Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopst nikon D700?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar goedkoopst nikon D700?

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
    Dank je Jeroen.

Maar is een sterkere flits - die bovendien overhit - echt nodig? Met een D700 camera kun je makkelijk een hogere ISO waarde kiezen als je wat meer bereik nodig hebt.

Het prijsverschil tussen sb700 en sb900 is verwaarloosbaar maar de compactheid van de sb700 is een belangrijk voordeel voor een hobbyfotograaf. Ik zou zelfs meer durven betalen voor iets compacters. Al die andere voordelen die je noemt zijn ook overbodig.

Een vraag: waarom is de sb800 uit productie maar de sb600 niet?
    Je hoeft je aankoop niet te verdedigen.

Ik geef gewoon eerlijk advies. Zoals ik net al zei, dat oververhitten...heb ik zelfs bij letterlijk misbruik (nog) niet meegemaakt. Daarnaast overhitten beiden SB700/SB900 evensnel. De SB900 zet dan enkel, blijkbaar, de gehele flits direct uit, terwijl de SB700 iets intelligenter gewoon de tijd tussen de flitsen verlengd, zodat je door kan flitsen.

En die voordelen (die ik niet noem, maar overneem) overbodig? Sorry, maar dan sla je de plank toch mis...

Dat jij compactheid het allerbelangrijkste vind (snap niet waarom je dan geen SB600 hebt genomen) is natuurlijk prima, maar laten we adviezen die hier staan wel objectief houden aub. Het is gewoon een feit dat je, op dit moment, met een prijsverschil van 18 euro beter af bent met een SB900. NU verwacht ik dat de SB700 nog wel iets zal zakken in prijs...

Waarom de SB600 er niet uit? De SB700 is geen vervanging van de SB600 voor zover ik weet...het is (nieuw) tussenmodel. Vandaar dat ik ook verwacht dat de prijs zal zakken nog....wanneer die op een groter verschil van de SB900 staat zal dit ook een steeds interessantere flits worden.

edit: en een sterke flits als de SB900 heb je inderdaad nodig bij je D700...sterker betekend ook sneller flitsklaar bij minder power...en hoe goed de D700 ook is...het is geen tovenaarskastje
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Dat jij compactheid het allerbelangrijkste vind (snap niet waarom je dan geen SB600 hebt genomen) is natuurlijk prima, maar laten we adviezen die hier staan wel objectief houden aub. Het is gewoon een feit dat je, op dit moment, met een prijsverschil van 18 euro beter af bent met een SB900. NU verwacht ik dat de SB700 nog wel iets zal zakken in prijs...
      Prijs speelt geen rol, comfort wel.

Als je duizenden euros uitgeeft aan apparatuur, moet je niet zeveren over 20 of 100 euro verschil. Niet waar? Maar de massa draag je wel overal mee. En tijd voor instellen speelt ook belang.

Comment

Prijs speelt geen rol, comfort wel.

Als je duizenden euros uitgeeft aan apparatuur, moet je niet zeveren over 20 of 100 euro verschil. Niet waar? Maar de massa draag je wel overal mee. En tijd voor instellen speelt ook belang.
        nu zou het bij mij op die 55 gram niet hangen, maar alle beetje helpen...niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          nu zou het bij mij op die 55 gram niet hangen, maar alle beetje helpen...niet?
          Bijna 100 gram

Kom je met richtgetal 28-30 ooit tekort? ISO één stop omhoog en je rijkwijdte verdubbelt!

Maar goed, deze discussie ging over D700, niet over SB700.

Comment

Bijna 100 gram

Kom je met richtgetal 28-30 ooit tekort? ISO één stop omhoog en je rijkwijdte verdubbelt!

Maar goed, deze discussie ging over D700, niet over SB700.
            Bij mijn weten is 415 - 360 nog altijd 55 gram...of Nikon moet niet weten hoe zwaar hun eigen producten zijn....

Je probeert je in allerlei bochten te wringen om je aankoop te rechtvaardigen, prima...maar ga daarvoor niet feiten verdraaien of opeens roepen dat de discussie ergens anders over gaat...ik geef enkel objectief advies over de beste flits voor een D700 uit het Nikon gamma. Dat jij deze flits niet hebt gekocht...prima, maar kom niet met van die slappe "argumenten" als ik ze überhaupt zo kan classificeren. En dan nog...als je met een D700 en kwaliteitsobjectief loopt ga je niet op 55 (of 100 als je wilt) gram beknibbelen, maar dan ga je verder ook voor het beste.

En ja...die extra sterkte gebruik je dan dikwijls...ook als je de flits niet maximaal gebruikt. Zoals ik wel eens eerder heb aangegeven. Beter een paar functies die je zelden gebruikt...dan die functie eens nodig hebben en hem niet hebben. ISO is leuk...maar heb al voldoende situaties meegemaakt dat zelfs op ISO 6400 en flash ik eigenlijk nog wat te kort kwam (trouwfeesten bijv.) --> met een 1.4 objectief

Nogmaals....de SB700 is zeker niet slecht....een erg goede flitser lijkt het me...maar de SB900 is nu eenmaal de betere...én slechts 18 euro duurder

Comment

Je probeert je in allerlei bochten te wringen om je aankoop te rechtvaardigen, prima
              Ben jij jouw aankoop niet aan het rechtvaardigen?

