Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Goed voorstel,Willy.Peer als je dat wil komen we wel eens bij elkaar.De Frank heeft nen 10D maar die is momenteel een weekske skieën (rijk volk is iets raars hé ) en zelf heb ik een D100.

Ik heb zo mijn F717 gekocht nadat ik enkele toestellen in mijn handen had gehad van oa Sonyke...en ook tussen pot en pint.We hadden elkaar nooit ontmoet.Gewoon via BD geregeld.Was hel plezant.En neen,ik had niet teveel gedronken
    Danny's Photosite

Comment

ben anders ook altijd bereid mijn 10D eens te laten 'betasten' (maar dan wel liefst in Gent of Oudenaarde)
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Originally posted by roadrunner
        Goed voorstel,Willy.Peer als je dat wil komen we wel eens bij elkaar.De Frank heeft nen 10D maar die is momenteel een weekske skieën (rijk volk is iets raars hé ) en zelf heb ik een D100.

Altijd wel leuk om eens bij elkaar te komen en dan wat foto's schieten.
        Maar om een camera te testen hoeft niet meer.
        Ik heb eens diep ademgehaald en een beslissing genomen.
        Gisteren heb ik de Olympus E-1 aangeschaft.
        Nog weinig foto's gemaakt, bijna alleen binnen, buiten is het te grauw en te nat.

BEDANKT IEDEREEN VOOR DE REPLY'S
        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
        http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Originally posted by Peer

Altijd wel leuk om eens bij elkaar te komen en dan wat foto's schieten.
          Maar om een camera te testen hoeft niet meer.
          Ik heb eens diep ademgehaald en een beslissing genomen.
          Gisteren heb ik de Olympus E-1 aangeschaft.
          Nog weinig foto's gemaakt, bijna alleen binnen, buiten is het te grauw en te nat.

BEDANKT IEDEREEN VOOR DE REPLY'S

Goed zo Peer ! Niet te lang verzinnen direct kopen en foto's maken, ge hebt groot gelijk. Je gaat veel plezier hebben met E-1 ook die heeft weer zijn voordelen. Daar kan je bijna mee onder water foto's maken. Die is potdicht (toch maar oppassen ik zou hem echt niet onder water houden). Ook véél minder last van stof naar 't schijnt. Proficiat met je aanwinst.
          Véél succes !

Comment

Proficiat Peer met je nieuwe camera.Het is inderdaad triest weer.Trek eens wat foto's van je vriendin/vrouw en post die hier hé (allé,als ge een knappe vriendin/vrouw hebt natuurlijk.Ge moogt ze een beetje bijwerken met photoshop als het echt nodig is. )
            Danny's Photosite

Comment

Gefeliciteerd Peer. Je bent waarschijnlijk de eerste met een Olympus E1 op deze site. Goed dat er wat diversiteit is. Ben zeer benieuwd naar de foto's met de E1.

Comment

Ik ben nog lerende en heb nu wel 1/2 uur deze deaad aan het lezen geweest.
                Een laatste stuk viel me wel op, bij grauw weer (zoals zoveel in België), best binnen foto's maken!!!.
                Als ik een dure tot zeer dure camera + lenzen koop moet hij kunnen presteren bij alle weersomstandigheden en ik zoek hier nog wel uit wat ik dan juist koop.
                Het blijft hier een zeer interessant en leerijk forum voor beginners zoals ik.
                Ik volg het met veel aandacht

VV
                Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

Comment

Originally posted by Vuurvechter
                  Een laatste stuk viel me wel op, bij grauw weer (zoals zoveel in België), best binnen foto's maken!!!.
                  Als ik een dure tot zeer dure camera + lenzen koop moet hij kunnen presteren bij alle weersomstandigheden en ik zoek hier nog wel uit wat ik dan juist koop.
                  Het blijft hier een zeer interessant en leerijk forum voor beginners zoals ik.
                  Ik volg het met veel aandacht

