Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofje in de zoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stofje in de zoeker

Als ik door de zoeker kijk, zie ik een zwart stofvlekje. in de foto is dit niet zichtbaar. Hoe kan ik dit verwijderen. Ik heb vandaag mijn sensor gereinigd voor de eerste keer, ik denk dat het daarmee te maken heeft.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Re: Stofje in de zoeker

Gewoon laten zitten en ineens is het weg. Als je je matglas beschadigt, zit je met een permanent vlekje.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wil je daarmee zeggen dat het niet te verwijderen is ?
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Het is te verwijderen maar het heeft geen effect op je foto's bedoelt men.
        Afhankelijk van merk en model is dat eenvoudig tot zeer ingewikkeld, en je loopt als je het verkeerd doet gevaar je matglas te beschadigen, wat kosten meebrengt. Gewoon laten zitten dus.

Comment

Ik heb dit ook met mijn A550. Al overal zitten blazen maar het wil niet weg.
          Op concerten (waar het toch al donker is) zie ik er toch niets van, en op foto's ook niet dus.
          about.me/stijnv

Comment

Ok, maar kan iemand zeggen wat je zuiver moet maken en hoe je eraan komt. Is dit ook een sensor gelijk de cmos ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ok, maar kan iemand zeggen wat je zuiver moet maken en hoe je eraan komt. Is dit ook een sensor gelijk de cmos ?
              Je matglas zit niet voor de sensor..Je spiegel zit voor de sensor.
              Je kan eens op Youtube kijken en zoeken naar " How to change a focus screen" Ik heb het al zelf gedaan en er is niets aan..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Stofje is weg, heb gewoon de lens verwijderd en met een blaasbalgje de binnenkant bewerkt.

Comment

Blaasbalgje lijkt me stap nummer 1.
                  Sensorreinigen.....als niets anders werkt en het je echt stoort. Ik blijf zoveel mogelijk van de sensor af.

Comment

Working...
                  X