Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Nog even aan Peer, verder antwoord op zijn vraag nu ik beter zijn richting weet..............
    Weet je wat ik naast de Sony 717 zo ik een DSLR aan zou kopen zou kopen, en dit zonder enige twijfel ? Ik bedoel dan echt op dit moment :
    Objectieven :
    * Canon 24-70 mm F2,8 L USM
    * Canon 70-200 mm F2,8 L IS USM
    body :
    * Canon D10
    Hier hangt dan een prijskaartje aan van ongeveer 4.800 euro.

Volgens mij op dit ogenblik de beste combinatie gezien eerstens de kwaliteit en de betaalbaarheid. Een nog duurdere body geeft m.i. niet die betere kwaliteit in verhouding met de hogere prijs daarvoor.
    Louter mijn gedacht op dit ogenblik

Comment

Originally posted by Sonyke
      Originally posted by Patrick B.
      En dan nog een flits van 500€ en men zit al aan 3000€,er zit jammer genoeg geen ingebouwde flits in.
      Wie blijft nu fotograferen met een ingebouwde flits ? Je hebt direct behoefte aan een externe, dus waarom is een ingebouwde flits een noodzaak als daar toch bijna geen fatsoenlijke foto's mee te maken zijn ? Een externe flits kopen doe je meestal toch. Dit is volgens mij niet een argument van doorslaande aard.

Het is juist dat het geen doorslag gevende argument is maar ik wil alleen zeggen dat men al 3000 lappen kwijt is,de ingebouwde kan soms van pas komen want met die externe gaat men toch ook niet altijd mee rond zeulen,het is juist "dat het geen noodzaak is" maar voor mij toen wel.
      Nu merk ik beter dat men in sommige gevallen kan omzeilen om niet te flitsen met ingebouwde flitser.
      Heb mijne trouwens pas vandaag,maakte anders altijd dia's en de graatste voordeel van digital is leren en direct resultaat zien.
      En tussen deze post en vorige post heb ik ondertussen al veel geleerd.
      Trouwens ik wacht nog op mijn 420EX

Comment

Originally posted by CooMa
        Ook niet vergeten dat er voor de E-1 op dit moment heel weinig lenzen beschikbaar zijn! Er zijn ook nog geen third-party lenzen. Wat betekent dat je serieus geld zal mogen neertellen.

Dat is dan een nadeel t.o.v. de Nikon en Canon mounts: voldoende lenzen en voor ieders beurs wat te vinden...
        Persoonlijk ga ik hier mee akkoord hoor Willy.In de lenzenwereld is het "Je krijgt waarvoor je betaalt".Goedkope lenzen zijn kwalitatief minder goed en meestal een tijdelijke oplossing en dure lenzen zijn kwalitatief beter.Natuurlijk maakt eenieder voor zich uit hoever hij wil gaan en de ene is content met lens A terwijl iemand anders het maar rommel vindt.

Maar toch,met de E-1 zit je vast aan die paar lenskes die er zijn en waarschijnlijk zal Olympus om commerciële redenen de prijs binnen de perken willen houden.Voor de 300D is die kit ook zeer goed voor zijn prijs maar dat wil niet zeggen dat het fantastische lenzen zijn.Maar bij Canon kan je dan nadien "doorgroeien" naar andere lenzen.Keuze genoeg net als bij Nikon maar bij Olympus zit je dan wel vast aan die paar lenskes.En dat hun lenzen revolutionair gaan zijn en al de andere duurdere lenzen naar de schroothoop gaat verwijzen geloof ik niet echt.

