Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik geraak er niet aan uit.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ik geraak er niet aan uit.

Hoi ,

situatie is de volgende.

Ik bezit een 1dIIn... nog in perfecte staat. Nu met de lancering van de mach 4 heb ik veel zin om de nieuwe te kopen... maar...

Ik neem eigenlijk minder en minder "actie" foto's en meer landschap en portret fotografie.

Zou ik dan niet beter een 5DII bijkopen en mijn 1D houden of 1D wegdoen en de nieuwe 1DIV kopen.

reden waarom ik indertijd de 1D gekocht had... ik wou een snelle camera met goede AF. En volgens mij eentje die goed in mijn hand ligt.

Enige raad ??

Re: ik geraak er niet aan uit.

Ik gebruik hier de 1D MKIII voor actiefotografie, voor de meeste andere foto's gebruik ik de 5D MKII.

Waarschijnlijk zal de opvolger van de 5D MKII wel een beter/sneller/uitgebreider AF-systeem meekrijgen, maar daar heb je nu niet veel aan...
    Als ze die dan ook nog de lichtmeting van de 1D meegeven, dan is het helemaal in orde (met onder andere lichtmeting gekoppeld aan het gebruikte scherpstelpunt).

De 1D MKIV ziet er ook wel heel goed uit, maar voorlopig heb ik meer dan voldoende aan de 1D MKIII + 5D MKII.

Ik zou aanraden om de 1D MKII bij te houden, en een 5D MKII bij te kopen.
    Tenzij je toch veel actie zou fotograferen, dan kan de 1D MKIV een betere keuze zijn (maar je schrijft zelf dat je minder actiefoto's maakt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik zou aanraden om de 1D MKII bij te houden, en een 5D MKII bij te kopen.
      Tenzij je toch veel actie zou fotograferen, dan kan de 1D MKIV een betere keuze zijn (maar je schrijft zelf dat je minder actiefoto's maakt).
      Ook mijn gedacht, een 1D MKII zou ik nooit van de hand doen om een 5D te kunnen kopen.
      En mocht je dat wel doen, dan kunnen we ruilen met mijn 5D.

Nee hoor, die 1D zou ik houden!

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ook mijn gedacht, een 1D MKII zou ik nooit van de hand doen om een 5D te kunnen kopen.
        En mocht je dat wel doen, dan kunnen we ruilen met mijn 5D.

Nee hoor, die 1D zou ik houden!
        Als ik een 5D koop gaat mijn 1D niet weg hoor...Mijn 1d zou weggaan voor een nieuwe 1D dat wel

Comment

Bart,

zou je me eventueel een vb van een willekeurige raw van je 5d willen doorsturen aub?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannabee Bekijk bericht
            Bart,

zou je me eventueel een vb van een willekeurige raw van je 5d willen doorsturen aub?
            Dat is moeilijk, want ik werk altijd in jpeg.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X