Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: waar blijft de D7000

    zou wel willen , maar er is wat fout gegaan.
    als ik de foto's wil importeren via aperture3 of via iPhoto , via usb kabeltje of de SDHC kaart rechtstreeks in mijn iMac , krijg ik melding : unsupported image format

    heb speciaal voor de D7000 2 snelle SDHC klasse 10 kaartjes gekocht, deze heb ik zodra ik ze in de D7000 gestoken heb , geformateerd via het toestel.
    maar er is dus blijkbaar iets niet juist .

    heb in RAW getrokken , dus de afbeeldingen eindigen op .NEF .
    allee , afbeeldingen... je ziet dus niets hee , het is zwart .

    heb net eens gaan zien naar specificatie's van iMac , en deze ondersteunt SDHC kaarten.
    probleem zal dan toch ergens in D7000 zitten, iets verkeerd gedaan maar wat ... ?

    heb net gezien, dat zowel de oudere SD kaart als de nieuwere SDHC beiden in MS-DOS ( FAT32 ) geformateerd zijn . ook normaal dus.

    net eens de SD kaart uit men D3000 gehaald en in de D7000 gestoken . er stonden nog wat foto's op, en heb er een paar met nieuw toestel bijgetrokken.
    de mac importeert de foto's die er van de D3000 al op stonden perfect , maar de 5 foto's die ik er met de D7000 opstaan had dus niet.herkent het formaat niet.

    net op dezelfde snelle kaart in de D7000 wat jpg foto's gemaakt , en die kan de computer wel importeren .... vreemd .
    Last edited by am-staff; 7 november 2010, 20:01.
    2 body's en wat lenzen ..

    older and wiser ... my arse

    Comment


    • #62
      Re: waar blijft de D7000

      dus even in het kort :

      foto's gemaakt met de D7000 in RAW worden niet geimporteerd- herkent , niet door iPhoto of niet door aperture3.
      in jpg gemaakte foto's wel .

      met mijn D3000 foto's gemaakt in RAW worden wel geimporteerd !

      volledige uitleg heb ik hierboven , in de vorige reactie staan.


      iemand enig idee ?

      ( hmmm ... heb net van iemand gehoord , dat de D7000 nog te nieuw is en ik nog ff moet wachten tot de software van apple, de RAW van de D7000 ondersteund .
      voorlopig in jpg trekken. )
      Last edited by am-staff; 7 november 2010, 15:36.
      2 body's en wat lenzen ..

      older and wiser ... my arse

      Comment


      • #63
        Re: waar blijft de D7000

        kijk naar es of er van je software al een update is
        nikon stuff

        Comment


        • #64
          Re: waar blijft de D7000

          Op 27 oktober is er maar een update gekomen voor nikon capture nx2 voor de ondersteuning van de nieuwe D7000 en update van de D3100.

          De kans dat een ander programma al een update heeft kan, maar het kan wel zijn dat er volgende weken maar een update komt van een of ander programma.

          Met een voorlopige trial versie van nikon capture nx2 kan je al je NEF files al openen en bewerken
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #65
            Re: waar blijft de D7000

            Het ziet er toch een redelijke prof camera uit , ook redelijk ingewikkeld als je van een lagere camera komt bv de D80, ik zag dat die S CL CH tekens ook op de F4 staan
            S enkel beeld
            CL continu lage snelheid
            CH continu hoge snelheid
            dat zullen de meeste hier wel weten , maar ik hoorde hier toch nog enige twijfel bij sommige

            Last edited by koen1950; 7 november 2010, 18:08.

            Comment


            • #66
              Re: waar blijft de D7000

              Het klopt dat zowel Aperture, iPhoto en ook de Adobe RAW converter de NEF files van de D7000 niet kunnen lezen. Hopelijk komt er snel een update...

              De meegeleverde NX view kan dat gelukkig wel, maar dit programma heeft toch maar beperkte mogelijkheden om het RAW bestand te bewerken.

              Een voordeel is dat de originele bestanden niet zoveel bewerkingen nodig hebben omdat ze sowieso al prima zijn.

              Toch vreemd dat er zoveel verschillende RAW type's bestaan..
              Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

              Comment


              • #67
                Re: waar blijft de D7000

                geheugenkaart is groot genoeg, ze mogen er nog een tijdje blijven opstaan , tot ik ze wel via mijn programma's kan binnen halen.
                voorlopig gewoon in jpg trekken .

                weet er iemand of je met elements 9 van adobe, RAW kan binnenhalen ?
                heb hier een trailversie draaien, maar ken er niet zoveel van. is jammer genoeg engels . voor de mac geen nederlandse versie van te krijgen ... voorlopig ?
                meen ergens eens gelezen te hebben dat van elements 9 voor de mac ook een nederlandstalige versie zou komen , maar dat die later kwam ??
                op de site van adobe zelf , vind ik niets terug van een nederlandse versie die op komst is .
                2 body's en wat lenzen ..

                older and wiser ... my arse

                Comment


                • #68
                  Re: waar blijft de D7000

                  kan je met bijgeleverde software de raws niet naar jpg omzetten ?

                  Comment


                  • #69
                    Re: waar blijft de D7000

                    jawel , maar dan moet ik dat installeren en werk veel veeeel liever met aperture of iphoto . als ik is veel goesting moest hebben , kan het wel zijn dat ik de bijgeleverde software eens installeer .

                    groeten

                    @david_v
                    nope , nog geen update.

                    werk ondertussen met iphoto '11 en daar komen de eerste weken wel meerdere updates van ... denk ik . lang zal't niet duren .
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • #70
                      Re: waar blijft de D7000

                      hallo

                      Kan je met de gratis DNG converter van Adobe de files niet converteren naar het universeler DNG formaat ?

                      Groet
                      Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

                      Comment


                      • #71
                        Re: waar blijft de D7000

                        Mja,

                        Ik doe het voorlopig ook maar effe in JPEG.

                        Je kan wel de CD installeren die er bij zat of LR 3.3 dowloaden als testversie. http://labs.adobe.com/technologies/lightroom3-3/

                        Nadeel hiervan is dat deze er wellicht mee ophoudt van zodra de versie helemaal klaar is voor officiele release.
                        Zou niet zo lang meer moeten duren.
                        Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                        Comment


                        • #72
                          Re: waar blijft de D7000

                          LR 3 heb ik al eens de trailversie van gehad, 30 dagen dacht ik .
                          maar LR 3 is mijn ding niet( was nochtans de nederlandse versie ) ook een boek voor gekocht, maar zoals ik al zei, het is mijn ding niet . aperture 3 is voor mij
                          werkt perfect samen met mac en vind dat het logischer is opgebouwd om mee te werken. maar dat is persoonlijk, voor anderen zal LR3 makkelijker werken.


                          de eerste indrukken van de D7000 zijn goed , ookal heb ik nog niet echt de foto's kunnen bezien. bedoel dan ook meer het goed in de hand liggen, makkelijk om mee te werken. op een paar uur tijd was ik er mee weg.
                          2 body's en wat lenzen ..

                          older and wiser ... my arse

                          Comment


                          • #73
                            Re: waar blijft de D7000

                            Kan je een jpeg foto posten in donkere omstandigheden ?

                            Comment


                            • #74
                              Re: waar blijft de D7000

                              14 stops DR op ISO100

                              Comment


                              • #75
                                Re: waar blijft de D7000

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

                                Comment

                                Working...
                                X