Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitesurfing fotograferen , camera , lens of lenzen ? (Beginner)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kitesurfing fotograferen , camera , lens of lenzen ? (Beginner)

Hallo
    Ik zou graag kitesurffoto's . Ik heb momenteel een bridge camera van nikon en ik moet zeggen dat hij het wel aardig doet, Maar toch wil ik de overstap maken naar een spiegelreflex . Nu ga ik in het water staan om foto's te trekken en dat wil ik ook wel blijven doen , maar zou ook graag foto's kunnen maken vanop afstand bv van aan de waterkant.
    Nu is het zo dat mijn vriendin ook graag foto's trekt en graag macro trekt.
    Graag hiervoor ook een paar tips voor aankoop welke lens.

Nu weet ik dat jullie gaan vragen welk buget. Wel ik twijfel een beetje om direct een recent toestel te kopen of om een iets ouder toestel te kopen en eerst te leren werken met deze camera.

Heb al een aantal camera's nagekeken
    Nikon 40(x), 50,60,70 of 3000 , 5000
    Canon 400, 450 ,500
    sony 300, 350, 450, 500

Nu is mijn vraag wat raden jullie aan , in combinatie met welke lens en wat vinden jullie van de sony toestellen?

Alvast bedankt aan iedereen , ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Re: Kitesurfing fotograferen , camera , lens of lenzen ? (Beginner)

Ik zou in jouw plaats de Pentax toestellen eens van naderbij bekijken. Veel van hun instap
    modellen hebben afdichtingen tegen stof en spatwater, iets wat je bij veel andere merken
    in een hoger segment moet gaan zoeken.

Comment

Van sony ben ik als beginner heel tevreden over mijn A700. Heel wat mogelijkheden en ligt echt zalig in de hand. Ik zou er wel niet met in de zee willen staan en risceren dat er 'zandwater' in komt want dat overleeft hij wss niet.
      Ik stel voor dat je je een degelijke spiegelreflex koopt met een grote zoomlens (100-400). Dat is onmiddellijk een grote investering, maar wel de moeite waard voor jouw type fotografie. Je kan dan ook op het droge zand blijven staan .
      Een minder kantje bij Sony - zonder afbreuk te doen op het merk - vind ik het lenzengamma. Nu ik mijn verzameling wil uitbreiden voel ik een beperkt aanbod ivm Canon en Nikon. Sony heeft, uit ondervinding, ook meer last van ruis dan andere merken. Maar aangezien je vrijwel vaak overdag zult fotograferen zie ik dat voor jou niet als een minpunt.

Kortom, wat raad ik je aan: iets in de richting van Canon450D met een grote zoomlens. Let wel dat hier geen waterdichte vattingen bij zijn. dan moet je inderdaad nog meer gaan investeren als je bij Sony/Canon of Nikon blijft.

Succes met je zoektocht!
      Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
        Ik stel voor dat je je een degelijke spiegelreflex koopt met een grote zoomlens (100-400). Dat is onmiddellijk een grote investering, maar wel de moeite waard voor jouw type fotografie. Je kan dan ook op het droge zand blijven staan .
        In dat geval kan je net beter een Sony 70-400 aanschaffen... Een betere telezoom in dat bereik is er niet hoor, en spatwater maakt vanop het strand dan toch niets meer uit dus ook geen weather sealing nodig.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Ik zou in jouw plaats de Pentax toestellen eens van naderbij bekijken. Veel van hun instapmodellen hebben afdichtingen tegen stof en spatwater, iets wat je bij veel andere merken in een hoger segment moet gaan zoeken.
          Da's inderdaad een optie die dikwijls te snel over het hoofd gezien wordt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
            Sony heeft, uit ondervinding, ook meer last van ruis dan andere merken. Maar aangezien je vrijwel vaak overdag zult fotograferen zie ik dat voor jou niet als een minpunt.
            Dit staat toch haaks op wat ik veel over de ruisprestaties, op normale iso's van de sony's lees?

En met de A700 heb je ook wel een echt werkpaard in je handen daar kun je volgens mij moeilijk ontevreden over zijn
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Comment

Persoonlijk heb ik de alpha 300 en ben daar ok zeker over te spreken.
                Ook heb ik de 70-400G lens die is echt prachtig maar het kost wel wat.
                Ik vind persoonlijk de oude modellen beter in de hand liggen als de nieuwere weet zo niet welke nummers deze hebben maar met de grijze bovenzijde
                Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Super om te zien dat jullie al zoveel hebben gereageerd. Alvast bedankt
                  Ik Heb nu gezien dat jullie me allemaal een goede zoom lens voorstellen voor foto's van
                  op het strand . Blijft dit voorstel ook gelden als ik canon op nikon neem? of hebben jullie dan andere voorstellen.

En welke lens moet ik nemen om van in het water te fotograferen , want dat wil ik ook wel blijven doen omdat ik zelf ook kiter ben en dan afspreek met mijn vriendin om foto's te nemen.

greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Ik zou in jouw plaats de Pentax toestellen eens van naderbij bekijken. Veel van hun instap
                    modellen hebben afdichtingen tegen stof en spatwater, iets wat je bij veel andere merken
                    in een hoger segment moet gaan zoeken.
                    Maar vind hem bijna niet 2de hands

Comment

Ik ken een kitesurfer die zelf ook foto's neemt (youri zoon, die zult ge ook kennen mss), die heeft een waterbehuizing voor zijn camera om in het water te gaan, en dat is ook iets dat ik u aanraad. Zonder zou ik niet het water ingaan, want dat gaat op een keer fout aflopen.

Verder een lange zoom nodig, dat geldt voor elk merk. Ik zou een 2dehands canon 40D of 50D kopen, die ideaal zijn voor sporten. En dan komt de zoom nog, voor in het water heb je niet zoveel zoom nodig, maar vanop het strand gaat dat al snel 400mm zijn, en dat is DUUR.

Wat is het eventuele budget?

Ik vrees dat ge er met een nikon D3000 of canon 450D er niet gaat komen.

Comment

Voor kitesurfen heb je in principe niet zo een gigantische zoom nodig. Kiters kunnen en komen door de band erg dicht bij de waterlijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ozonekitesurfer Bekijk bericht

En welke lens moet ik nemen om van in het water te fotograferen , want dat wil ik ook wel blijven doen omdat ik zelf ook kiter ben en dan afspreek met mijn vriendin om foto's te nemen.

greets
                          Zolang je niet vertelt hoe groot je de surfer in beeld wilt hebben en vanaf welke afstand, kan niemand antwoord geven op deze vraag.

Comment

sorry viewfinder:-)
                            dat kom je tegen met beginnelingen natuurlijk dat ze oncomplete vragen stellen.

Ik zal even een vb geven als ik ga kiten en mijn vriendin staat te fotograferen of omgekeerd dan zijn we bij sprongen en tricks tussen de 2 en 20 m van elkaar verwijderd.

Hopelijk ben je hier al iets meer mee
                            :-)

Comment

Dat ziet er iets goed uit , alvast bedankt , wist niet eens dat dat bestond.
                              Ik leer steeds meer en meer

Comment

Working...
                              X