Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon op een rijtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon op een rijtje

hoi

ik ben van plan om een Canon reflex toestel te kopen, en heb al is wat rond gekeken maar kan er echt niet meer aan uit.

kan iemand alle digitale Canons van "slecht" naar "goed" zetten voor mij zodat ik weet welke te kiezen.

ik heb al wel gehoord dat de 7D en de 5D de professionele toestellen zijn de 550D al heel wat in de buurt komt en de verbeterde versie van de 50D is.

kan iemand ook uitleggen wat het verschil is tussen de xD xxD en xxxD toestellen?

gr Lola

Re: canon op een rijtje

Ik dacht dat de 7d een verbeterde 50d was, en een 550d het kleinere broertje...

Hoe dan ook, net als bij alle merken, zijn ze allemaal wel goed.
    Het hangt er maar van af wat je verwachtingen zijn (veel menu of meer knopjes/wieltjes om aanpassingen te doen, beter LCD-scherm, groter of kleiner zoekerbeeld, snellere AF of meer foto's per seconde voor sport, enz...) en hoeveel je ervoor wil betalen.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik ben gaan kijken en ik zou de 550D met een 18-135 is lens willen kopen heb een winkel gevonden die het verkoopt voor 900 euro en als je nog is 60 euro meer betaald krijg je nog een extra accu een tas en een 4gb geheugen kaart er bij.

nu begin ik dus te twijfelen ofdat ik nog geen versie hoger zou kopen en met welke lens

Comment

Er bestaan geen slechte toestellen, er bestaan enkel goedkoper uitgevoerde toestellen.
        Kijk naar het prijskaartje en je hebt de rangschikking.
        De xxxxD toestellen zijn de basistoestellen.
        De xxxD zijn de consumertoestellen. Hoe recenter, hoe hoger het nummer. U hoeft niet verder te zoeken dan 550.
        De xxD zijn prosumertoestellen. We zitten nu aan de 50D
        De xD zijn de professionele toestellen, vaak met een full frame sensor, behalve de 7D
        Aan uw vraagsdtelling denk ik dat een Canon 1000D zal volstaan.
        Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mdoigny Bekijk bericht
          De xD zijn de professionele toestellen, vaak met een full frame sensor, behalve de 7D.
          5D, 7D, 1D en 1Ds bij mij is dat 50/50 crop/FF
          Last edited by hjanssen; 23 augustus 2010, 17:15.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            5D, 7D, 1D en 1Ds bij mij is dat 50/50 crop/FF
            5D en 1Ds zijn FF, de 1D is 1,3x crop en de 7D uiteraard gewone 1,6x crop.

550D is allesinds een camera die perfect in alle richtingen is om mee te LEREN fotograferen. Een hoger model is niet nodig, en geeft niet noodzakelijk beter resultaten. De lensen ervoor zorgen voor het meeste resultaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              De lensen ervoor zorgen voor het meeste resultaat.
              Volgens mij de fotograaf.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Niet zo het pietje precies uithangen aub, ge weet goed genoeg wat ik bedoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Niet zo het pietje precies uithangen aub, ge weet goed genoeg wat ik bedoel.
                  Sorry maar ik volg hjanssen wel hoor: ik denk dat een getalenteerde fotograaf ook mooie foto's trekt met een Polaroid
                  Heb pas een 17-55/2.8 Canon gekochten en nu pas besef ik dat ik veel meer moet beginnen nadenken over compo, belichting, witbalans enz. Misschien best zelfs een cursus volgen. Pas op, met mijn nieuwe lens zijn de kleuren mooier en is de foto wel wat scherper maar om te zeggen dat ik dankzij een uitgave van meer dan 800€ plots fantastische foto's maak, dat is nu ook niet waar
                  7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
                    Sorry maar ik volg hjanssen wel hoor: ik denk dat een getalenteerde fotograaf ook mooie foto's trekt met een Polaroid
                    Heb pas een 17-55/2.8 Canon gekochten en nu pas besef ik dat ik veel meer moet beginnen nadenken over compo, belichting, witbalans enz. Misschien best zelfs een cursus volgen. Pas op, met mijn nieuwe lens zijn de kleuren mooier en is de foto wel wat scherper maar om te zeggen dat ik dankzij een uitgave van meer dan 800€ plots fantastische foto's maak, dat is nu ook niet waar
                    Heb ook een 50d met de 17-55 2.8 en stelde ook vast dat ik met de 55-250 kitlens scherpere foto's maakte dan met de dure 17-55. Heb ze toch maar eens binnengestoken om te laten nazien en pas vandaag teruggekregen. Moet dus nog even deftig testen hoe ze nu zullen zijn. Hopelijk beter, want van een betere/duurdere lens verwacht je toch betere foto's dan van een kitlens .
                    Ik ga eerstdaags eens met beide lenzen op dezelfde body, op statief, met dezelfde instellingen op dezelfde plaats, op hetzelfde moment, dezelfde foto maken. Ben benieuwd naar het resultaat als ik ze naast elkaar plaats.
                    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Heb ook een 50d met de 17-55 2.8 en stelde ook vast dat ik met de 55-250 kitlens scherpere foto's maakte dan met de dure 17-55. Heb ze toch maar eens binnengestoken om te laten nazien en pas vandaag teruggekregen. Moet dus nog even deftig testen hoe ze nu zullen zijn. Hopelijk beter, want van een betere/duurdere lens verwacht je toch betere foto's dan van een kitlens .
                      Ik ga eerstdaags eens met beide lenzen op dezelfde body, op statief, met dezelfde instellingen op dezelfde plaats, op hetzelfde moment, dezelfde foto maken. Ben benieuwd naar het resultaat als ik ze naast elkaar plaats.
                      Groetjes
                      Als je die 2.8 volopen gebruikt lijkt het me niet vreemd als je met minder scherpe foto's thuiskomt als je je niet bewust bent van wat DOF is en hoe dat werkt
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De vraag is, wat is jou budget?
                        Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Als je die 2.8 volopen gebruikt lijkt het me niet vreemd als je met minder scherpe foto's thuiskomt als je je niet bewust bent van wat DOF is en hoe dat werkt
                          Gebruik bijna nooit (tot op heden toch niet) vol open, meer 5.6 tot 11. Dus er zou heel veel scherp moeten zijn hé . Voor de DOF zijn er genoeg calculators te vinden dus zo moeilijk is dat ook niet en na een tijdje zit die calculator zo ongeveer in het koppeke. Jij doet alsof ik voor het eerst een fototoestel in handen heb....maar ja, ik fotografeer ook nog maar 50 jaar dus...... Was jij toen al geboren ?
                          Groetjes

Comment

k heb nog een vraagje over de lenzen deze keer.

wat betekenen alle lettertjes en cijfertjes?

ik weet dat IS imagen stabilisator en dat 18-135 mm het zoom vermogen is maar bij sommige lenzen staat er 2.8, ff, usm, ef en zo bij voor wat is dat belangrijk?

en kan je met een 18-135 is lens al beginnen met een fotografie opleiding? heeft die voldoende mogelijkheid voor het eerste jaar?

Comment

De 55-250 is een fantastisch objectief voor zijn geld, maar dat die scherper is dan de 17-55 dat zal iedere gebruiker tegenspreken hoor.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                              X