Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon flits sb-50dx of sb-80dx

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon flits sb-50dx of sb-80dx

Beste vrienden,

Ik ben van plan om mij in de nabije toekomst een sb-50dx of sb-80dx aan te schaffen. Gezien mijn bescheiden fotokunsten zou een sb-50dx ruim volstaan denk ik. Als ik uw commentaren goed heb gelezen beschikken beide types flitsers al over meer mogelijkheden dan mijn 5700 kan aansturen maar die 5700 zal waarschijnlijk niet eeuwig meegaan en de overstap naar een d70 bijvoorbeeld is natuurlijk niet uitgesloten.
    Wat mij wel een beetje tegenvalt is de voeding van de sb-50. Klopt het dat voor dit type geen herlaadbare batterijen voorhanden zijn ?
    Kunnen de gelukkige eigenaars van deze flitsers mij eens van een paar commentaren voorzien ?

Thanks.

Dany.

Ik heb de 80, zeer tevreden over en een heel sterke lichtopbrengst, de meerprijs meer dan waard!

Comment

Ik heb de SB50 en ben erg tevreden maar die batterijen dat is spijtig.Heb me goed geinformeerd en daar bestaan geen oplaadbare alternatieven voor.Maar ik heb de laatste tijd erg veel geflitst en ik heb de indruk dat zo'n batterij wel redelijk lang meegaat.

In Frankrijk heb ik voor een 30 Euro een ganse doos van die batterijen besteld en daar ga ik wel ff mee toekomen denk ik
      Ik heb ze tweedehands gekocht via marktplaats voor 175 Euro.Is nog garantie op want ze is nog geen jaar oud
      Danny's Photosite

Comment

Volgens mijn bescheiden mening is de 80 DX vervangen door de 800. De 80DX is niet meer leverbaar (aldus De Beukelaer enkele weken geleden al). Voor de rest kan ik er weinig over zeggen: ik heb de splinternieuwe 800 gewoon eens in mijn handen gehad.
        Nikon, Apple & Epson

Comment

Zou wel eens kunnen kloppen. De technische gegevens van de 80 en de 800 lijken nagenoeg dezelfde met uitzondering van een paar nieuwigheden die mij momenteel toch weinig zeggen.
          Het prijsverschil bij top-foto is een 30 euro.
          Ik neem dus aan dat de commentaren van sb-80dx gebruikers nog steeds van toepassing zijn.

Comment

De sb-800 is inderdaad de vervanger van de 80dx, ik heb er mij vorige week eentje besteld. Wat wel eeen redelijk verschil maakt is de oplaadtijd, sb 80dx = 6 sec en de sb-800 met 1 extra batterijtje is 2.7sec

Comment

Correct !

Ondertussen heb ik ook nog eens de confirmatie gekregen van De Beukelaer dat de de sb-80dx verdwijnt en dat de nieuwere sb-800 zonder problemen werkt in combinatie met de 5700.
              Mijn vermoeden omtrent de niet-oplaadbare batterijen van de sb-50dx leek juist te zijn dus zal ik maar sparen voor de nieuwe sb-800.
              Mocht er nog iemand op dit forum rondhangen die ergens een paar voorbeeld foto's heeft staan genomen met een sb-80dx (of sb-800), laat gerust iets weten.

Bedankt voor de reacties.

Comment

6 seconden is wel erg lang, mijn vriend heeft de SB80DX en die doet een recycle in minder dan 3sec hoor ...

Ikzelf heb de SB28DX kunnen kopen aan een superprijs vandar ik toen de 80DX heb laten liggen, maar gelof me vrij het is een MUST een degelijke grote flitser te kopen waarbij enkele zaken echt belangrijk zijn :

Wide angle (voor de DX lenzen)
                richtgetal (groter = beter)
                gebruik van zoom (ondersteud van 17 tot 135mm bij de 80DX)
                programma's en mogelijkheden
                remote controle

Al bij al zou ik de 800DX nemen als je geen 80 meer op de kop kan tikken, trouwen de 800 zou iets goedkoper geprijsd zijn.

eenmaal je ermee werkt, besef je pas hoe belangrijk een goede flitser is

Comment

6 seconden is wel erg lang, mijn vriend heeft de SB80DX en die doet een recycle in minder dan 3sec hoor ...
                  Ik hoop dat ge gelijk hebt Phille, dan doet den 800 met SD pack het misschien in 1.5 sec, 6 seconden lijkt mij ook wel heel lang

Al bij al zou ik de 800DX nemen als je geen 80 meer op de kop kan tikken, trouwen de 800 zou iets goedkoper geprijsd zijn.
                  Bij Bartok in Hasselt is 'm toch nog iets duurder, een goei 50 euro.
                  Ze moeten wel nog eerst weten dat 'm bestaat , Kiekens.
                  Ik ga er niet verder over uitwijden want dan gaan we off topic maar wat ik daar allemaal gehoord heb is niet te geloven (bv. IF is volgens hun hetzelfde als VR ...)

eenmaal je ermee werkt, besef je pas hoe belangrijk een goede flitser is
                  Ik denk ook dat er veel plezier aan te beleven is, alleen veel tips zijn altijd welkom. Weet er toevallig niemand een site waar iets staat uitgelegd over flitsen?

Comment

Originally posted by wesley
                    Weet er toevallig niemand een site waar iets staat uitgelegd over flitsen?
                    Kijk hier eens,Wes :

http://www.nikonians.org/html/resources/guides/teddy/teddy-bear-1.html

En zeker onderaan doorklikken om naar het Nikon products/speedlights forum te gaan.Daar zal je ook wel vanalles oppikken.
                    Danny's Photosite

Comment

Nu ben ik zoals de meeste onder ons niet erg flits-gebruiker.

Den 80 trekt voor mij wel suppersnel hoor, ook meerdere achtereen..

De foto's die ik er mee trek zijn verbazend goed, ook portretfotograie met de 50-500 en gewoon als hulp bij iets duistere momenten, de flits bevriest gewoon het beeld, scherpe foto's dus.

Afstanden als 10-20m zijn geen enkel probleem.

Comment

Ondertussen vond ik ook dit (pdf-je met hints en tips voor de sb-800)

http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=wdhagc*g&p_lva=&p_faqid=7497&p_c reated=1064395626&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0 mcF9yb3dfY250PTImcF9zZWFyY2hfdGV4dD1zYi04MDAmcF9zZ WFyY2hfdHlwZT0zJnBfcHJvZF9sdmwxPX5hbnl_JnBfcHJvZF9 sdmwyPX5hbnl_JnBfY2F0X2x2bDE9fmFueX4mcF9zb3J0X2J5P WRmbHQmcF9wYWdlPTE*&p_li=

Comment

Working...
                        X