Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: waar blijft de D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Wat betekent dit in mensentaal (lees : beginner) ?
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

    Comment


    • #77
      Re: waar blijft de D7000

      dat de dynamic range heel goe is

      Comment


      • #78
        Re: waar blijft de D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Mooie evolutie in ieder geval Hopelijk zien we dit ook terug in de nieuwe FF modellen in 2011

        Comment


        • #79
          Re: waar blijft de D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door muis Bekijk bericht
          Mja,

          Ik doe het voorlopig ook maar effe in JPEG.

          Je kan wel de CD installeren die er bij zat of LR 3.3 dowloaden als testversie. http://labs.adobe.com/technologies/lightroom3-3/

          Nadeel hiervan is dat deze er wellicht mee ophoudt van zodra de versie helemaal klaar is voor officiele release.
          Zou niet zo lang meer moeten duren.
          Muis, weet je zeker dat L.R 3.3 die NEF files van de D7000 wel leest? Volgens mij ondersteunt geen enkel programma op dit ogenblik die RAW bestanden, behalve Nikon NXview?
          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

          Comment


          • #80
            Re: waar blijft de D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
            Muis, weet je zeker dat L.R 3.3 die NEF files van de D7000 wel leest? Volgens mij ondersteunt geen enkel programma op dit ogenblik die RAW bestanden, behalve Nikon NXview?
            Nikon Capture NX2

            Comment


            • #81
              Re: waar blijft de D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
              Kan je een jpeg foto posten in donkere omstandigheden ?

              nu weinig tijd, maar zal me vrijdag of het weekend er eens mee bezighouden.



              heb net paar foto's in jpg getrokken tot ISO 6400 .
              lichtomstandigheden waren niet denderend, kleine spaarlamp brande en in hoek van huis stond de computer en bureau lamp aan.
              voor mij zijn de foto's die ik hier genomen heb op iso 6400 perfect bruikbaar.
              volledige grote op 27 " scherm en dan vergroot, en die waren gewoon goed. niks bewerkt.

              zoals ik al zei , zal ze rond het weekend eens online zetten .
              2 body's en wat lenzen ..

              older and wiser ... my arse

              Comment


              • #82
                Re: waar blijft de D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Nikon Capture NX2
                en ook de nieuwe Lightroom 3.3 op Mac! Mooi van Adobe....zo snel...

                Nu is alles perfect!
                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                Comment


                • #83
                  Re: waar blijft de D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                  Muis, weet je zeker dat L.R 3.3 die NEF files van de D7000 wel leest? Volgens mij ondersteunt geen enkel programma op dit ogenblik die RAW bestanden, behalve Nikon NXview?
                  Van wat ik gelezen had wel ja - heb het zelf nog niet geinstalleerd, ik wacht wel tot mijn LR zichzelf update. Enige wat de release candidate version nog niet doet is tethered support voor de D7000, maar ben er van overtuigd dat dit wel zal komen eens de versie 3.3 final is.
                  Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                  Comment


                  • #84
                    Re: waar blijft de D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                    nu weinig tijd, maar zal me vrijdag of het weekend er eens mee bezighouden.

                    heb net paar foto's in jpg getrokken tot ISO 6400 .
                    lichtomstandigheden waren niet denderend, kleine spaarlamp brande en in hoek van huis stond de computer en bureau lamp aan.
                    voor mij zijn de foto's die ik hier genomen heb op iso 6400 perfect bruikbaar.
                    volledige grote op 27 " scherm en dan vergroot, en die waren gewoon goed. niks bewerkt.

                    zoals ik al zei , zal ze rond het weekend eens online zetten .
                    Kan dit enkel beamen, foto iso 6400 gewoon binnen huis genomen niet helemaal donker, zou ik simpel onbewerkt kunnen posten in forum formaat zonder dat er iemand ruis zou zien.

                    En de DxO labs test zegt volgens mij ook genoeg voor de mensen die harde cijfers willen om de kwaliteit in uit te drukken
                    Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                    Comment


                    • #85
                      Re: waar blijft de D7000

                      al iemand die hier nen foto eeft gepost die uit zijn d7000 komt!
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #86
                        Re: waar blijft de D7000

                        Ik ben net terug van Foto Mabo in Diepenbeek waar ik mijn D7000 heb opgehaald. Als je niet meer kan wachten, en van Limburg bent: er zijn er nu nog 1 of 2 stuks daar.

                        Comment


                        • #87
                          Re: waar blijft de D7000

                          Ok dan, een gewone real life foto die al meteen de weather sealing op de proef heeft gesteld :P

                          Iso 1600 in raw gemaakt, Dlighting off; NR off; Sharpning off, geconverteerd met NX2 zonder enige aanpassingen. (dus graag geen gezeur over de compo ofzo).



                          en 100 % crop.



                          PS: originele foto was wel resized naar 900 pixels, krijg em niet goed gelinkt blijkbaar, 2 sites geprobeerd, sry
                          Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                          Comment


                          • #88
                            Re: waar blijft de D7000

                            Impressies d7000 van fotograaf die er meestal "boenk op" zit in zijn analyses

                            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                            Comment


                            • #89
                              Re: waar blijft de D7000

                              getrokken op ISO 6400 in JPG , niet bewerkt .

                              Last edited by am-staff; 9 november 2010, 17:00. Reden: grote van foto aangepast
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment


                              • #90
                                Re: waar blijft de D7000

                                Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                                Impressies d7000 van fotograaf die er meestal "boenk op" zit in zijn analyses

                                http://www.naturalart.ca/voice/blog.html

                                Dat ziet er niet slecht uit .

                                Ben uiteindelijk content, dat ik gewacht heb op dit toestel .
                                momenteel nog prijzig , maar dat zal binnen een goed half jaar wel gunstiger zijn.
                                Last edited by am-staff; 9 november 2010, 16:47.
                                2 body's en wat lenzen ..

                                older and wiser ... my arse

                                Comment

                                Working...
                                X