Re: Natuurfotografie je beroep?
Volgens mij doe jij niet veel aan natuurfoto's
FPS is niet enkel om de slaagkansen van een snel bewegend diertje vast te leggen, maar ook om het vast te leggen in een pose die jij het liefst zou willen. Dieren poseren namelijk niet voor een fotograaf, en hoe hoger de fps, hoe meer kans dat juist die éne sprong die is dat je wou. Met 3 fps riskeer je van de 12 foto's 4 reeksen van 3 foto's te hebben die helemaal op elkaar trekken.
Ik snap ook niet waarom de 1D bij natuurfotografie te betrekken om mee te beginnen, natuur = veel mm dus ga je toch best voor iets betaalbaars bij crop toestellen ( 7D dit is geen pro toestel
). Ik denk juist dat je met een 3fps toestel meer naar geluk moet zoeken om het juiste beeld te hebben met de juiste pose. Meer niet, zit ik verkeerd, tjah, dan zij het zo, maar natuur met 3fps zou me enkel grijze haren bezorgen tenzij zuiver voor macro en landschap.
Maar ik denk gewoon dat de TS gewoon ff met de boswachter of één of andere natuurvereniging zou moeten meelopen ( doe ik geregeld bij het ringen van zwaluwen, ... ) Leer je veel mee, of een weekends doorbrengen in uitkijkhutten.
Kostwinning is mogelijk, maar België heeft niet echt een aantrekkelijke fauna tenzij je ergens kan beginnen in een natuurmagazine van ons belgenlandje. Maar ook daar vereisen ze al een stevige portfolio.
Bij deze weer mijn zegje :d
Mvg,
Oli
Volgens mij doe jij niet veel aan natuurfoto's

Ik snap ook niet waarom de 1D bij natuurfotografie te betrekken om mee te beginnen, natuur = veel mm dus ga je toch best voor iets betaalbaars bij crop toestellen ( 7D dit is geen pro toestel

Maar ik denk gewoon dat de TS gewoon ff met de boswachter of één of andere natuurvereniging zou moeten meelopen ( doe ik geregeld bij het ringen van zwaluwen, ... ) Leer je veel mee, of een weekends doorbrengen in uitkijkhutten.
Kostwinning is mogelijk, maar België heeft niet echt een aantrekkelijke fauna tenzij je ergens kan beginnen in een natuurmagazine van ons belgenlandje. Maar ook daar vereisen ze al een stevige portfolio.
Bij deze weer mijn zegje :d
Mvg,
Oli
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k
Bekijk bericht
Comment