Plus dat je niks tweedehands kan kopen.Je weet bijvoorbeeld dat ik erg tevreden ben met mijn Nikkor 70-210mm F4.0 die een prachtige DOF geeft (den Hombre dacht zelfs dat ik die kerstbalfoto zwaar gephotoshopt heb en er is niks aan gedaan )en die lens heb ik gekocht voor 150 Euro en dateert van 1987 of '88.Met de Olympus zal je zo'n mogelijkheid niet hebben (en ook niet bij Canon want een 15-jaar oude Canonlens zal waarschijnlijk niet meer werken op de huidige camera's).
        Danny's Photosite

Comment

Nog even aan Peer, verder antwoord op zijn vraag nu ik beter zijn richting weet..............
          Weet je wat ik naast de Sony 717 zo ik een DSLR aan zou kopen zou kopen, en dit zonder enige twijfel ? Ik bedoel dan echt op dit moment :
          Objectieven :
          body :
          * Canon D10

Volgens mij op dit ogenblik de beste combinatie gezien eerstens de kwaliteit en de betaalbaarheid. Een nog duurdere body geeft m.i. niet die betere kwaliteit in verhouding met de hogere prijs daarvoor.

Gij draait ook erg snel:eerst Nikon want Canon verandert te snel en geeft slechte service,dan Olympus en nu Canon. Maar dat mag hoor.
          Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
            Objectieven :
            body :
            * Canon D10

Gij draait ook erg snel:eerst Nikon want Canon verandert te snel en geeft slechte service,dan Olympus en nu Canon. Maar dat mag hoor.
            Je vergeet de D2H nog.
            Die valt af, heeft de laagste resolutie uit de reeks die in aanmerking komt. Zo ik die zou kopen zal ik achteruit blijven zien. Ik wil niet onder de 5 MP duikelen.
            Is wel de snelste, en het meest geschikt voor snelle acties. Ik ben overwegend niet met die fotografie bezig. Ik ben geen reporter.

Vervolgens de D100 : is de volgende snelste. Hiervoor zou ik een véél te dure flashmeter moeten kopen (geen Iso 100) Ik wil niet toegeven aan de kwaliteit en de snelheid van de lenzen. Zo ik dat zou doen, ga ik binnenkort weer achteruit zien, dit vooral wat de lenzen betreffen, en weer andere gaan kopen. Canon heeft betere, lichtsterkere en snellere lenzen. Daar zal ik dus ook naar blijven kijken.

De Olympus E-1. Op één na minste resolutie. Die halen m.i. een "foefke" uit met hun pixels. Heeft de kleinste sensor, dat wreekt zich. Anderzijds body en lenzen goed op elkaar passend. Voor kwalitatieve gelijke lenzen zijn die Olympus lenzen stukken beterkoop omdat die kleinere afmetingen hebben, en dus ook lichter. Moet theoretisch het beste toestel zijn, maar in de praktijk is er de ruis. Dit zou mijn keuze kunnen zijn, zonder dat foefke, en zonder die ruis. Wie weet het dat dit de standaard zal worden ? Maar die vraag is niet relevant. Het kan het "eindtoestel" zijn.
            Die ruis zal me blijven achter volgen. Dus hier zal ik ook weer achteruit kijken. Geen toestel voor mij dus.

Bij Canon kan ik vinden wat ik zoek. Snelle kwaliteitsvolle definitieve lenzen. Er zal niet rap een (zoom)lens op de markt komen die én nog lichtsterker en sneller zullen zijn en die boterzacht zijn(zoals de Zeisslenzen ).
            Daar kies ik dus voor de in mijn bovenstaande reply voor die lenzen, omdat het voor mij (hoogstwaarschijnlijk) de "eindlenzen" zullen zijn.
            Daar moet ik dus een body bij kiezen. De 1D en 1Ds.
            De 1D valt af, duikelt onder de 5 MP, daar zal ik dus ook naar blijven kijken. De 1Ds 11 MP's vind ik gezien de opslag weer wat te veel voor mijn toepassingen.
            De volgende in de rij is de D10. Dat is mijn keuze, niet de 300D, want dan zal ik weer achteruit kijken naar de 10D.

