Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitesurfing fotograferen , camera , lens of lenzen ? (Beginner)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kitesurfing fotograferen , camera , lens of lenzen ? (Beginner)

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    Zolang je niet vertelt hoe groot je de surfer in beeld wilt hebben en vanaf welke afstand, kan niemand antwoord geven op deze vraag.
    afstand tussen 2 en 20 meter
    hoe de surfer in beeld te krijgen hangt wat af van de trick of jump

mvg

Comment

Is het aangeraden om een statief te ebruiken als ik vanop het strand fotos ga maken of zal dat weinig verschil uitmaken

mvg

Comment

Ik maak ook wel eens een foto van die kite surfers, als ze dichtbij zijn dan gaan ze groot op de foto en veraf klein, ik ben niet zo mal om een kitesurfer, hoog in de lucht vol in beeld te krijgen.
        Met andere woorden, ik fotografeer ze vrijwel altijd met een groothoeklens, hoef ik ook niet scherp te stellen.

Statief kan, maar neem dan wel een Wimberley kop, tenzij je kan voorspellen WAAR de actie plaats vind.

Comment

Ik heb een canon 50D en een 100-400L van canon en heb ook al menigmaal kitesurfers getrokken. De 100-400L is leuk, heel leuk maar moest het budget het toelaten dan ga ik voor de 70-200L F2.8.
          Meestal is het niet bijster zonnig als de kiters bovenkomen, er zijn altijd van die dagen dat alles meezit maar over het algemeen is het grijs en vrij grauw weer. Met men 100-400 heb ik dan wel eens problemen dat ik men ISO moet omhoog trekken om voldoende snelheid bij een relatief groot diafragme F4 .. F6 te kunnen aanhouden. Met men 50D valt het nog mee om op ISO 400 te trekken maar vermoed dat dit met xxxD reeksen iets meer zal tegenvallen.
          Kiters "schieten" van op een statief zie ik niet onmiddelijk zitten, het gaat allemaal relatief snel en je houd meestal meer dan 1 persoon in het oog om eventueel de kans te benutten.
          Om dan een statief te kopen dat veel geld kost... nah dan zou ik het liever investeren in lens of toestel.
          Wat het water betreft... ik heb persoonlijk meer angst voor het zand en zeker met de 100-400 "pomp", maar laat het niet aan men hart komen. Eens vroeger binnenbrengen om te reinigen.
          En om te reageren om voorgaande post, als je een watersport fanaat bent dan kan je ongeveer voorspellen waar de actie zal plaatsvinden. Geeft natuurlijk geen garantie dat de persoon op de plank voor actie zal zorgen
          Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
          Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Onlangs ook van een kitesurfer foto's gemaakt.

Dit met D700 (fullframe) icm met nikon 70-200 F2.8
            De 70-200 is een zeer goede lens, maar soms wil je wel iets meer bereik verder.

Als ze dicht (bij het strand) komen was ik met de 70 mm wel veel.

vb: http://forum.belgiumdigital.com/f45/...ja-323141.html

Een 70-300 (400) is ideaal voor deze toepassing. Hadden ze deze maar in een 2.8 uitvoering
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht

Een 70-300 (400) is ideaal voor deze toepassing. Hadden ze deze maar in een 2.8 uitvoering
              Kennelijk is ie toch niet ideaal.....

Comment

op kanoforum heb ik de vraag gesteld naar een waterdichte camera voor het kajakken (mee op het spatdek de wildbeken in) en in reflex is die er niet echt tenzij je een behuizing neemt ($$$$).
                als je echter niet al te veel water krijgt, kwamen er wel wat oplossingen uit de bus
                ik ben nu nog even naar de link aan het zoeken, maar ik pas het hier aan zo snel ik het gevonden heb.

gevonden
                het draadje op het forum
                en de link met een interessante website die ik daar kreeg[
                Last edited by Tyrr; 2 september 2010, 21:38.
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

De A700 noch z'n opvolger (die als mock-up werd getoond op PMA in februari dit jaar) zijn er, dus voorlopig zou ik een A580 en 70-400 of 70-300 (beide G SSM) voorstellen ...misschien wel best met een vertical grip om het geheel een beetje zwaarder te maken (balans lens-camera is dan iets beter denk ik).

Enne, die ruisprestaties...kijk maar naar de A55: even goed als Canon vind ik . De A580 gebruikt dezelfde sensor geloof ik...

@ PVA: een 70-400 f/2.8 ? Zou ik ook wel willen...liefst beneden de 2000 euro .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    @ PVA: een 70-400 f/2.8 ? Zou ik ook wel willen...liefst beneden de 2000 euro .
                    We mogen blijven dromen he
                    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

zelf trek ik met Canon, over andere merken kan ik me niet echt uitspreken, dus zal ik dat aan anderen laten.
                      Persoonlijk zou ik gewoon opteren voor een 2dehands 40D met een 70-300 of iets dergelijk.
                      Zelf gebruik ik voor kiters mijn 100-400 (wss te duur voor jou) met een oude kite tube (binnen tube) als bescherming tegen zand/spetters (grote diepvrieszak ofzo lukt ook); of neem ik foto's vanuit het water (met een zakje (100€ bij foto ruben)), met een 17-40

Om echt mooie foto's te hebben (met veel kleuren) trek je toch best wanneer het zonnig is (komt echt wel voor in België als er wind is) dus van max f-waarde zou ik me (nog) niet aantrekken. (zeker niet met beperkt budget)

Verder zou ik echt zorgen genoeg tele te hebben want met 200 heb je toch vaak iets te weinig als je goed beeldvullend wil werken zonder veel te croppen.

Als je vragen hebt: stel ze maar of kom gerust es langs aan de surfclub van Oostende, we zitten daar met een paar (kite-)fotograven.
                      Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Working...
                      X