Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX-5 en NEX-3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Tuurlijk niet, maar vroeg of laat (als elektronische zoekers op punt staan bijvoorbeeld) zou er wel een eind aan de heerschappij van de traditionele zoeker met pentaprisma enz kunnen komen...

    Kevlar: zie hier...


    An image pickup apparatus including a half mirror, a phase difference detecting AF sensor, an image pickup device, and a display is provided. The half mirror is provided so as to be


    Als ik het goed begrijp, heeft Sony het patent op een ontwerp van een digitale camera met de pellicle mirror, terwijl Canon en Nikon zo'n dingen ook wel hebben, maar nog uit hun filmverleden ?
    Ik denk niet dat door het feit dat de camera digitaal ipv film is je over een nieuw patent kan spreken. Dat zou ik nogal belachelijk vinden maar wie weet....

    Zou het niet eerder gaan over een beweegbare pelicule mirror? om AF op video enz toe te laten?

    Nu ja ook hier hebben ze niet echt een patent want kijk hier een patent van canon waar ze ook zoiets verwezenlijken.....wie is er nu met de buit vandoor

    Comment


    • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

      En het dateert van 25 februari, da's bijna een half jaar geleden. Als ze nu nog geen patent hebben kunnen ze 't even goed afblazen .

      Naar verluidt is er een persconferentie voor deze toestellen op 24 augustus...dus minder dan 6 maand na de patentaanvraag.

      Die spiegel zou je kunnen wegklappen voor andere toepassingen. Ben toch benieuwd naar die persconferentie...

      De AF zou heel erg snel zijn bij live view (zoals gewoonlijk bij Sony) en video-opname.
      Last edited by JorisVdB; 13 augustus 2010, 11:27.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        En het dateert van 25 februari, da's bijna een half jaar geleden. Als ze nu nog geen patent hebben kunnen ze 't even goed afblazen .

        Naar verluidt is er een persconferentie voor deze toestellen op 24 augustus...dus minder dan 6 maand na de patentaanvraag.
        Nee, de aanvraag dateert van 8 mei 2009, de publicatie is van februari, en als ze ooit een patent krijgen is het pas over een aantal jaar.

        Je kunt trouwens ook een aanvraag indienen voor het wiel, of zo, en dan krijg je net dezelfde documenten. Dat wil niet zeggen dat je ook een patent gaat krijgen. De technische en juridische controle wat betreft die Sony-aanvraag moet nog gebeuren.

        Comment


        • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Ik denk niet dat door het feit dat de camera digitaal ipv film is je over een nieuw patent kan spreken. Dat zou ik nogal belachelijk vinden maar wie weet....

          Zou het niet eerder gaan over een beweegbare pelicule mirror? om AF op video enz toe te laten?

          Nu ja ook hier hebben ze niet echt een patent want kijk hier een patent van canon waar ze ook zoiets verwezenlijken.....wie is er nu met de buit vandoor
          op de sensor is een meer elegante en doordachte oplossing volgens mij, daar ben ik mee akkoord, maar fuji heeft al een compact met phase-detection AF op sensor.
          Fujifilm F300 EXR en de Z800 EXR. Gebruiken een hybride systeem contrast detection bij weinig licht

          voor video is phase detection volgens mij minder geschikt om 2 redenen:

          - contrast detection AF wordt al gedempt voor video in de betere toestellen dit om hoofdpijn te vermijden, focus aanpassingen gebeuren best geleidelijk in video.

          -phase detection werkt het best met volledig open diafragma, bij video is dit uiteraard niet het geval of het moet zijn dat je enkel met open diafragma filmt.

          pellixspiegel veroorzaakt lichtverlies, wordt gesproken over 1/3 stop,en is waarschijnlijk daarom verstelbaar. bij weinig licht zal de spiegel verstelt worden om over te schakelen op contrast detectie AF. Laatste werkt beter bij weinig licht en zonder licht verlies.

          dat zijn allemaal gissingen maar de 24ste zal alles meer duidelijk worden.
          Het belangrijkste is dat EVF zijn intrede doet in DSLR's en dat de OVF en de klassieke spiegel stilaan zal verdwijnen. (einde DSLR)
          Sony heeft een samenwerking met EPSON en ik dacht ook een aantal patenten overgenomen van EPSON ivm EVF-technologie. Maakt de kans vrij groot dat er een EPSON EVF zal gebruikt worden in de Sony's.

          De EVF's voor de NEX3 en NEX5 zullen waarschijnlijk Sony makelij zijn.
          Last edited by puerte; 13 augustus 2010, 15:24.

          Comment


          • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

            Ik zie her en der de kits nex5 en 18-200 op de markt komen (kamera express heeft ze)
            Maar ik zoek de lens los, iemand enig idee?

            Comment


            • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

              Dacht aan Art & Craft, Studio 73/Foto Rubens en Konijnenberg. Studio 73/Foto Rubens heeft alleen de kit, blijkbaar. Art & Craft idem dito.

              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik zie her en der de kits nex5 en 18-200 op de markt komen (kamera express heeft ze)
                Maar ik zoek de lens los, iemand enig idee?
                Moet ik die mensen even voor je bellen?