De 10D kan dus mijn eindtoestel worden, naast mijne Sony 717, en naast mijne Pentax ! (analoge foto's zijn nog steeds beter en die kan je ook inscannen) Probleem met analoge foto's is o.a. de kleurontwikkeling. Daar ook wil ik af en toe nog eens mee op stap, voornamelijk ZW, en heerlijk smossen in de baden

Comment

Sonyke,
              je hebt een analoge pentax ? Nog niet gedacht aan de nieuwe *IST D ?
              De 10D kan dus mijn eindtoestel worden, naast mijne Sony 717, en naast mijne Pentax ! (analoge foto's zijn nog steeds beter en die kan je ook inscannen) Probleem met analoge foto's is o.a. de kleurontwikkeling.

www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Dama
                Sonyke,
                je hebt een analoge pentax ? Nog niet gedacht aan de nieuwe *IST D ?
                De 10D kan dus mijn eindtoestel worden, naast mijne Sony 717, en naast mijne Pentax ! (analoge foto's zijn nog steeds beter en die kan je ook inscannen) Probleem met analoge foto's is o.a. de kleurontwikkeling.

Ja daar heb ik al wel naar gekeken maar nog niet héél precies. Ik zal wel bij die uitzonderingen zitten denk ik. Die objectieven zijn inmiddels, het jongste, 25 jaar oud. Ook nog geen foto's van gezien. Mijn Pentax fixed-objectieven overigens héél lichtsterk, hebben die bajonet-vatting (of is het K-vatting ik weet het zelf niet eens meer hoe dat genoemd wordt). Heb gelezen dat een aantal functies niet zullen werken, precies zoals dat was met de tussenringen voor macro. Niet ideaal dus.
                Het wordt moeilijker en moeilijker om daar een batterijtje voor de lichtmeting voor te vinden
                Nee ik doe ze niet weg

Comment

Vervolgens de D100 : is de volgende snelste. Hiervoor zou ik een véél te dure flashmeter moeten kopen (geen Iso 100) Ik wil niet toegeven aan de kwaliteit en de snelheid van de lenzen. Zo ik dat zou doen, ga ik binnenkort weer achteruit zien, dit vooral wat de lenzen betreffen, en weer andere gaan kopen. Canon heeft betere, lichtsterkere en snellere lenzen. Daar zal ik dus ook naar blijven kijken.

Ik begrijp je uitleg erg goed en dat de D100 geen ISO100 heeft is voor jou die bezig is met modellenfotografie zeker een "handicap" alhoewel er genoeg mensen zijn met een D100 die daarmee bezig zijn en mooie resultaten halen.

Maar dat je bij Nikkorlenzen moet toegeven op de kwaliteit vind ik een redelijk straffe uitspraak,Willy.Sinds wanneer is dat zo?Waar zijn die lichtsterkere en snellere lenzen die Nikon niet heeft?

Kijk eens naar de ratings die de Nikkor AF-S 28-70mm f/2.8 ED krijgt en qua kwaliteit gelijk is aan de Canon en naar de Nikkor AF 80-200mm f/2.8 ED (Push) (Gegevens uit http://www.photozone.de/2Equipment,gekeken naar een vergelijking van alle lenzen binnen een bepaalde range met F2.8)

Nu cijfers daar kan je mee goochelen.Dat weet ik ook wel.En Canon zal met bepaalde lenzen misschien wel wat overwicht hebben.Net als Nikon dat bijvoorbeeld heeft met zijn assortiment macrolenzenMaar als je je huiswerk maakt moet je het goed doen,Willy.Dat moeten mijn leerlingen op 't school voor Engels ook doen
                  Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
                    Objectieven :
                    body :
                    * Canon D10

