200 euro top
                  F4S met goed glas.Zelf 800 betaald voor F4s plus 50mm 1.4 ai en 28 2.8 ais.En dan Fuji Acros 100 in Rodinal Special in mijn 2de hands doka (80 euro) en super fotos maar ja, dan moet ge meer kunnen dan een handleiding lezen zoals Rudy nog aanwees.
                  En ge moet nen goede negatiefscanner hebben , maar die heb ik niet
                  btw als iemand een weet te koop zijn maar echt niet duur he, mannen

En dan vind je van deze dingen...

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=7084943

Sommige mensen kopen gewoon een DSLR omdat het een beetje "cool" staat... Kijken die dan nooit eens rond voordat ze iets kopen...
                  Let op, nu ik de 1D heb, doe ik héél weinig processing, gewoon omdat deze beelden bijna niks nodig hebben. verscherpen, een noodzaak met de 10d of 300D, doen ik nu niet meer, de beelden worden dan gewoon te hard. Het bewijs dat het dus wel kan!!! Maar, de cmos heeft een sterke aa filter, en volgens mij ook een zeer sterke noise removal in de camera, wat dus resulteert in die boterzachte beelden, waar sommigen het moeilijk mee hebben.

Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

Een bende muggezifters zit hier tesamen !
                    Ten eerste kan je die toestellen niet vergelijken en ten tweede hangt het ervan af wat je verwacht van een toestel.
                    Ik had een Canon 300d, als amateur vond ik de foto's niet perfect omdat je steeds wat moet bijwerken in photoshop ed. Nu vanmorgen mijn sony dsc f-828 afgehaald, fijn, handig en goed toestel.
                    In automatische modus zijn de foto's perfect, inderdaad ruis bij hoge iso waarden maar dit merkt men pas op A4 afdruk of groter.
                    Door voor hetgeen ik dat toestel gebruik (huis, tuin, keuken) voldoet die sony perfect aan mijn eisen, fantastische lens, ligt goed in de hand enz...
                    Toestel is inderdaad niet goedkoop en nogmaals niet te vergelijken met een dslr.
                    Maar als men bij een 300d een goede lens bijkoopt is de prijs ook al een stuk hoger en sony heeft standaard een prachtige zeiss 28-200 mm.
                    Laat iedereen zijn pleziertjes en vergelijk niet steeds appelen met peren !
                    NIKON D70
                    NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

Comment

Right , laat eens iets weten als je wat fotos ergens post
                      Ben nieuwsgierig

Originally posted by Vussie
                      Ten eerste kan je die toestellen niet vergelijken en ten tweede hangt het ervan af wat je verwacht van een toestel.
                      Ik had een Canon 300d, als amateur vond ik de foto's niet perfect omdat je steeds wat moet bijwerken in photoshop ed. Nu vanmorgen mijn sony dsc f-828 afgehaald, fijn, handig en goed toestel.
                      In automatische modus zijn de foto's perfect, inderdaad ruis bij hoge iso waarden maar dit merkt men pas op A4 afdruk of groter.
                      Door voor hetgeen ik dat toestel gebruik (huis, tuin, keuken) voldoet die sony perfect aan mijn eisen, fantastische lens, ligt goed in de hand enz...
                      Toestel is inderdaad niet goedkoop en nogmaals niet te vergelijken met een dslr.
                      Maar als men bij een 300d een goede lens bijkoopt is de prijs ook al een stuk hoger en sony heeft standaard een prachtige zeiss 28-200 mm.
                      Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

Het zijn hier geen muggezifters gewoon mensen die omwille van hun passie hogere eisen stellen dan de gemiddelde gebruiker.

Maar eerlijk gezegd als je nooit A4 of groter afdrukt waarom dan een 828 kopen das zware overkill zou ik zeggen.

