Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor laten reinigen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sensor laten reinigen

weet iemand waar ik naartoe kan met mijn camera om de spiegel te kuisen,daar zit stof op en een vlek.
    of iemand die het tegen betaling wil doen in de regio van Bornem.
    Ik durf er zelf al niet meer aan te komen want heb vernomen als je erop drukt kan de spiegel verschuiven en ben je nog verder van huis.
    Alvast bedankt
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

Re: sensor laten reinigen

Heb je het over een vlek op de sensor of op de spiegel... Want dat is toch iets compleet anders
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
      Heb je het over een vlek op de sensor of op de spiegel... Want dat is toch iets compleet anders
      ja sorry op de spiegel ik had het beter moeten uitleggen
      Groetjes Leen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
        ja sorry op de spiegel ik had het beter moeten uitleggen
        Het gaat niet over uitleggen, maar het staat fout in je titel

Heb je echt veel last van die stofjes? Zo niet zou ik het zo laten
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Als het op de spiegel zit : zelf reinigen met blaaspeertje of brillendoekje of indien niet vervelend, laten zitten.

Indien op de sensor : met swaps (staan verschillende filmpjes op het net, zelfs op Youtube hoe je het zelf kunt doen ; setje kopen, beetje vaste hand, stofvrije ruimte en aan de slag

Wil je het laten doen : omgeving Bornem, ik zou zeggen ga naan Konijn (in de week hoef je geen afspraak te maken geloof ik) is natuurlijk niet vlakbij

Comment

Vergeet de Arctic Butterfly niet, kan je eerst proberen en lijkt me iets veiliger voor een beginneling. Als er nog stof op zit, dan met swapsticks en een beetje vloeistof reinigen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Laat de canon maar goed reinigen en vooral de olieafscheiding die van de kitrand van de sensor afkomt. Dat komt bij canon nog weleens voor.
              En dan plakt de stof zich vast, een blaaspeer helpt niet en een brushkwast, daar wordt het alleen erger mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Vergeet de Arctic Butterfly niet, kan je eerst proberen en lijkt me iets veiliger voor een beginneling. Als er nog stof op zit, dan met swapsticks en een beetje vloeistof reinigen.
                Die was ik doelbewust vergeten ivm de prijs .

Comment

moest er dan toch iemand in de omgeving zijn
                  en het willen doen dan ken deze persoon het mij ook leren
                  maar ikzelf blijf er liever af en het is eigenlijk geen stof
                  maar eerder een veeg omdat er eerst een witte vlek op was en dat heb ik met een oorstaafje willen weg doen maar ik heb nu een veeg in de plaats terug gekregen
                  en het is echt wel nodig
                  want het lijkt wel dat hij moeilijk wilt scherp stellen
                  het andere topic http://forum.belgiumdigital.com/f9/spiegel-316015.html
                  Groetjes Leen

Comment

Ik ken het probleem wou het eerst laten reinigen in de winkel. Echter vindt ik de prijzen vrij hoog. Vandaar de keuze om zelf een setje aan te schaffen. Hier een link waar je ook een Youtube filmpje ziet hoe zelf schoon te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      Ik ken het probleem wou het eerst laten reinigen in de winkel. Echter vindt ik de prijzen vrij hoog. Vandaar de keuze om zelf een setje aan te schaffen. Hier een link waar je ook een Youtube filmpje ziet hoe zelf schoon te maken
                      http://foto.superdaantje.nl/sensor-schoonmaken/
                      Het gaat wel over de spiegel en niet de sensor

Misschien een MOD vagen om de titel aan te passen
                      500px

Comment

moest er dan toch iemand in de omgeving zijn
                        en het willen doen dan ken deze persoon het mij ook leren
                        maar ikzelf blijf er liever af en het is eigenlijk geen stof
                        maar eerder een veeg omdat er eerst een witte vlek op was en dat heb ik met een oorstaafje willen weg doen maar ik heb nu een veeg in de plaats terug gekregen
                        en het is echt wel nodig
                        want het lijkt wel dat hij moeilijk wilt scherp stellen
                        het andere topic http://forum.belgiumdigital.com/f9/spiegel-316015.html
                        Aangezien je van de vlek een veeg hebt gemaakt, wil het wel zeggen dat de de vlek kan verdwijnen en dat je gewoon wat langer moet porberen
                        Welk product gebruik je trouwens? Zelfs met ruitenreinigvloeistof (op het wattenstaafje!! niet rechtstreeks op de spiegel doen!) kan je het schoonmaken.

ALs je op de vloer gemorst hebt met spaghettisaus, en je gaat er met de vod over, dan krijg je ook een streep...stop je als je een streep hebt gemaakt?
                        Dus desnoods (lees: liefst ) telkens een propere wattenstaaf gebruiken, de spiegel kan er wel tegen!
                        Last edited by Portmixus; 23 juni 2010, 11:30.

Comment

Ja het schoonmaken is een vervelens klusje , voor de spiegel kan je Visible Dust Chamber Clean gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Aangezien je van de vlek een veeg hebt gemaakt, wil het wel zeggen dat de de vlek kan verdwijnen en dat je gewoon wat langer moet porberen
                            Welk product gebruik je trouwens? Zelfs met ruitenreinigvloeistof (op het wattenstaafje!! niet rechtstreeks op de spiegel doen!) kan je het schoonmaken.

ALs je op de vloer gemorst hebt met spaghettisaus, en je gaat er met de vod over, dan krijg je ook een streep...stop je als je een streep hebt gemaakt?
                            Dus desnoods (lees: liefst ) telkens een propere wattenstaaf gebruiken, de spiegel kan er wel tegen!
                            dat kan ik proberen maar ik ben bang dat de spiegel zich zal verschuiven en dan maak ik het enkel erger,hoe kan je weten dat de spiegel zich een tits zou verschoven hebben?
                            Is het niet best dat ik hem gwoon binnen doe,ik vind het alleen wel erg dat ik hem dan voor een tijd kwijt ben
                            Groetjes Leen

Comment

..........,ik vind het alleen wel erg dat ik hem dan voor een tijd kwijt ben
                              Je bent hem niet voor een tijd kwijt Leen, tenzij je 15 minuten reeds 'een tijd' noemt !?
                              Bij Konijn doen ze het "onmiddellijk" ttz. terwijl je wacht (MAAR NIET OP ZATERDAG !!!!)

Bornem - Turnhout : 75 km (bij Konijnenberg doen het direct)
                              Bornem - Mariakerke(Gent) : 50 km (bij Art&Craft doen ze het misschien ook direct, eerst eens bellen)

Comment

Working...
                              X