Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

    genoeg Nikon reclame gehad:

    Een Canon 50D witte doos heb je bij Foto Rubens nu voor 699€ en je krijgt er nog een Lowepro tas bij ook. Daar een canon 50mm 1.8 voor 99 € bij (ja, die stelt automatisch scherp) en een 18-55 IS witte doos voor eveneens 100 €. Heb je nog 100 € over voor bvb. een Metz Mecablitz 36 voor Canon flitser en een polarisatiefilterke of zo.
    Of je kan zo'n 50D en een 18-135 IS (299 €) in huis halen ook voor 1000 € (zonder 50mm dan).

    Zo.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #17
      Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

      Geen gezeik : iedereen rijk !
      Last edited by oracle; 22 juni 2010, 21:39.

      Comment


      • #18
        Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
        En die beperking zal je héél snel merken, want de 50mm f/1.8 zal niet automatisch scherpstellen op een D5000. Daarvoor heb je een body nodig met ingebouwde scherpstelmotor zoals de D90.
        Niet aan te raden dus!

        Je zou dan moeten opteren voor de AF-S 50mm f/1.4, en die is met een prijs van ruim 300 Euro al een stukje duurder.

        Mijn advies: start met de 18-105VR, een relatief kleine investering en zeker geen slechte lens. Stel dat je later hinder zou gaan ondervinden van haar beperkingen (bereik en lichtsterkte), dan is de tijd gekomen om te bepalen welke (betere) lenzen deze beperkingen kunnen opheffen. Je kan dan veel doelgerichter op zoek gaan naar de juiste oplossing(en).
        Deze lens stelt dus niet scherp op de d5000?


        Ik heb nu zelf ook de d90 maar wist niet dat deze lens niet werkte op bvb D40

        Comment


        • #19
          Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door Foefski Bekijk bericht
          Deze lens stelt dus niet scherp op de d5000?


          Ik heb nu zelf ook de d90 maar wist niet dat deze lens niet werkte op bvb D40
          Dat klopt. Deze "AF-D" lens zal wel werken, maar je hebt geen automatische focus. Manueel scherpstellen kan natuurlijk nog altijd hé.

          Alleen lenzen met het kenmerk "AF-S" hebben een eigen scherpstelmotor en kan je gebruiken op D40/D60/D3000/D5000.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #20
            Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            genoeg Nikon reclame gehad:

            Een Canon 50D witte doos heb je bij Foto Rubens nu voor 699€ en je krijgt er nog een Lowepro tas bij ook. Daar een canon 50mm 1.8 voor 99 € bij (ja, die stelt automatisch scherp) en een 18-55 IS witte doos voor eveneens 100 €. Heb je nog 100 € over voor bvb. een Metz Mecablitz 36 voor Canon flitser en een polarisatiefilterke of zo.
            Of je kan zo'n 50D en een 18-135 IS (299 €) in huis halen ook voor 1000 € (zonder 50mm dan).

            Zo.
            Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

            Comment


            • #21
              Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

              Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
              Ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe het "moeilijk" kan zijn om een fototoestel te kopen. Je koopt gewoon de nieuwste instapreflex met de gewone kitlens en je bent al een jaar zoet tegen dat je alles hebt geleerd en uitgeprobeerd met die camera. En na dat jaar ga je min of meer weten wat je eventueel zou bij willen kopen. Het énige dat ik naast die instapcamera zou kopen is een afzonderlijke flits. Dan kom je toch al een heel eind ?
              Ik kan best begrijpen dat vele onder jullie deze opvatting bijtreden, maar zoals je al wel kon lezen , ben ik hier al een tijdje voor aan het sparen.
              Ik zou het zonde van het geld vinden mocht ik al na een jaar willen overstappen naar een ander toestel. Vandaar deze discussie.

              Comment


              • #22
                Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Ah, een meer genuanceerde reactie.
                Weet ook dat je nu best al een beetje aan de toekomst denkt ook. Kijk eens naar de prijzen van de lenzen bij verschillende merken, en je zal zien dat uitbreiden in de toekomst (als je de smaak te pakken hebt, komt dat er zeker) verschillende mogelijkheden geeft bij vershillende merken. Wat die in-camera stabilisatie betreft: die is goedkoper maar net iets midner accuraat omdat die voor verschillende lenzen moet werken (tegenover aan de lens aangepaste IS/OS/VR).
                Denk dus nu na of je echt een plafond aan het budget wil houden of dat je op termijn wel verder zou willen gaan eventueel.
                Wat je keuze van een instapmodel en allround superzoom betreft: da's niet slecht als je nog niet echt zeker weet wat je wil gaan doen. maar ik kan alleen maar bevestigend at je nood gaat hebben aan meer en beter materiaal als het virus je te pakken krijgt.
                Dus als ik je goed versta dan zou ik al na een jaar ofzo zowiezo al willen upgraden van camera maw je zou niet gaan voor de D5000?

                Ik dacht als volgt : nu een degelijke body , de D5000 (mogen ook andere zijn) met een +/- all round lens en later uit te breiden met meerdere lenzen, flits enzovoort.

