Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX-5 en NEX-3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

    Ik zie de techniek van de EVIL camera's (spiegelloze reflexen) zoals deze NEX'en eerder als een zicht op de toekomst, maw SLR's zonder spiegel. In die zin kan ik een camera als een Panasonic G10 of Samsung NX begrijpen, een NEX of PEN minder begrijpen. De Panasonic en Samsung lijken tenminste nog op een SLR. Bij een NEX of PEN vind ik een losse lens staan als een tang op een varken, zeker als je begint met grote zoomlenzen genre 18-200.

    Het idee rond miniaturiseren van SLR techniek gaat voor mij niet echt op. Ik heb momenteel een D40, maar qua "in de hand hebben" vind ik een D90 beter. De D40 is dan net ietsje te klein. Ik heb de G10 in de hand gehad, maar die is voor mij gewoon te klein. De G10 behandelen als een compactje gaat ook al niet, want daarvoor is hij te groot. Vis noch vlees?

    Comment


    • #92
      Re: Sony NEX-5 en NEX-3

      Ik heb handen zo groot als kolenschoppen en er is geen horlogebandje dat past, en toch maak ik net zo gemakkelijk foto's met dit http://www.minox.com/index.php?id=1358&L=1 speeltje.
      Vrouwtjes met kleine handjes zouden dus nooit met een grote pro reflex kunnen fotograferen, dat gaat er bij mij echt niet in.. aanstellerij is het.

      Comment


      • #93
        Re: Sony NEX-5 en NEX-3

        Oorspronkelijk geplaatst door snoterkuuke Bekijk bericht
        De Panasonic en Samsung lijken tenminste nog op een SLR.
        Bereid je dan maar voor op de nieuwe spiegelreflexen (pellicle mirror) van Sony met EVF, die verwacht worden rond 24 augustus...de A55 en A33 . Die zullen *kuch* nogal lijken op een SLR (eigenlijk bijna volledig hetzelfde, op de semidoorzichtige spiegel en EVF na).
        Last edited by JorisVdB; 12 augustus 2010, 17:10.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #94
          Re: Sony NEX-5 en NEX-3

          Ik bereid me niet voor op welke nieuwlichterij dan ook.

          Comment


          • #95
            Re: Sony NEX-5 en NEX-3

            Ik maak me niet meer moe (berichten van bepaalde personen hier...:rolleyes), maar volgens mij zijn dat prima toestelletjes . Hetgeen er alleen nog mist qua lenzen is een aantal primes. Een degelijke breedhoek (beter dan de 16mm), naast een 35mm en 50mm (en pakweg nog een 85mm).

            (Kwestie van op de openingspost nog eens in te gaan.)
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #96
              Re: Sony NEX-5 en NEX-3

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Bereid je dan maar voor op de nieuwe spiegelreflexen (pellicle mirror) van Sony met EVF, die verwacht worden rond 24 augustus...de A55 en A33 . Die zullen *kuch* nogal lijken op een SLR (eigenlijk bijna volledig hetzelfde, op de semidoorzichtige spiegel en EVF na).
              Zeer interessant! Ik ben echt benieuwd hoe deze techniek zich in de SLR gaat manifesteren. Nikon is ook al met semi-doorzichtige spiegels bezig.

              Comment


              • #97
                Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                Pelicule mirrors zijn absoluut niks nieuw hoor bestaat al van in de jaren 50 en werd een 10tal jaar geleden nog gebruikt voor enkele high speed camera's van Canon en Nikon.

                Comment


                • #98
                  Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Pelicule mirrors zijn absoluut niks nieuw hoor bestaat al van in de jaren 50 en werd een 10tal jaar geleden nog gebruikt voor enkele high speed camera's van Canon en Nikon.
                  Pellicle mirrors zijn dat inderdaad niet...onder andere bij de Olympische Spelen in de jaren '70, met de Canon F-1 High Speed enz...maar ik heb ook nooit beweerd dat dit iets volledig nieuws is, niet ? Alleen is Sony er deze keer met de buit vandoor gegaan, ze hebben 't al gepatenteerd enz...

                  P.S.: leestekens (dat eenzame puntje op het einde nu niet meegerekend) ? Maakt het een heel stuk aangenamer om je bericht te lezen.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                    Ik ben ook wel benieuwd. Het gaat echt wel enorm nu met die nieuwe technieken en verschillende systemen. Maak maar eens een keuze in de toekomst vrees ik dan. Wel leuk om te volgen die ontwikkelingen.

