Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar goedkoopst nikon D700?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar goedkoopst nikon D700?

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    ik heb nog een vraagje die hier op aansluit , is er een verschil fotograferen in FF analoog of FF digitaal
    Ja natuurlijk, je moet er geen fimpje insteken.

Kom eens proberen hé Eric.

Comment

na nieuwjaar heb ik er ook één , denk dat weer analoog werken is , maar met digitaal een 28mm word weer een echte 28 mm , zal het weer gewoon moeten worden , in het analoge tijdperk heb ik nooit een APS cameraatje in mijn handen had , maar nood gedwongen in het digitaal gedropt geweest , zo dacht ik er toen over ,maar het viel reuze mee , wat waren wij concervatief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
        Binnenin kom je toch goed uit de voeten met 16-35? Je kunt er ook heel dicht mee scherpstellen. Ik denk dat ik hiermee creatiever kan/zal moeten zijn dan met een standarad zoom.
        Natuurlijk kom je binnen prima uit de voeten met dit objectief...je zult enkel telkens vrij breed zitten of heel dicht met de camera op je onderwerp Hoeft an sich geen probleem te vormen natuurlijk...en je hebt altijd nog de mogelijkheid om later een keer een standaardzoom aan te schaffen als je merkt dat je hem mist. Het zijn allemaal maar tips he...uiteindelijk kan alleen jij bepalen wat je echt nodig hebt. En om dat te kunnen bepalen zal je eerst een tijdje moeten werken met wat je hebt
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

na nieuwjaar heb ik er ook één , denk dat weer analoog werken is , maar met digitaal een 28mm word weer een echte 28 mm , zal het weer gewoon moeten worden , in het analoge tijdperk heb ik nooit een APS cameraatje in mijn handen had , maar nood gedwongen in het digitaal gedropt geweest , zo dacht ik er toen over ,maar het viel reuze mee , wat waren wij concervatief
          Afhankelijk van type fotografie zul je naast de beeldhoek vooral (weer) versteld staan van je DOF denk ik En tijdens het nemen van de foto's versteld van je heerlijk grote en heldere viewfinder

Verder is er niet zo heel veel anders aan het werken met een cropsensor.

Comment

Werk jij met FF jeroen

Comment

D700....dus ja

Comment

Winkel of Internet; lees deze post ook eens: http://forum.belgiumdigital.com/f9/h...ks-344207.html

ik ben klaar met die ogenschijnlijk betrouwbare winkel die er al jaren zit. Blijkbaar zegt dit dus ook niets...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht

Nog een flitser (sb 600 lijkt voldoende), wat filters en een tas.

Akkoord met al wat je wil kopen behalve dan die SB600. Koop een SB700 of een SB900, maar geen 600.

Comment

ik heb nog een vraagje die hier op aansluit , is er een verschil fotograferen in FF analoog of FF digitaal
                    Ja....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Akkoord met al wat je wil kopen behalve dan die SB600. Koop een SB700 of een SB900, maar geen 600.
                      Voor de flits was hij er al over uit om voor een beter te gaan

Ik zou dan, gezien het prijsverschil zéker voor een SB900 gaan en niet voor een SB700.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            Error.

Kijk ook eens hier voor sb-700: http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ml#post2938850

Comment

Zal ook mijn post nog eens verduidelijken....

Uit deze link http://speedlights.net/2010/09/16/ni...00-and-sb-900/

Main Advantages SB-900 over SB-700
                              • more powerful (GN 34 versus 28)
                              • PC synch socket (useful for off camera flash)
                              • wider zoom range from 17-200mm (12mm with wide panel)
                              • external power pack connector
                              • multi flash / stroboscopic mode
                              • auto exposure mode

Advantages SB-700 over SB-900
                              • clearly smaller and lighter (SB-900 is too big)
                              • cheaper (SB-900 is at around $440) (zie onder, moeilijk een nadeel te noemen)
                              • better solution for color filters (hard plastic vs flimsy gels)
                              • thermal cutout mode seems more advanced – slowing down recycle time rather than blocking the whole unit

Nu is het werkelijke prijsverschil (bron: kamera express) tussen de twee flitsers 18 euro Kan moeilijk een nadeel genoemd worden dus.

Die oververhittingsmodus van de SB900...ik heb mijn best er eens op gedaan, maar kreeg dat "kreng" maar niet in die beveiliging (wel laatste firmware erop uiteraard)...lijkt me goed mee te vallen dus, weet niet zeker of dat daarom nog als nadeel gezien mag worden(?)

Blijft eigenlijk over dat de SB700 kleiner is (maar dat is meer persoonlijk) en dat hij blijkbaar een beter oplossing heeft voor kleurfilters (kan ik niet over oordelen, maar systeem van de SB900 werkt prima, zij het wat priegelig soms).

Voor een prijsverschil van 18 euro lijkt de keuze me daarom duidelijk.

Comment

Dank je Jeroen.

Maar is een sterkere flits - die bovendien overhit - echt nodig? Met een D700 camera kun je makkelijk een hogere ISO waarde kiezen als je wat meer bereik nodig hebt.

Het prijsverschil tussen sb700 en sb900 is verwaarloosbaar maar de compactheid van de sb700 is een belangrijk voordeel voor een hobbyfotograaf. Ik zou zelfs meer durven betalen voor iets compacters. Al die andere voordelen die je noemt zijn ook overbodig.

Een vraag: waarom is de sb800 uit productie maar de sb600 niet?
                                Last edited by Hocus Focus; 20 december 2010, 19:17.

Comment

Working...
                                X