Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• snelle Canon

Hallo !

ik wil een camera kopen , liefst een compacte Ixus waarmee ik snel foto's na mekaar kan maken . De meeste foto's zullen binnen gemaakt worden.
    Welke Ixus is snel én optimaal voor binnen ? heeft iemand hier ervaring met een bepaald model ?

Dank ,
    Mark

Re: snelle Canon

De compactjes worden wel steeds sneller, maar ik denk dat er niet zoveel zijn die binnen snel na elkaar veel foto's kunnen maken.
    Dat heeft voor een groot deel te maken met het flitsertje dat me de heel compacte accu niet zo snel herladen wordt. Daardoor moet je gewoonlijk vrij lang wachten voor je de volgende foto kan maken.
    Hoe compacter het toestel, hoe compacter ook de accu.
    Bij de compactjes met een grotere accu (of 4 AA's in plaats van 2) gaat het herladen van de flitser meestal heel wat sneller, maar daar moet je ook nog geen wonderen van verwachten...

Een compactje is nooit echt supersnel...

Ik heb een Canon S90, en die is voor een compactje heel goed, maar als het op snelheid aankomt, dan gebruik ik wel een DSLR.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb 3 jaar geleden een compacte Canon met lithiumion batterij gekocht (hij is nu stuk) , die was toch voldoende snel . Aan welke technische gegevens kan je de snelheid van een camera herkennen?

Vriendelijke groeten ,
      Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markwijns Bekijk bericht
        Ik heb 3 jaar geleden een compacte Canon met lithiumion batterij gekocht (hij is nu stuk) , die was toch voldoende snel . Aan welke technische gegevens kan je de snelheid van een camera herkennen?

Vriendelijke groeten ,
        Mark
        Kijk naar de reviews over het toestel op het internet, zoals bijvoorbeeld deze: KLIK!

Daar vind je bij de technische gegevens onder "Continuous shooting":

• Approx. 3.7 shots/sec.
        High-speed Burst (2.5MP)
        • Approx. 8.4 shots/sec.
        Low Light (2.5MP)
        • LV: Approx. 6.0 shots/sec.[6] (until memory card becomes full)
        De sensor heeft 10 megapixels. Volgens bovenstaande gegevens, kan je het hoogste aantal beelden per seconde alleen krijgen als het beeldformaat verkleind wordt naar 2,5 MP.
        En dan zijn er nog heel wat factoren die een rol spelen, zoals:
        - sluitersnelheid
        - focussnelheid (minder snel bij weinig licht)
        - grootte van de geheugenbuffer
        - kracht van de processor
        - (zoals Bart al schreef) de snelheid waarmee de flits herladen kan worden

Continuous Shooting and buffering
        The maximum frame rate of the SD4000 IS is an impressive 8.4fps, but it can only achieve this rate at a much reduced resolution of 2.5 million pixels. At base ISO and with AF and exposure locked, however, the SD4000 IS can shoot full resolution files at a far-from-shabby 3.7fps (assuming that the shutter speed is high enough). In continuous shooting mode, the SD4000 IS cannot maintain a live view image, instead showing a stream of images as you shoot them, punctuated by momentary pauses as the shots refresh. This sort of speed isn't a whole lot of use in most day to day shooting situations (the SD4000 IS is never going to be the tool of choice at sporting events for example) but its speed does come in handy on occasion, and we've found it is very useful for capturing the perfect expression in portraits.
        Bij dit toestel zal je door het zoekertje moeten kijken, de "Live View" valt uit.
        Last edited by Jos Vanhengel; 15 augustus 2010, 04:15.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bedankt voor de antwoorden ,
          maar ik zoek vooral een compacte Canon waarbij de flits snel wordt opgeladen en een degelijk beeld geeft voor binnenopnames (foto's van meubelen , schilderijen en allerlei antiek).
          Is dit niet sneller met een lithiumion-batterij (tegenover gewone batterijen) ?
          Deze camera zal dan slechts sporadisch gebruikt worden voor vakantiekiekjes .

Groetjes ,
          Mark

Comment

Vriendelijke groeten ,
            Mark
            awel dan koop je die, of de opvolger daarvan opnieuw, never-change-a-winning-teamsgewijs
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              awel dan koop je die, of de opvolger daarvan opnieuw, never-change-a-winning-teamsgewijs
              Mijne vorige Canon was een IXUS 40, deze had een snelle heroplading van de flits ,
              maar welke huidige Ixus is hier nu de opvolger van ?

Comment

Mijne vorige Canon was een IXUS 40, deze had een snelle heroplading van de flits ,
                maar welke huidige Ixus is hier nu de opvolger van ?
                de Ixus die nu in de winkel ligt
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Bedankt voor de antwoorden ,
                  maar ik zoek vooral een compacte Canon waarbij de flits snel wordt opgeladen en een degelijk beeld geeft voor binnenopnames (foto's van meubelen , schilderijen en allerlei antiek).
                  voor meubelen, schilderijen & allerlei antiek heb je heus geen flits nodig maar een statief

mooie foto van een schilderij met een leuke witte vlek van de flits in het midden er op...

Voor stillevens binnen kan ELKE compactcamera met een voldoende brede lens (28mm equivalent) en een statief dienen.
                  Last edited by Hans Swolfs; 24 augustus 2010, 10:16. Reden: update brede lens :)
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    voor meubelen, schilderijen & allerlei antiek heb je heus geen flits nodig maar een statief

mooie foto van een schilderij met een leuke witte vlek van de flits in het midden er op...

Voor stillevens binnen kan ELKE compactcamera met een statief dienen.
                    Wijze woorden, Hans. Ik zou er alleen aan toevoegen "ELKE compactcamera met een voldoende brede lens".
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik zou er alleen aan toevoegen "ELKE compactcamera met een voldoende brede lens".
                      idd geupdatet boven
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Working...
                      X