Je vergeet de D2H nog.
                    Die valt af, heeft de laagste resolutie uit de reeks die in aanmerking komt. Zo ik die zou kopen zal ik achteruit blijven zien. Ik wil niet onder de 5 MP duikelen.
                    Daar moet ik dus een body bij kiezen. De 1D en 1Ds.
                    De 1D valt af, duikelt onder de 5 MP, daar zal ik dus ook naar blijven kijken.
                    Sonyke,
                    Die mpixels, daar ga je volgens mij fout hoor, geloof me, de output van een 1d is van een heel andere klasse, al is ie "maar" 4mpixels, dan de output van je Sony (niet neerhalend bedoelt!!). Ik heb ze ongeveer allemaal gehad, en kom eigenlijk tot de conclusie, dat de kwaliteit van het beeld veeleer uit de grote van de ccd komt, dan het aantal mpixels. misschien zullen we hier het bewijs in de nieuwe 828 vinden. veel pixels, maar zal ie ook echt betere beelden geven?
                    1Ds is een toppie, maar welk een monster is dat kwestie van geheugen? nu heb ik Raw beelden van een 4mb, met de 1ds zijn die 12. Mijn normale jpeg is nu 2.8mb, met de 1ds gaat dat richting 8-9 mb.
                    Spreek ik nog niet van tiffs.
                    Je moet echt eens vergelijken, en die vooroordelen over de mpixels eens aan de realitiet toetsen.
                    Je bent welkom
                    Groeten
                    Rudy
                    Oh ja, je hoeft geen 3dslrs te kopen om er sterk op vooruiut te gaan, de 10d, d100 zijn al prima toestellen, snel genoeg voor veel mensen, en de 1d maakt ook prachtige portraiten hoor.

Comment

Originally posted by Rudy

Sonyke,
                      Die mpixels, daar ga je volgens mij fout hoor, geloof me, de output van een 1d is van een heel andere klasse, al is ie "maar" 4mpixels, dan de output van je Sony (niet neerhalend bedoelt!!). Ik heb ze ongeveer allemaal gehad, en kom eigenlijk tot de conclusie, dat de kwaliteit van het beeld veeleer uit de grote van de ccd komt, dan het aantal mpixels. misschien zullen we hier het bewijs in de nieuwe 828 vinden. veel pixels, maar zal ie ook echt betere beelden geven?
                      1Ds is een toppie, maar welk een monster is dat kwestie van geheugen? nu heb ik Raw beelden van een 4mb, met de 1ds zijn die 12. Mijn normale jpeg is nu 2.8mb, met de 1ds gaat dat richting 8-9 mb.
                      Spreek ik nog niet van tiffs.
                      Je moet echt eens vergelijken, en die vooroordelen over de mpixels eens aan de realitiet toetsen.
                      Je bent welkom
                      Groeten
                      Rudy
                      Oh ja, je hoeft geen 3dslrs te kopen om er sterk op vooruiut te gaan, de 10d, d100 zijn al prima toestellen, snel genoeg voor veel mensen, en de 1d maakt ook prachtige portraiten hoor.

Dat zijn serieuze "patatten" van bestanden en ik wist ook niet dat het een ander soort mpixels betreft.Zal wel een prachtbak zijn.

Ik vloek al als ik maar 102 fotookes in RAW op mijn 1Gig-kaartje krijg (heb 2 Gig in totaal daar ik mijn X-drive niet steeds wil meesleuren).
                      Danny's Photosite

Comment

Sonyke, voor de fun moet je eens aan Tom vragen, wat de d2000 presteerd, 2mpixel camera, niet verschieten hé.
                        groetjes
                        Rudy

Comment

Peer als het geld geen rol speelt kijk dan eens naar een Hasselblad met een Phaseone achterwand er op. http://www.phaseone.com/content/downloads/h%2025.aspx maar voor dat geld kan je ook een aardig zomerhuisje of mooie sportwagen kopen.

