Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[ canon ] 7D of 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ canon ] 7D of 60D

    Als je de prijs bekijkt gaat er niet zo een groot verschil zijn.
    als ik de specs. bezie ga ik voor de 7D.
    wie kan me ompraten ?
    wat zijn jullie meningen ?

    grts Peter
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

  • #2
    Re: [ canon ] 7D of 50D

    3 topics lager staat net hetzelfde

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: [ canon ] 7D of 50D

      Altijd graag met de 50D gewerkt; een uitstekende semipro camera.
      Kan niet zo goed tegen vocht. De onze (nu in gebruik door mijn vrouw) ligt sinds een regenbui van afgelopen zaterdag in coma.
      Toch is de 7D weer een stap vooruit. De snelheid (misschien niet zo noodzakelijk voor stationaire onderwerpen) maar vooral het 100% beeld door de ViewFinder, de AF-scherpstelpunten (toch wel wennen, en nog altijd aan het leren ), maken de 7D een topcamera. En misschien is deze camera wel beter weerbestendig?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: [ canon ] 7D of 50D

        Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
        verdorie , dat klopt..
        wou eigenlijk de nieuwe 60D bedoelen . verdorie , miserie miserie ...
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: [ canon ] 7D of 60D

          [Mod-LesC]OK, aangepast in de lijst (en daarmee jouw eerste post). Maakt wellicht mijn reply (als gebruiker, niet als Mod) overbodig. Inderdaad, d'er is al een draad bezig over het verschil.
          Voor mij is dat duidelijk:
          • 50D vs 7D: ongeveer dubbele prijs; voor de 7D gaan, maar alleen als budget geen rol speelt
          • 60D vs 7D: ongeveer zelfde prijs. Waarom zou je voor een toestel, dat ogenschijnlijk een stapje terug is ivm met z'n voorganger, een prijs betalen die bijna dezelfde is als die van een toestel van een klasse hoger?
          [/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #6
            Re: [ canon ] 7D of 60D

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            als ik de specs. bezie ga ik voor de 7D.
            wie kan me ompraten ?
            Waarom zou iemand jouw moeten ompraten? Je hebt je keuze al gemaakt op de specs, dus enige argument is dan prijs, maar dat kun je ook/alleen zelf afwegen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: [ canon ] 7D of 50D

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              verdorie , dat klopt..
              wou eigenlijk de nieuwe 60D bedoelen . verdorie , miserie miserie ...
              Als ik de achterzijde van de 60D en de 7D vergelijk dan is het antwoord eenvoudig.
              De helft van de knoppen ontbreken op de 60D.

              Maar de introductie prijs van de 7D was hoger dan de prijs van de 60D.
              Als je nog enkele maanden (weken?) geduld hebt dan wordt de prijs van de 60D ook wel verlaagd.

              Comment


              • #8
                Re: [ canon ] 7D of 60D

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Waarom zou iemand jouw moeten ompraten? Je hebt je keuze al gemaakt op de specs, dus enige argument is dan prijs, maar dat kun je ook/alleen zelf afwegen.
                ben van plan mijn 500D weg te doen en een andere in de plaats te nemen..
                voor mij een backup toestel dat ineens ook dienst doet als toestel voor mijn vriendin..
                (of een toestel voor mijn vriendin dat ik af en toe ook meeneem)

                eerst twijfelde ik tssn de 5OD en de 7D en toen opteerde ik de 7D ..
                nu is er de 60D op komst maar die lijkt me zijn geld niet waard ..
                of zie ik de meerwaarde van dat toestel niet ???
                (kantelscherm ... spec. artistieke functies ??? dat zit std. in de compactjes !!! )

                grts Peter
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: [ canon ] 7D of 60D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  ben van plan mijn 500D weg te doen en een andere in de plaats te nemen...
                  En jouw nick dan?

                  (altijd vreemd gevonden dat iemand een nick kiest met iets dat zo veranderlijk is als een cameramodel)
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: [ canon ] 7D of 60D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                    dienst doet als toestel voor mijn vriendin..
                    - als toestel voor de vriendin ... 60D ... kantelbaar scherm is echt handig ... ook om af en toe eens een korte sequentie te filmen ... prijs moet dan nog wel onder de 900 zakken, dat wel
                    - als tweede toestel voor U naast een 5 is de 7 een logische keuze
                    Maar je hebt nog even tijd ... onder de 900 duurt nog wel even

                    Comment


                    • #11
                      Re: [ canon ] 7D of 60D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      eerst twijfelde ik tssn de 5OD en de 7D en toen opteerde ik de 7D ..
                      nu is er de 60D op komst maar die lijkt me zijn geld niet waard ..
                      of zie ik de meerwaarde van dat toestel niet ???
                      (kantelscherm ... spec. artistieke functies ??? dat zit std. in de compactjes !!! )

                      grts Peter
                      Die 7D lijkt me een ideale camera Peter.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: [ canon ] 7D of 60D

                        Kijk eens op dpreview, wat ze daar schrijven over de 60D. Het is geen upgrade van de 50D, maar veeleer een "downgrade" die ergens tussen de 550D en de 50D zit. Ik zou daar niet op wachten, op die 60D.

                        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                        Comment


                        • #13
                          Re: [ canon ] 7D of 60D

                          Ach, op voorhand wordt er zoveel geschreven, gewoon op basis van geruchten of uiteindelijk obv de (vrijgegeven) technische specificaties. Wat werd er (notabene vóór het toestel beschikbaar was) over de 50D geschreven en gezegd? Een heerlijk toestel, by the way. De 7D is -by the way- nog heerlijker.

                          Ik vind het een rare evolutie in de Canon EOS-toestellen (net zoals ik het raar vond dat de 7D gepositioneerd zou worden als een opvolger van de 50D), maar ergens is er wellicht een "groter Plan", dat wij niet kennen?

                          Elke reden om een nieuw produkt te verkopen zal worden aangewend.
                          Wat nog niets zegt over de kwaliteit van het produkt.

                          Ik wacht nu op gebruikerservaring.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: [ canon ] 7D of 60D

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            En jouw nick dan?

                            (altijd vreemd gevonden dat iemand een nick kiest met iets dat zo veranderlijk is als een cameramodel)
                            dat is en blijft mijn allereerste dslr hee of ik hem nu nog heb of niet ..
                            mssn moet ik hem dan toch maar in een glazen kaske zetten ..
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • #15
                              Re: [ canon ] 7D of 60D

                              @theokus ... ben bijna klaar met de 500D fotokes hoor ..
                              grts Peter
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment

                              Working...
                              X