                Of zit ik ergens fout met mijn gedachtengang?
                OK ik weet dat het voor jullie moeilijk is om me te adviseren daar ik nog geen voorkeur heb van te fotograferen onderwerpen, dus stel je eens in mijn plaats.
                Mocht ik geld teveel hebben , had ik er allang ene gekocht en waarschijnlijk al geupgrade hebben in 2 jaar tijd.
                Maar voor de centjes opzij te kunnen houden voor een hobby , zonder dat het vrouwtje mort , (we hebben bijv nog verbouwingen enzo,) is één van de redenen waarom ik er echt van overtuigd wil zijn dat ik een goede investering doe.
                Dat ik na een jaar of vier bijv upgrade naar een andere body tot daar aantoe , tegen dan is men dochter al wat ouder dan mag zij gerust met men eerste body wa experimenteren

                Comment


                • #23
                  Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                  Ik ben heel tevreden met mijn Canon Eos 500D, maar hoewel heel die bazaar me al 4300 euro heeft gekost op 10 maand (zonder de kosten van foto's af te drukken), ervaar ik de beperkingen en wil ik beter materiaal.

                  Nu verlang ik naar :

                  - Een statief (300 euro ?) voor macro
                  - Macrolens (400 euro)
                  - Supertele (1000 euro ?) voor vogels enz
                  - 5D Mark II (1800 euro) voor concerten
                  ...

                  Dus : je ziet het wordt al rap een dure verslaving. Gezonder als roken of drinken, maar niet goed voor de financien.

                  Wacht nog maar even met je verbouwingswerken.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik ben heel tevreden met mijn Canon Eos 500D, maar hoewel heel die bazaar me al 4300 euro heeft gekost op 10 maand (zonder de kosten van foto's af te drukken), ervaar ik de beperkingen en wil ik beter materiaal.

                    Nu verlang ik naar :

                    - Een statief (300 euro ?) voor macro
                    - Macrolens (400 euro)
                    - Supertele (1000 euro ?) voor vogels enz
                    - 5D Mark II (1800 euro) voor concerten
                    ...

                    Dus : je ziet het wordt al rap een dure verslaving. Gezonder als roken of drinken, maar niet goed voor de financien.

                    Wacht nog maar even met je verbouwingswerken.
                    Wow je hebt je wel volledig op je nieuwe hobby gestort !!!

                    Comment


                    • #25
                      Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                      Aan iedereen,

                      Alvast bedankt voor de vele reacties , enkel maken ze het me ni gemakkelijker.

                      Ik mis eerlijk gezegd de onderbouwde pro's en contra's met misschien andere suggesties.
                      Suggesties en pro's en contras zijn er wel maar ik vind niet de reden terug waarom jullie daar zo over denken.
                      Zonder dat jullie te technisch worden.

                      Ik wil weten WAAROM die lens beter is dan die lens.
                      WAAROM die body beter is dan die body.
                      Of als je je niet wil uitspreken over een toestel of lenzen , da je me misschien een vraag stelt waar ik voor mezelf een antwoord MOET weten alvorens een toestel aan te schaffen.
                      Of dat je me een lijstje geeft waarop te letten bij aanschaf van toestel en lenzen.

                      Ik wil hier eigenlijk tegelijkertijd uit leren
                      Misschien is men denkwijze wel verkeerd dan wil ik dat ook weten


                      dus graag nog meer reacties hihihihi
                      en kijk ook eens bij men discussie in het SD-forum

                      groetjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                        Spijtig genoeg is duurder meestal beter.

                        Een statief van 400 euro is beter dan een van 60.

                        Een Canon 5 D Mark II van 1800 euro is beter dan een Eos 500 D van 600 euro...

                        Een Canon 70 - 200 mm IS USM lens van 1500 euro is beter dan een vergelijkbare van Sigma of Tamron voor de halve prijs.

                        Spijtig maar waar.

                        Je kan ook goedkoper materiaal kopen, maar dan geraak je toch gefrustreerd, moet je het met verlies verkopen om dan toch het goede materiaal te kopen.

                        Als je af en toe een kleine lens bijkoopt, zal je vrouw het ms niet merken, dit in tegenstelling tot bv een statief of zo.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #27
                          Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Spijtig genoeg is duurder meestal beter.

                          Een statief van 400 euro is beter dan een van 60.

                          Een Canon 5 D Mark II van 1800 euro is beter dan een Eos 500 D van 600 euro...

                          Een Canon 70 - 200 mm IS USM lens van 1500 euro is beter dan een vergelijkbare van Sigma of Tamron voor de halve prijs.

                          Spijtig maar waar.

                          Je kan ook goedkoper materiaal kopen, maar dan geraak je toch gefrustreerd, moet je het met verlies verkopen om dan toch het goede materiaal te kopen.