                Comment


                • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                  Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Moet ik die mensen even voor je bellen?
                  Lol, dat kunnen we nog wel zelf hoor, dank je.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                    Mijn mening over de Nex, maar dat moet natuurlijk niet de uwe te zijn.
                    Een body die heel klein is maar komt dat ten goede met de lenzen die je er op kan zetten want buiten de pancake zijn ze ook zo klein niet.
                    Een beperkt lenzen aanbod want de normale Sony lenzen passen niet (dacht ik).
                    Als je al een Sony Alpha hebt kan je die lenzen niet gebruiken (dacht ik).
                    Een compact toestel waar op je dan lenzen moet gaan wisselen iets wat de meeste mensen die een DSLR kopen zelfs verfoeien. (ik niet hoor)
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                      Het lenzenaanbod is inderdaad niet heel erg groot. Toegegeven, ze zijn ook nog maar van eind juni uit. Zelfs het Micro Four Thirds systeem heeft nog geen portretprime (35-50-85mm of een equivalent), denk ik ?

                      Je kan A-mount lenzen wel gebruiken. Je hebt geen AF, dat moet je erbij nemen.

                      Enerzijds is het goed dat de 35mm f/1.8 SAM er voor de A-mount is, maar eigenlijk was zoiets (of een 50/1.8 SAM of iets gelijkaardigs) wel wenselijk voor de E-mount/NEX-toestellen.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Je kan A-mount lenzen wel gebruiken. Je hebt geen AF, dat moet je erbij nemen.
                        Volgens mij is dat een heel grote blunder.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                          Let maar op, zometeen komt Telekees nog zeggen dat 't vroeger met manueel scherpstellen ook mogelijk was om mooie foto's te maken ...

                          Tja...misschien slagen ze er ooit nog in om wel AF aan te bieden.

                          Ik meen dat het bij MFT indertijd ook niet gelukt is om alle lenzen te laten scherpstellen in combinatie met de adapter - alleen een beperkt aantal ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Mijn mening over de Nex, maar dat moet natuurlijk niet de uwe te zijn.
                            Een body die heel klein is maar komt dat ten goede met de lenzen die je er op kan zetten want buiten de pancake zijn ze ook zo klein niet.
                            Een beperkt lenzen aanbod want de normale Sony lenzen passen niet (dacht ik).
                            Als je al een Sony Alpha hebt kan je die lenzen niet gebruiken (dacht ik).
                            Een compact toestel waar op je dan lenzen moet gaan wisselen iets wat de meeste mensen die een DSLR kopen zelfs verfoeien. (ik niet hoor)
                            Allemaal waar....
                            Maar ook ervaring: komt een buurmeisje langs met der nieuwe camera, een NEX 5!
                            Ze had tot nu toe een stokoude 2 MP en ging een safari doen in Afrika en daar moest dus ook een nieuwe camera voor komen, had mij al eens gevraagd wat daar geschikt voor was.
                            Ik had haar een Panasonic zus of zo genoemd met een flinke zoomlens erop voor de wilde beesten en groothoek voor de landschappen.
                            Had ze een NEX5 met 18-55 erop gekocht, zonder telezoom want die kostte ook nog weer 300 ofzo extra .
                            De motivatie: ik wil gewoon iets goeds voor mijn geld...en lenswisselen in de toekomst is geen probleem.
                            Dat had ik achter dat meisje niet gezocht.....

                            Comment


                            • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                              Het is ook allemaal een beetje wat je zelf wil, niet iedereen wil ook met een knoest van een camera rondlopen.
                              Voornaamste gebrek van de Nex vind ik eigenlijk dat iemand met een Sony Alfha die daar ook lenzen bij heeft die niet 100% kan gebruiken op een Nex.
                              Ik denk dan voornamelijk aan mensen die buiten hun Sony DSLR ook graag een compacte Nex bij hun spullen kopen maar die dan weer aangewezen zijn nieuwe lenzen bij te kopen.
                              Ik heb ook niet heel dit Nex topic doorgelezen (te weinig intresse in de Nex) welke cropfactor heeft een Nex eigenlijk.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Let maar op, zometeen komt Telekees nog zeggen dat 't vroeger met manueel scherpstellen ook mogelijk was om mooie foto's te maken ...

                                Tja...misschien slagen ze er ooit nog in om wel AF aan te bieden.

                                Ik meen dat het bij MFT indertijd ook niet gelukt is om alle lenzen te laten scherpstellen in combinatie met de adapter - alleen een beperkt aantal ?
                                er komt een adapter met AF volgens alpha division manager Toru Katsumoto

                                At the launch it was mentioned that the adapter for the A mount lenses has compatibility issues such as AF not working. Is that something that's going to be amended in the future?

                                Mr Katsumoto: Autofocus should be working with the adapter and we have engineers still working very hard. We wanted to prepare a solution for connecting the A mount lenses from the beginning so that's why we released it.


                                Alhoewel MF met NEX is vrij eenvoudig, zodra je aan de focus ring van de lens draait wordt het focuspunt auotomatisch X6 vergroot, men kan dit ook instellen op x12 of zoiets.
                                Werkt heel goed, geeft zelfs de neiging om terug meer MF te gebruiken ook bij AF ondersteunde objectieven. Is minder geschikt voor tele.

                                Comment

                                Working...
                                X