Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

langer dan bulb?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• langer dan bulb?

betreft een olympus E-410
    als ik opnamen maak in bulb-mode dan stop die automatisch na 8 minuten.Langer gaat dus niet.
    Nu zie ik op internet van die remote controls staan met volgende eigenschappen :

Timer delay: 0s to 99hrs 59min 59s in 1s increments
    Exposure time: 0s to 99hrs 59min 59s in 1s increments
    Interval: 0s to 99hrs 59min 59s in 1s increments
    No of exposures: up to 399

wil dit nu zeggen of deze remote langere belichtingstijden toestaat? of is de remote nog altijd gebonden aan de 8minuten bulb van de camera?
    www.sterckxjef.be Nikon D7000 - Tamron 17/50mm f2.8 VC - Nikkor 80-400 VR - Nikkor 80-200 f2.8 -Nikkor 14-24 f2.8 - William optics 80ED zentihstar 545/1050 mm - ATIK 320e - Nikkor 50mm

Re: langer dan bulb?

Ik vrees er voor dat je langer dan de 8min gaat kunnen "bulben", een remote controller gaat hier niet kunnen meehelpen.

Wat je wel zou kunnen doen met zo een remote controller: vb 5 foto's instellen met 8min sluitertijd, en nadien mergen in Photoshop ofzo...
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

ja het mergen doe ik al via DDS
      Dan zal ik naar een andere CCD camera moeten zoeken om langere tijd te belichten ( +- 20min)
      www.sterckxjef.be Nikon D7000 - Tamron 17/50mm f2.8 VC - Nikkor 80-400 VR - Nikkor 80-200 f2.8 -Nikkor 14-24 f2.8 - William optics 80ED zentihstar 545/1050 mm - ATIK 320e - Nikkor 50mm

Comment

Bij lange sluitertijden kunnen de lekstromen van de pixels niet onderdrukt worden, daarom kan je de suitertijd niet onbeperkt verlengen. Vanaf een bepaalde tijd heb je meer dark current noise dan beeldinhoud. Dark current noise is een fabrikage-ruis (toleranties in de individuele pixels) en stijgt met de temperatuur.
        Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Working...
        X