Comment

Ik respecteer ieder zijn marchandies, maar kan niet goed verdragen dat er altijd vergeleken word tussen 2 totaal verschillende werelden.
                          Ik breek dus absoluut de sony 828 niet af, alleen ik wil er geen. Voor mij is de handling slecht en de ruis onaanvardbaar, alsook is het toestel gewoon veel te traag. En dat huis, tuin en keuken gebruik slaat ook op niks hé , zelfs voor een kind op het juiste moment te fotograferen, heb je snelheid nodig. Misschien niet om een interieur, landschap of macro te fotograferen.
                          En ja, soms zal je met de 828 zelfs betere beelden hebben dan met de véél duurdere dslr toestellen, maar in veel omstandigheden is de dslr toch in het voordeel.
                          Dit is natuurlijk mijn gedacht hé, ieder het zijn dus!!

Novasahond, ik zal eens een accountje moeten aanmaken, en iets online zetten.

Kevlar, jij begrijpt me met tenminste. Ik heb de hele weg meermaals bewandelt, en uiteindelijk 2 keer terug op dslr gegaan, na veel ergernis met de prosumers.

Comment

Zeg niet dat ik nooit A4 of groter afdruk maar dan merkt men pas de ruis vanaf iso 400.
                            Op auto niks van te zien.

Originally posted by Kevlar
                            Het zijn hier geen muggezifters gewoon mensen die omwille van hun passie hogere eisen stellen dan de gemiddelde gebruiker.

Maar eerlijk gezegd als je nooit A4 of groter afdrukt waarom dan een 828 kopen das zware overkill zou ik zeggen.
                            NIKON D70

Comment

Rudy,

Uw gedacht klopt volledig, ik ben het er 100% mee eens daarom al alleen krijg ik he top mijn zenuwen van een vergelijking tussen een Sony dsc F-828 en een Canon 10D.
                              Het is niet omdat de prijzen steeds dichter bij elkaar komen te liggen dat je beide toestellen kan vergelijken.
                              Alleen is bij een dslr de man achter de camera veel belangrijker als bij een prosumer !
                              Volgens mij toch....

Ik respecteer ieder zijn marchandies, maar kan niet goed verdragen dat er altijd vergeleken word tussen 2 totaal verschillende werelden.
                              Ik breek dus absoluut de sony 828 niet af, alleen ik wil er geen. Voor mij is de handling slecht en de ruis onaanvardbaar, alsook is het toestel gewoon veel te traag. En dat huis, tuin en keuken gebruik slaat ook op niks hé , zelfs voor een kind op het juiste moment te fotograferen, heb je snelheid nodig. Misschien niet om een interieur, landschap of macro te fotograferen.
                              En ja, soms zal je met de 828 zelfs betere beelden hebben dan met de véél duurdere dslr toestellen, maar in veel omstandigheden is de dslr toch in het voordeel.
                              Dit is natuurlijk mijn gedacht hé, ieder het zijn dus!!

Novasahond, ik zal eens een accountje moeten aanmaken, en iets online zetten.

Kevlar, jij begrijpt me met tenminste. Ik heb de hele weg meermaals bewandelt, en uiteindelijk 2 keer terug op dslr gegaan, na veel ergernis met de prosumers.

NIKON D70

Comment

[quote]Originally posted by Vussie
                                Rudy,

Alleen is bij een dslr de man achter de camera veel belangrijker als bij een prosumer !
                                Volgens mij toch....

[quote]
                                Dat is correct, je kan meer, maar je moet wel alles zelf doen dan. En voor iemand die geen fotografie achtergrond heeft heet dit studeren.
                                Veel gebruikers van digitale toestellen weten nog eens niet wat een diafragma of een sluitersnelheid is, laat staan dat ze ermee kunnen omgaan. Voor deze mensen is er niks beter dan een kompakt autolatisch toestel. Ik hoor heel dikwijls zeggen van gebruikers, het mag niks kosten, ik wil er niks aan instellen, en het ding moet goede fotos maken. oh ja, in een ruk, zoveel mpixels, en zoveel zoom.
                                Dus laat mij maar lekker stoeien met een toestel waar je echt alles zelf doet.

Comment

Working...
                                X