                          Als je af en toe een kleine lens bijkoopt, zal je vrouw het ms niet merken, dit in tegenstelling tot bv een statief of zo.
                          Je moet nu ook weer ni denken da ik tang van een vrouw heb hoor, maar je moet soms prioriteiten stellen , en het huisje is nu eenmaal iets waar vrouwen moeilijk overkunnen doen !

                          Comment


                          • #28
                            Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                            Als je niet te snel wil upgraden, koop dan toch maar gelijk iets hoger dan de echte instapmodellen. Vandaar dat ik voor Canon dan denk aan een 50D. Nikon heeft op dat niveau (en dan baseer ik me op de vele vergelijkende testen die je met enkele muisklikken googlet) een D300. Was tevoren D200 versus 40D eigenlijk. En bij elke clash is er wel één van de twee die op één of ander punt net iets meer uitblinkt of niet.

                            Mijn punt: geen echte instappers kopen zoals een 1000D of een D3000. Met je budget ben je dan goedkoper uit bij Canon (voorbeeld gegeven), en heb je gegarandeerd AF voor elke lens, ook voor de relatief snel focussende en lichtsterke 50mm 1.8. De 50D volgde de 40D op om de op dat moment betere D300 te beconcurreren (nagenoeg zelfde prestaties en lagere prijs), waarna Nikon de D90 op de markt gooide die alweer wat goedkoper was en nagenoeg dezelfde prestaties moest leveren... en die caroussel stopt nooit. Oh ja, en bij voorkeur een cropcamera, niet alleen voor je budget, maar daar passen zowel FF lenzen als 'croplenzen' op => meer keuze.

                            Als je een 40D op de kop kan tikken of een D200, kan je dat ook nog overwegen. Maar van de 500D, 550D, D5000, D3000, 1000D,... zou ik allemaal wegblijven als je niet zinnens bent de eerste jaren een upgrade te overwegen. Bij Nikon zeker al niet omwille van die AF motoren.

                            Lenzen? Ken ik vooral van bij Canon uiteraard. De 50mm 1.8 is eigenlijk een must have gezien de prijs/kwaliteit. En wil je later tele, dan heb je keuze uit 4 verschillende 70-200 lenzen, waar je bij Nikon redelijk vast zit aan alleen een kostelijke 70-200 VR. Groothoeken hebben ze allebei, en de Tokina 12-24 is een betaalbare groothoek die het zelfs op een FF (Canon dan) doet tot 16mm.

                            Wil je MP, ISO, ruis, resolutie,... vergelijken? Dat is al zo veel gedaan op Fred and Miranda, DPreview,... => GOOGLE!
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: newbie weet het niet meer, welk toestel aan te schaffen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Als je niet te snel wil upgraden, koop dan toch maar gelijk iets hoger dan de echte instapmodellen. Vandaar dat ik voor Canon dan denk aan een 50D. Nikon heeft op dat niveau (en dan baseer ik me op de vele vergelijkende testen die je met enkele muisklikken googlet) een D300. Was tevoren D200 versus 40D eigenlijk. En bij elke clash is er wel één van de twee die op één of ander punt net iets meer uitblinkt of niet.

                              Mijn punt: geen echte instappers kopen zoals een 1000D of een D3000. Met je budget ben je dan goedkoper uit bij Canon (voorbeeld gegeven), en heb je gegarandeerd AF voor elke lens, ook voor de relatief snel focussende en lichtsterke 50mm 1.8. De 50D volgde de 40D op om de op dat moment betere D300 te beconcurreren (nagenoeg zelfde prestaties en lagere prijs), waarna Nikon de D90 op de markt gooide die alweer wat goedkoper was en nagenoeg dezelfde prestaties moest leveren... en die caroussel stopt nooit. Oh ja, en bij voorkeur een cropcamera, niet alleen voor je budget, maar daar passen zowel FF lenzen als 'croplenzen' op => meer keuze.

                              Als je een 40D op de kop kan tikken of een D200, kan je dat ook nog overwegen. Maar van de 500D, 550D, D5000, D3000, 1000D,... zou ik allemaal wegblijven als je niet zinnens bent de eerste jaren een upgrade te overwegen. Bij Nikon zeker al niet omwille van die AF motoren.

                              Lenzen? Ken ik vooral van bij Canon uiteraard. De 50mm 1.8 is eigenlijk een must have gezien de prijs/kwaliteit. En wil je later tele, dan heb je keuze uit 4 verschillende 70-200 lenzen, waar je bij Nikon redelijk vast zit aan alleen een kostelijke 70-200 VR. Groothoeken hebben ze allebei, en de Tokina 12-24 is een betaalbare groothoek die het zelfs op een FF (Canon dan) doet tot 16mm.

                              Wil je MP, ISO, ruis, resolutie,... vergelijken? Dat is al zo veel gedaan op Fred and Miranda, DPreview,... => GOOGLE!
                              Olalala , je duwt me nog dieper weg in het dal
                              Maar je geeft het wel goed weer.
                              Hou het zeker in gedachten !!!


                              thanks

                              Comment

                              Working...
                              X