                    Persoonlijk ben ik benieuwd met wat Nikon en Canon op de proppen gaan komen als antwoord aangezien ze toch vooral dslr gericht zijn vandaag.


                    Oorspronkelijk geplaatst door snoterkuuke Bekijk bericht
                    Zeer interessant! Ik ben echt benieuwd hoe deze techniek zich in de SLR gaat manifesteren. Nikon is ook al met semi-doorzichtige spiegels bezig.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                      Persoonlijk ben ik benieuwd met wat Nikon en Canon op de proppen gaan komen als antwoord aangezien ze toch vooral dslr gericht zijn vandaag.
                      Zij bieden beiden nog steeds het meest complete "systeem" aan en gaan rustig de kat uit de boom kijken, alsook de meeste nuchtere Nikon en Canon DSLR gebruikers Als het puur op resultaten aankomt, is de DSLR nog lang niet dood hoor

                      Comment


                      • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Alleen is Sony er deze keer met de buit vandoor gegaan, ze hebben 't al gepatenteerd enz...
                        En wat hebben ze dan gepatenteerd? Want patenten op die dingen hebben canon en nikon al jaren. En minolta(dus nu Sony) waarschijnlijk ook al.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                          Tuurlijk niet, maar vroeg of laat (als elektronische zoekers op punt staan bijvoorbeeld) zou er wel een eind aan de heerschappij van de traditionele zoeker met pentaprisma enz kunnen komen...

                          Kevlar: zie hier...


                          An image pickup apparatus including a half mirror, a phase difference detecting AF sensor, an image pickup device, and a display is provided. The half mirror is provided so as to be


                          Als ik het goed begrijp, heeft Sony het patent op een ontwerp van een digitale camera met de pellicle mirror, terwijl Canon en Nikon zo'n dingen ook wel hebben, maar nog uit hun filmverleden ?
                          Last edited by JorisVdB; 13 augustus 2010, 11:15.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                            Ik ben ook wel benieuwd. Het gaat echt wel enorm nu met die nieuwe technieken en verschillende systemen. Maak maar eens een keuze in de toekomst vrees ik dan. Wel leuk om te volgen die ontwikkelingen.

                            Persoonlijk ben ik benieuwd met wat Nikon en Canon op de proppen gaan komen als antwoord aangezien ze toch vooral dslr gericht zijn vandaag.
                            Ik vind het eigenlijk wat saai qua nieuwigheden. Die nex en mft's zijn immers maar een DSLR waar ze de spiegel uitlaten om hem compacter te kunnen maken. Innovatie noem ik dat nou niet. Compactjes doen het al jaren zonder zoeker. Dat er dan eens iemand een verwisselbare lens op ging zetten is geen innovatie. Vooruitgang is het ook al niet als je het mij vraagt maar tja het is marketing he. Lijkt ideaal voor mensen die iets beter dan een compact willen maar ik vrees dat velen teleurgesteld gaan zijn.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                              Sommige reacties versta ik niet zo goed. NeX is pure marketing stap, bekijk die reclame van Nex zeg, ik moet telkens lachen. Pro's en gevorderde amateurs gebruiken Kilo's aan materiaal, daar komt dat vrouwmens met zo'n piep klein zilveren brol dingetje en maakt foto's in omstandigheden waarbij ik 100% zeker ben dat het toestel tielt zou slaan. En het ergste van al zijn er dan nog mensen die daarin geloven en nog erger zeggen ze dan dat DSLR's dood zijn aan het gaan.. Kijk eens rond zeg, gewone SLR's zijn nog niet eens gepasseerd... zzz

                              Een DSLR zoals 1D of D3 is zo groot niet omdat het niet kleiner gemaakt kan worden, die is zo groot omdat het vooral COMFORTABEL moet zijn om uren in de hand vast te houden. ... whatever
                              Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                              Comment


                              • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Kevlar: zie hier...


                                An image pickup apparatus including a half mirror, a phase difference detecting AF sensor, an image pickup device, and a display is provided. The half mirror is provided so as to be


                                Als ik het goed begrijp, heeft Sony het patent op een ontwerp van een digitale camera met de pellicle mirror, terwijl Canon en Nikon zo'n dingen ook wel hebben, maar nog uit hun filmverleden ?
                                Dan heb je het toch niet goed begrepen, vrees ik. Sony probeert een patent te krijgen, maar heeft er nog geen (ten minste, toch niet op die link). Die patent application is een patent aanvraag.

                                Comment

                                Working...
                                X