Als je serieuze belichting wil, dan neem je studiolampen mee en geen reuzenflits.
              Het is niet enkel massa maar ook afmeting en extra batterijen die je moet meerekenen. Zo'n zware flits verbruikt meer dan een middenmaat.

Ik ben benieuwd hoe dikwijls jij die extra opties van een sb900 gebruikt.

Comment

Ben jij jouw aankoop niet aan het rechtvaardigen?

Als je serieuze belichting wil, dan neem je studiolampen mee en geen reuzenflits.
                Het is niet enkel massa maar ook afmeting en extra batterijen die je moet meerekenen. Zo'n zware flits verbruikt meer dan een middenmaat.

Ik ben benieuwd hoe dikwijls jij die extra opties van een sb900 gebruikt.
                Je hebt helemaal gelijk...

SB700 is de beste Nikon flits die je kopen kunt...

(nog steeds geen standhoudend argument gehoord...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Je hebt helemaal gelijk...

SB700 is de beste Nikon flits die je kopen kunt...

(nog steeds geen standhoudend argument gehoord...)
                  Sb600 is beter

Comment

Sb-24

Als gewicht plots een issue wordt dan ga je toch voor een d5000 als toestel. yep is een crop en dan... Ultra-wide met crop lukt ook ik heb namelijk 2 voeten gekregen.
                    Argumenten als scherptediepte en dergelijke. Zelf met een D40 en standaardlens kan je een zeer beperkte scherptediepte krijgen.
                    Op die D700 zitten ongelofelijk veel opties die je nooit zal gebruiken en die zitten ook op een D5000 dus ja waarom dan die D700 ? omdat hij meer weegt? ;-)

aan alles in een PRo en een Contra maar de dag dat pro contra wordt en omgekeerd om toch maar zijn eigen gelijk te krijgen en een bepaalde keuze te kunnen rechtvaardigen tsja... dan moet je geen raad vragen en gewoon smakken geld uitgeven.
                    Last edited by stach; 21 december 2010, 17:46.
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                      Sb-24

Als gewicht plots een issue wordt dan ga je toch voor een d5000 als toestel. yep is een crop en dan... Ultra-wide met crop lukt ook ik heb namelijk 2 voeten gekregen.
                      Argumenten als scherptediepte en dergelijke. Zelf met een D40 en standaardlens kan je een zeer beperkte scherptediepte krijgen.
                      Op die D700 zitten ongelofelijk veel opties die je nooit zal gebruiken en die zitten ook op een D5000 dus ja waarom dan die D700 ? omdat hij meer weegt? ;-)

aan alles in een PRo en een Contra maar de dag dat pro contra wordt en omgekeerd om toch maar zijn eigen gelijk te krijgen en een bepaalde keuze te kunnen rechtvaardigen tsja... dan moet je geen raad vragen en gewoon smakken geld uitgeven.
                      Een 12-24 DX kost evenveel als een 16-35 FX VR. Dan ga je toch beter voor FX. De 2.8 standaard zooms zijn ook ongeveer even duur. Ook bij tele leunen de prijzen van DX en FX dicht op elkaar, als je twee objectieven zoekt met dezelfde beeldhoek.

Het grote prijsverschil blijft de camera. Als je investeert in objectieven, dan is het niet onverstandig om bij te leggen voor een passende camera. Als je maar één objectief gebruikt, dan blijf je inderdaad beter op DX.
                      Last edited by Hocus Focus; 21 december 2010, 22:07.

Comment

Sb600 is beter

Ik kan iedereen alleen maar afraden van een SB600 te kopen. Ik ken enkele mensen in onze club die de SB600 hebben en ik vind die SB600 de naam Nikon zeker niet waardig.
                        Koop ofwel iets van Metz of Sunpak, Sigma... of ga voor een degelijke flits en dat is de SB700 of SB900 (of een tweedehandse SB800)

Comment

Het grote prijsverschil blijft de camera. Als je investeert in objectieven, dan is het niet onverstandig om bij te leggen voor een passende camera. Als je maar één objectief gebruikt, dan blijf je inderdaad beter op DX.
                          Waarom? Hoe haal ik op een FX camera? Nu gaat net even met de D7000, maar ik betwijfel dat.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                            Ik kan iedereen alleen maar afraden van een SB600 te kopen. Ik ken enkele mensen in onze club die de SB600 hebben en ik vind die SB600 de naam Nikon zeker niet waardig.
                            Ik heb een SB600 en SB800 en merk vrijwel geen verschil, er komt uit beide gewoon licht, bediening is verschillend, maar ik kan er alles mee doen wat ik wil.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Waarom? Hoe haal ik op een FX camera? Nu gaat net even met de D7000, maar ik betwijfel dat.
                              De goedkoopste DX heb je voor minder dan 500 € maar de goedkoopste FX kost het vier- of vijfvoud. Groot prijsverschil. De D7000 is enkele weken oud, de D700 is een paar jaar oud. Vergelijk camera's van dezelfde leeftijd.

Persoonlijk zou ik nooit zoveel geld voor een DX neerleggen. Die D7000 kost binnen anderhalf jaar ruim de helft van de prijs maar zal nooit de scherpte-diepte en lichtsterkte van de D700 evenaren.

Koop ofwel iets van Metz of Sunpak, Sigma... of ga voor een degelijke flits en dat is de SB700 of SB900 (of een tweedehandse SB800)
                              Vertel, van waar de frustratie? Wat is er mis met sb600?
                              Last edited by Hocus Focus; 22 december 2010, 19:11.

Comment

Working...
                              X