VV
                  Oh maar ik denk dat we allemaal wel hier en daar onze twijfels hebben. Er zijn altijd voordelen maar ook nadelen, aan elk toestel.
                  Er is niet "het" toestel.
                  En natuurlijk is er geen enkel beter dan de Sony 717 ( ) Voila nu is deze thread helemaal nog niet afgelopen
                  Ik heb zelfs twijfels over het toestel dat ik zelf zou gaan gaan kopen (maar is wel al wel prijs gevraagd), maar eens gekocht wens ik niet meer achteruit te kijken !
                  Neen mijne Sony is niet te koop. Mijn teleconvertor daarop misschien wel, want die zal ik niet meer nodig hebben.

Comment

Ja Sonyke, mijn teleconvertor was ook het eerste stuk dat weg was. Wat ik met mijn 602 ga doen weet ik begot nog niet...

1 ding staat zowieso vast, de beste camera is die van morgen...

CARPE DIEM
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Te veel piekeren is niet goed mannen.Eens zoals Peer nu je je toestel hebt is dat gepieker en vergelijken history en begint het plezantste:vertrouwd worden met je nieuwe camera (en dat is maar een kwestie van weken),fotookes trekken en ervan genieten.En al de rest is bijzaak!
                      Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Sonyke

Ik heb zelfs twijfels over het toestel dat ik zelf zou gaan gaan kopen (maar is wel al wel prijs gevraagd), maar eens gekocht wens ik niet meer achteruit te kijken !
                        Neen mijne Sony is niet te koop. Mijn teleconvertor daarop misschien wel, want die zal ik niet meer nodig hebben.
                        Zeg sonyke nu snap ik er niets meer van hoor Zijt ge nu wel of niet op zoek naar een ander toestel .

In elk geval veel plezier met je keuze en mocht het over een dslr gaan hou dan niet teveel rekening met het zogenaamde stofprobleem. In eerste instantie lijkt het een probleem maar uiteindelijk is het een overroepen probleem dat in de praktijk snel opgelost is en niet zo erg is als het zou kunnen lijken.

@peer: Veel plezier met je E1 laat hier maar eens wat zien want je bent de eerste denk ik met dit toestel.

Comment

Originally posted by Vuurvechter

Wat wil je eigenlijk hier mee zeggen? Dat je in de pletsende regen buiten foto's wil kunnen maken zonder extra bescherming voor jouw camera. Of dat je in grauw weer mooie foto's wil maken?

In geval 1 is je keuze beperkt tot een aantal camera's met weather sealing. En ook daarin is er nog een verschil van het soort weather sealing dat aanwezig is. De E1 heeft bijv een minder dichte weather sealing dan de 1D, 1Ds en D2H maar meer dan 10D of D100 die geen specifieke weather sealing hebben. Voor het tweede geval is het spijtig genoeg zo dat dit enkel van jou afhangt. De camera heeft er niets mee te maken. Ben je creatief zal je er wel iets van kunnen maken maar vaak geeft grauw weer grauwe foto's. Je moet maar eens kijken naar de foto's van de goeie fotografen hier. Eenmaal winter maken zij ander type foto's omdat deze op die manier mooie foto's zijn daar waar ze in betere omstandigheden meer keuze in onderwerpen hebben.

Comment

Originally posted by Kevlar

Zeg sonyke nu snap ik er niets meer van hoor Zijt ge nu wel of niet op zoek naar een ander toestel .

In elk geval veel plezier met je keuze en mocht het over een dslr gaan hou dan niet teveel rekening met het zogenaamde stofprobleem. In eerste instantie lijkt het een probleem maar uiteindelijk is het een overroepen probleem dat in de praktijk snel opgelost is en niet zo erg is als het zou kunnen lijken.
                            Inderdaad Sonyke, dat stofprobleem word hier opgeblazen, ik hen een spuitbus met lucht, en om de paar weken, blaas ik de binnenkant van de camera zuiver. Wat doe jij als er stof in de sony komt? Trouwens, is de 717 weather proof? nee, dacht ik niet hé. En als dat niet zo is, dan is er wel een zekerheid, het eventuele stof dat toch eens op de ccd komt, zal er enkel door sony kunnen verwijdert worden.
                            Zeker geen kontra dslr argument.

