Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon op een rijtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon op een rijtje

Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
    Leen, zoals elke keer opnieuw verschiet ik ervan dat mensen die nog maar willen beginnen onmiddelijk een nieuw toestel willen kopen. De tweedehands markt is verzadigd van goede toestellen tegen een zeer goede prijs. Als je een nieuwe 550D koopt met kit lens zal je snel rond de 7-800euro betalen, dan nog een kaartje en eventueel een kleine tas, laat ons stellen dat je 900euro kwijt bent voor nieuwe dingen.
    Als beginner zal je trouwens evenveel kunnen met een 400D of 450D die je tegen 400euro koopt met een lens en een geheugen kaartje ergens tweedehands. Je lens heb je normaal voor het leven al zou het kunnen dat je na een jaar of wat langer iets beter wilt maar dat zie je dan wel en kan je die terug verkopen. Op deze mannier spaar je wat centen uit tot je weet wat je kan en wilt want lenzen zijn er al evenveel als vormen van fotografie. Macro.. macro lens, sport weer andere lens om dan nog niet te spreken afhankelijk van welke sport, portret.. andere lens.
    Dus mijn advies, koop een tweedehands toestel met een kit lens 18-55 of misschien vind je er zelfs 2 lenzen bij, doe je cursus zodat je sluitertijden, diafragma, iso waardes, AF, TV, M, AV begrijpt en dan zal je zelf weten welk toestel je volgende moet zijn.
    Beste raad die ik hier ooit gelezen heb .
    Groetjes

Comment

Working...
    X