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                          Member of Han Fan Clan
                          Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Inmiddels ben ik al vele uren naar revieuws aan het kijken.
                            Wat mij opvalt is dat Steves digicams een heel andere mening geeft over de E-1 van Olympus dan dpreview.
                            Bij dprevieuw spreken ze over veel ruis terwijl Steve daar geen aanmerkingen op heeft.
                            Verder valt het ook op dat als foto's worden vergeleken met andere camera's de Canon 10D er vrij goed uit komt.
                            Prijzen van lenzen...de lenzen van de E-1 zijn speciaal ontwikkeld voor deze camera, in 2004 komen er minstens 4 nieuwe lenzen bij.
                            Ze zijn korter en lichter en allemaal 2.8
                            Niet goedkoop maar als je op je Canon een 2.8 lens koopt wat kost het dan?
                            De CCD is kleiner en een verhouding van 4:3, wat mag daar de reden van zijn?
                            Als de CCD dezelfde grootte zou hebben als bijv. bij Canon zou hij ongeveer 24MP zijn!!
                            Nadeel schijnt de schrijfsnelheid te zijn, zeker met een microdrive erin.
                            De E-1 heeft een ruisonderdrukkingssysteem wat de snelheid behoorlijk omlaag haalt.
                            Wat een gepuzzel allemaal zeg.

Steve's Digicams schrijft ook:
                            The first camera being introduced in the Olympus Digital SLR System is the professional E-1. The most technically sophisticated, computerized digital camera built to date, the E-1 is designed to deliver the best digital images for professional photographers today and into the future. It is a dynamic camera that can handle many types of photographic situations and deliver superior results in a wide range of settings, from indoor to studio, fashion to journalism, sports to portrait photography, and more.

The camera features a new, high performance Super Latitude Full Frame Transfer CCD from Kodak, the KAF-5101CE, which delivers the highest dynamic range, lowest noise levels and best color of any camera in its class. This innovative 5 Megapixel CCD outperforms many higher Megapixel count imagers. A newly developed Supersonic Wave Filter™ significantly reduces the chances of dust settling on the CCD or image and blocking pixels.

Ik weet nu eigenlijk nog niet wat te kopen, Canon 10D, Olympus E-1 of Pentax istD.
                            Inmiddels heb ik wel de mogelijkheid om een 10D 2e hands te kopen (2 maanden oud) voor 1495 euro exclusief lens, nadeel hiervan is dat hij een Engelstalige gebruiksaanwijzing heeft.

Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                            http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Ga eens naar de winkel en neem ze allemaal eens goed in je handen.De handligging is erg belangrijk.En misschien bevalt er je eentje zo goed dat het dadelijk "klikt" tussen jullie.

Denk goed na wat je wil fotograferen en kies vervolgens lenzen (passend in jouw budget).

En als je er eindelijk eentje gekocht hebt vergeet je al de rest en al die vergelijkende revieuws en kan je fotookes gaan trekken.Over twee maanden komt er toch weer iets nieuws uit van merk X en vervolgens van merk Y.Zo blijf je bezig tot in het oneindige...Je maakt een keuze en je gaat ervoor
                              Danny's Photosite

Comment

Originally posted by HV
                                Peer als het geld geen rol speelt kijk dan eens naar een Hasselblad met een Phaseone achterwand er op. http://www.phaseone.com/content/downloads/h%2025.aspx maar voor dat geld kan je ook een aardig zomerhuisje of mooie sportwagen kopen.
                                Het is niet zo dat geld geen rol speelt, maar als ik nu iets koop wil ik wel iets in huis halen waar ik mee vooruit kan, kwaliteit speelt een hele grote rol maar de prijs moet wel binnen de perken blijven.
                                Om iets concreter te zijn, een body met 1 lens voor rond de 2500 euro vindt ik toch al heel wat.
                                Daarna het lenzen pakket langzaam uitbreiden met in het achterhoofd dat iedere lens zo rond de 800 tot 1000 euro zal kosten.

In ieder geval is hier wel een leuke discussie op gang gekomen.
                                Iedereen reageerd ook alleen op de eerste vraag van de topic: Stel je hoeft niet naar geld te kijken wat is dan de allerbeste SLR camera
                                Maar daaronder vroeg ik ook: En wat is de beste camera qua prijs kwaliteit, dus een iets lager budget camera?
                                Wat is dan ieders mening?
                                Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                                http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Working...
                                X