Nog een stokje in het ....
                            tenslotte zijn er maar enkele echte camera bouwers, die alles zelf kunnen, dat zijn Nikon, Canon, Olympus, Pentax en nog enkele.
                            Sony hoort daar voor mij NIET bij, zij zijn electronica producent, moeten zelfs voor iets of wat lens te biechten gaan bij Zeiss of dergelijke. Waar zij wel iets van kennen, zijn de electronics, accutechniek en marketing!!!
                            Maar een camera is zoveel meer dan een ccd, dus schoenmaker, blijf bij je leest.

Comment

Originally posted by Kevlar

Ja,hij is er precies niet gerust in.Willy,zo'n DSLR valt erg goed mee hoor.Ga aan je PC zitten,surf naar .....en bestel hetgeen je wil.En je hebt jarenlang fotoplezier...

Ik heb een 717 gehad en vond het een prima toestel,dat weet je best hé Willy.Maar ik wil niet meer terug.Veel te plezant zo'n DSLR Gewoon de handligging al.En de mogelijkheden zijn veel groter.Van al dat gepieker krijg je enkel koppijn Of zijt ge oud aan het worden

Bestellen moet je doen (dan heb je wel pijn in je portefeuille,maar dat is een korte pijn )

En zoals Kevlar zegt (en ik heb het je gisteren nog aan de telefoon gezegd) dat stofprobleem is wel overroepen.Als het zo erg was kocht niemand die toestellen nog.
                              Danny's Photosite

Comment

Zeg sonyke nu snap ik er niets meer van hoor Zijt ge nu wel of niet op zoek naar een ander toestel
                                Ja,hij is er precies niet gerust in.Willy,zo'n DSLR valt erg goed mee hoor.Ga aan je PC zitten,surf naar .....en bestel hetgeen je wil.En je hebt jarenlang fotoplezier...

Ik heb een 717 gehad en vond het een prima toestel,dat weet je best hé Willy.Maar ik wil niet meer terug.Veel te plezant zo'n DSLR Gewoon de handligging al.En de mogelijkheden zijn veel groter.Van al dat gepieker krijg je enkel koppijn Of zijt ge oud aan het worden

Bestellen moet je doen (dan heb je wel pijn in je portefeuille,maar dat is een korte pijn )

En zoals Kevlar zegt (en ik heb het je gisteren nog aan de telefoon gezegd) dat stofprobleem is wel overroepen.Als het zo erg was kocht niemand die toestellen nog.
                                Zeg RR ,nu doet ge mij ook goesting krijgen zelle.
                                Ik was gisteren eens in een winkel gaan kijken,waar ik mijn sony gekocht had.( Action-Nelissen-Brusselpoort-Mechelen )
                                Ben ook wel tevreden over mijne Sony,maar mis ook het plezier van ( reflextoestel ) mijne oude pentax sp1000 en de lenzen.
                                Ik was al bijna aan't bestellen,maar toen zei die verkoper dat ik moest wachten voor een canon 10D tot februari 2004 was mijn goesting al over.
                                Het geen ik met de Sony F717 niet kan is,vogeltjes en andere dieren fotograferen.( closup )
                                Met een afstandsbediening zou dat wel gaan,maar dat is dan beperkt tot mijn eigen tuintje.
                                Dan komt er nog bij dat ik ongeveer 5000€ nodig heb,om volledig in orde te zijn. ( Canon 10D-zeker 3 lenzen Sigma-Flits-reserve batterij-memory kaarten...)
                                Daar gaf men ook toe dat de service van Canon traag is,omdat dit naar Nederland moet.( Zijn die Nederlanders dan zo traag,hi hi grapje hoor )
                                De afstand kan toch niet de rede zijn hé.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X