Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
    nacht en niet kunnen slapen... dan trekken we maar een fotoke in den pikkendonker hee

    f5.6 1/1000 iso 6400 200mm

    http://
    Geen ruis te zien op ISO 6400, dat lijkt me heel indrukwekkend.
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Wel een duidelijk verschil en de D80 gaat maar tot 1600 iso , maar dan heb je nog Ho 0.3 Ho 0.7 en dan Hi 1.0 en daar stond hij op maar ik weet niet wat dat inhoud want ik kan dat niet achterhalen

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Wel een duidelijk verschil en de D80 gaat maar tot 1600 iso , maar dan heb je nog Ho 0.3 Ho 0.7 en dan Hi 1.0 en daar stond hij op maar ik weet niet wat dat inhoud want ik kan dat niet achterhalen
        Wordt dat niet uitgelegd in de manual? Ben zelf Canonist, maar heb toevallig de manual van de D90 digitaal op mijn Mac staan, en daar lees ik het volgende:
        ISO sensitivity can be set between values roughly equivalent to ISO 200 and ISO 3200 in steps equivalent to 1/3 EV. For special situations, ISO sensitivity can be lowered below ISO 200 by about 0.3 EV (S, equivalent to ISO 160), 0.7 EV (T, equivalent to ISO 125), or 1.0 EV (U, equivalent to ISO 100), or raised above ISO 3200 by about
        h 0.3 EV(P,equivalent to ISO4000), 0.7 EV (Q,equivalent to ISO5000),or 1.0 EV (R, equivalent to ISO 6400).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
          Geen ruis te zien op ISO 6400, dat lijkt me heel indrukwekkend.
          Straks presteerd die nog beter den de D3s

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Ik heb nu de handleiding niet bij de hand , maar bij de D80 kan je enkel na 1600 een upgrade naar 0.3/0.7/1.0 , maar weet niet voor wat die staan , de D90 kan tot 6400 gaan denk ik de D80 niet , de D7000 zou je eigenlijk moeten vergelijken met de D300 en de D90 , de D80 heeft hier niets in de pap te brokkelen op iso gebied

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
              Straks presteerd die nog beter den de D3s
              Wie weet .
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                nacht en niet kunnen slapen... dan trekken we maar een fotoke in den pikkendonker hee

                f5.6 1/1000 iso 6400 200mm

                http://
                Mooi, maar had je ruisonderdrukking in de camera aanstaan, en zoja.... normaal of hoog?

                Of heb je hem nog nabewerkt met ruisonderdrukking?

                Ben heel benieuwd
                Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                  Mooi, maar had je ruisonderdrukking in de camera aanstaan, en zoja.... normaal of hoog?

                  Of heb je hem nog nabewerkt met ruisonderdrukking?

                  Ben heel benieuwd

                  niet nabewerkt, alleen met iPhoto langs de kanten er een stukje afgesneden, zodat het ' object ' wat groter werd .

                  croppen noemen jullie dat zeker ? nu , daar weet ik nog niet genoeg over , over dat croppen met cijfers enz.. . dus als ik iets groter op de foto wil , dan snij ik er voorlopig met de tool in iPhoto gewoon een stukje af , lekker makkelijk .
                  vergeet niet dat ik eigenlijk nog maar een beginneling ben met paar maanden ervaring en dan nog ... . kan door mijn ' gezondheid '( colitis - nek en onderrug hernia's ) er niet zoveel mee bezig zijn als ik wel zou willen.

                  ruisonderdrukking staat op fabrieksstand:

                  ruisonderdrukking.lange sluitertijd : off
                  hoge iso-ruisonderdrukking : normaal
                  Last edited by am-staff; 14 november 2010, 16:10.
                  2 body's en wat lenzen ..

                  older and wiser ... my arse

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                    Straks presteerd die nog beter den de D3s
                    Daar de D7000 zo enorm goed presteert op hoge ISO, zou het wat overkill zijn om nog een eventuele D400, D700x, D800 of zelfs een D4 op de markt te gooien...

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
                      Geen ruis te zien op ISO 6400, dat lijkt me heel indrukwekkend.
                      6400 iso gebruiken met veel licht heeft geen zin, je moet het doen met licht waarbij je echt 6400 iso nodig hebt. Sluitertijd 1/1000 f5,6 70-200 VRII
                      dus de foto had ook met 400 iso of zo genomen kunnen worden, 2 stops sluitertijd en 2 diafragma.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        deze namiddag eens in de bos gaan wandellen en kijken hoe ' nat ' het er was .

                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          bijde foto's zijn getrokken met één hand ( leiband vast in andere hand) . jpg f 5.6 / iso 1000 /, lichtbalans op bewolkt / lens: nikon18-105 VR .
                          zwaar bewolkt en zeer somber, wat de kleuren niet ten goede komt , maar vind al bij al dat het nog meevalt. hadden wel iets scherper gemogen.


                          hier en daar was er geen doorkomen aan van het water, verder zeer glibberig en modder .

                          Last edited by am-staff; 14 november 2010, 15:33.
                          2 body's en wat lenzen ..

                          older and wiser ... my arse

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                            bijde foto's zijn getrokken met één hand ( leiband vast in andere hand) . jpg f 5.6 / iso 1000 /, lichtbalans op bewolkt / lens: nikon18-105 VR .
                            zwaar bewolkt en zeer somber, wat de kleuren niet ten goede komt , maar vind al bij al dat het nog meevalt. hadden wel iets scherper gemogen.


                            hier en daar was er geen doorkomen aan van het water, verder zeer glibberig en modder .

                            De staf ziet het precies ook ni zitten

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                              De staf ziet het precies ook ni zitten

                              dat is maar schijn . nog geen drie seconde na da ik deze foto gemaakt had, kreeg dien inééns het zot ... dan begint dien gelijk ne zot in de ronde te vliegen. dat water spoot alle richtingen uit, en natuurlijk kreeg ik ook een heel dres water over me heen .
                              alleen.. ik had die fonkelnieuwe D7000 wel in men handen . zeeer snel omgedraaid toestel beschermt tegen die waterval .
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                                dat is maar schijn . nog geen drie seconde na da ik deze foto gemaakt had, kreeg dien inééns het zot ... dan begint dien gelijk ne zot in de ronde te vliegen. dat water spoot alle richtingen uit, en natuurlijk kreeg ik ook een heel dres water over me heen .
                                alleen.. ik had die fonkelnieuwe D7000 wel in men handen . zeeer snel omgedraaid toestel beschermt tegen die waterval .
                                Dat is avontuurlijk omspringen met je fonkelnieuwe cam!
                                Goed bezig met je tests

                                Groeten,

                                Roland

                                Comment

                                Working...
                                X