Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als je de prijs bekijkt gaat er niet zo een groot verschil zijn.
als ik de specs. bezie ga ik voor de 7D.
wie kan me ompraten ?
wat zijn jullie meningen ?
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
Altijd graag met de 50D gewerkt; een uitstekende semipro camera.
Kan niet zo goed tegen vocht. De onze (nu in gebruik door mijn vrouw) ligt sinds een regenbui van afgelopen zaterdag in coma.
Toch is de 7D weer een stap vooruit. De snelheid (misschien niet zo noodzakelijk voor stationaire onderwerpen) maar vooral het 100% beeld door de ViewFinder, de AF-scherpstelpunten (toch wel wennen, en nog altijd aan het leren ), maken de 7D een topcamera. En misschien is deze camera wel beter weerbestendig?
[Mod-LesC]OK, aangepast in de lijst (en daarmee jouw eerste post). Maakt wellicht mijn reply (als gebruiker, niet als Mod) overbodig. Inderdaad, d'er is al een draad bezig over het verschil.
Voor mij is dat duidelijk:
• 50D vs 7D: ongeveer dubbele prijs; voor de 7D gaan, maar alleen als budget geen rol speelt
• 60D vs 7D: ongeveer zelfde prijs. Waarom zou je voor een toestel, dat ogenschijnlijk een stapje terug is ivm met z'n voorganger, een prijs betalen die bijna dezelfde is als die van een toestel van een klasse hoger?
[/Mod]
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500DBekijk bericht
als ik de specs. bezie ga ik voor de 7D.
wie kan me ompraten ?
Waarom zou iemand jouw moeten ompraten? Je hebt je keuze al gemaakt op de specs, dus enige argument is dan prijs, maar dat kun je ook/alleen zelf afwegen.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
verdorie , dat klopt..
wou eigenlijk de nieuwe 60D bedoelen . verdorie , miserie miserie ...
Als ik de achterzijde van de 60D en de 7D vergelijk dan is het antwoord eenvoudig.
De helft van de knoppen ontbreken op de 60D.
Maar de introductie prijs van de 7D was hoger dan de prijs van de 60D.
Als je nog enkele maanden (weken?) geduld hebt dan wordt de prijs van de 60D ook wel verlaagd.
Waarom zou iemand jouw moeten ompraten? Je hebt je keuze al gemaakt op de specs, dus enige argument is dan prijs, maar dat kun je ook/alleen zelf afwegen.
ben van plan mijn 500D weg te doen en een andere in de plaats te nemen..
voor mij een backup toestel dat ineens ook dienst doet als toestel voor mijn vriendin..
(of een toestel voor mijn vriendin dat ik af en toe ook meeneem)
eerst twijfelde ik tssn de 5OD en de 7D en toen opteerde ik de 7D ..
nu is er de 60D op komst maar die lijkt me zijn geld niet waard ..
of zie ik de meerwaarde van dat toestel niet ???
(kantelscherm ... spec. artistieke functies ??? dat zit std. in de compactjes !!! )
dienst doet als toestel voor mijn vriendin..
- als toestel voor de vriendin ... 60D ... kantelbaar scherm is echt handig ... ook om af en toe eens een korte sequentie te filmen ... prijs moet dan nog wel onder de 900 zakken, dat wel
- als tweede toestel voor U naast een 5 is de 7 een logische keuze
Maar je hebt nog even tijd ... onder de 900 duurt nog wel even
eerst twijfelde ik tssn de 5OD en de 7D en toen opteerde ik de 7D ..
nu is er de 60D op komst maar die lijkt me zijn geld niet waard ..
of zie ik de meerwaarde van dat toestel niet ???
(kantelscherm ... spec. artistieke functies ??? dat zit std. in de compactjes !!! )
Kijk eens op dpreview, wat ze daar schrijven over de 60D. Het is geen upgrade van de 50D, maar veeleer een "downgrade" die ergens tussen de 550D en de 50D zit. Ik zou daar niet op wachten, op die 60D.
Ach, op voorhand wordt er zoveel geschreven, gewoon op basis van geruchten of uiteindelijk obv de (vrijgegeven) technische specificaties. Wat werd er (notabene vóór het toestel beschikbaar was) over de 50D geschreven en gezegd? Een heerlijk toestel, by the way. De 7D is -by the way- nog heerlijker.
Ik vind het een rare evolutie in de Canon EOS-toestellen (net zoals ik het raar vond dat de 7D gepositioneerd zou worden als een opvolger van de 50D), maar ergens is er wellicht een "groter Plan", dat wij niet kennen?
Elke reden om een nieuw produkt te verkopen zal worden aangewend.
Wat nog niets zegt over de kwaliteit van het produkt.
Comment