Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurfotografie je beroep?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Natuurfotografie je beroep?

Hallo iedereen,

Een dik jaar geleden heb ik mijn eerste camera gekocht, een canon G10.
    Fantastisch toestel! maar bijna geen zoom.
    Ik ken het toestel ondertussen vanbinnen en van buiten, en weet perfect wat ik er mee kan doen.
    Maar nu begint het toch te kriebelen om een deftig toestel met deftige lenzen te kopen!
    En graag zou ik in de natuur gaan willen fotograferen. Wat mij al van kleins af aan heeft geboeid!
    Dus is mijn vraag is, welk reflex toestel is hier voor geschikt en welke lenzen?
    En kan ik hiervan mijn beroep maken desnoods in combinatie met een ander soort type fotografie?!
    Prijs maakt weinig uit, natuurlijk niet toptoestellen zoals de D3 van nikon of de 1D van Canon.

alvast bedankt.
    Groetjes
    Canon Powershot G10 - Canon EOS 550D + 18-135 IS

Re: Natuurfotografie je beroep?

met elk toestel kan je topplaten maken, meestal ligt het niet aan het toestel maar aan de persoon achter het toestel.

greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

je zit in het verkeerde subforum hoor.
      hier verwacht men foto,s.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Om van natuurfotografie je beroep te maken zal je toch moeten kunnen bewijzen dat je beter bent dan een heleboel anderen die dezelfde job willen...

Professionele natuurfotografen gebruiken over het algemeen materiaal dat zo goed mogelijk tegen alle weersomstandigheden kan (en dat is dan meestal wel een D3 of 1D).
        Ze hebben meestal ook een aantal verschillende lenzen ter beschikking, van breedhoek tot de heel lange tele's, en voor de kleinste onderwerpen hebben ze dan ook nog macrolenzen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

[Mod]
          Topic verplaatst.
          In de beginnershoek - Fotohoek plaats je je allereerste foto's ter beoordeling.
          Vragen over camera's, lenzen,... horen o.a. in dit forum thuis.

Comment

Investeer een 20.000 euro of meer aan materiaal, ga dan een fotovakopleiding van een paar jaar volgen en kijk dan eens verder.
            http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              met elk toestel kan je topplaten maken, meestal ligt het niet aan het toestel maar aan de persoon achter het toestel.

greets
              Als deze zo zou zijn, zou er weinig prijsverschil zijn dacht ik.
              ok het ligt aan de persoon grotendeels.
              maar als je foto's trekt met een Canon 1000D of met een Canon 1D is wel verschil denk he.

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weust Bekijk bericht
                Als deze zo zou zijn, zou er weinig prijsverschil zijn dacht ik.
                ok het ligt aan de persoon grotendeels.
                maar als je foto's trekt met een Canon 1000D of met een Canon 1D is wel verschil denk he.

greetz
                Nee hoor, een topfotograaf zal met een 1000D betere platen schieten dan ik met een 1D

De topfotograaf heeft wel meer instelmogelijkheden, snelheid, robuustheid, etc met de 1D die hij erg prettig vindt, maar ook met een 1000D zou hij theoretisch de topplaten moeten kunnen maken
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Nee hoor, een topfotograaf zal met een 1000D betere platen schieten dan ik met een 1D

De topfotograaf heeft wel meer instelmogelijkheden, snelheid, robuustheid, etc met de 1D die hij erg prettig vindt, maar ook met een 1000D zou hij theoretisch de topplaten moeten kunnen maken
                  Touché
                  klopt wat je zegt. maar het is inderdaad de instelmogelijkheden waarvan ik hou en graag mee speel. en de 1000D is vind ik persoonlijk geen goei toestel.
                  dan hou ik het liever bij mijn G10. die is steviger.

Comment

kijk es in de hof pagina lijkt me daar toch geen foto's die allen gemaakt zijn met een 1D of ander top toestel

greets
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weust Bekijk bericht
                      Hallo iedereen,

Een dik jaar geleden heb ik mijn eerste camera gekocht, een canon G10.
                      Fantastisch toestel! maar bijna geen zoom.
                      Ik ken het toestel ondertussen vanbinnen en van buiten, en weet perfect wat ik er mee kan doen.
                      Maar nu begint het toch te kriebelen om een deftig toestel met deftige lenzen te kopen!
                      En graag zou ik in de natuur gaan willen fotograferen. Wat mij al van kleins af aan heeft geboeid!
                      Dus is mijn vraag is, welk reflex toestel is hier voor geschikt en welke lenzen?
                      En kan ik hiervan mijn beroep maken desnoods in combinatie met een ander soort type fotografie?!
                      Prijs maakt weinig uit, natuurlijk niet toptoestellen zoals de D3 van nikon of de 1D van Canon.

alvast bedankt.
                      Groetjes
                      Wat is er mis met een G10 ? Ik heb niks anders nodig.
                      Enne ik start nu mijn 6e jaar kunstacedemie.

PS. Voor natuurfotograazf moet je eerst passie hebben dan kennis dan materiaal ...
                      PPS: Wist je dat de G10 de beste macro camera op de markt is ?
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Serieus? Weer wat geleerd...maar waarom is dit de beste camera's voor macrofotografie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Serieus? Weer wat geleerd...maar waarom is dit de beste camera's voor macrofotografie?
                          • Omdat met zijn kleine sensor je een scherptediepte krijgt die onovertroffen is.
                          • Zeer lichte camera, gemakkelijk vast te houden
                          • 15mp, croppen kan geen kwaad
                          • camera kost zoveel als een dedicated macrolens
                          • als je het macrogedoe beu bent, kun je de camera nog altijd voor iets anders gebruiken
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            ??
                            omdat er 999 verschil in zit.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik zie mezelf toch niet in een donker gemeentehuis met een 350D en een kitlens dezelfde platen schieten als met een 5D en een 35mm f1.4 L.
                              Voor *goede* omstandigheden (veel licht) maakt de camera/lens niet zoveel uit. Zover ga ik in die redenering van "de mens achter de camera".
                              Voor echte natuurfotografie : zoek eens de websites op van de mensen die topplaten posten op forums. Dan zie je af en toe ook hun "werkomstandigheden". Ze zitten dagen in een camouflagebootje te wachten tot er iets voorbij komt gezwommen. Enja, de 10 kilo aan materiaal die je meesleurt.. die kost wel wat ja
                              Begin dus het best met gemakkelijke foto's en loop je tegen een barriere wat materiaal betreft, (focus-snelheid, gebrek aan mm's..) dan kijk je wat beter kan.

Heb zelf een Canon G11. Is natuurlijk niet constant gelijk aan de fotokwaliteit die je krijgt met een resem camera's en lenzen in een rugzak maar is wel stukken beter dan zo'n handtascompactje met 1 knop (babyfoto-portret ).
                              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
                              X