Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze: Sony DSC-H55 / Olympus SP-600Z / Samsung ST-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze: Sony DSC-H55 / Olympus SP-600Z / Samsung ST-70

    Ik ben van plan mij als fotoleek een toestel te kopen. Mijn vorige is gestolen en eigenlijk was ik er ook niet super content van, daarmee dat ik deze keer echt het juiste wil kopen.
    Het geen ik graag zou willen:
    • Makkelijk qua bediening
    • Scherpe foto’s maken van bewegende beelden, met name paarden.
    • Filmen
    • Voor de rest gewoon foto’s maken op vakantie, dagelijkse leven en dergelijke
    • Prijs tot ongeveer 200 euro
    Ik heb zelf al wat rond gekeken en blijkbaar hangt er veel af van de sluitersnelheid en isowaarde. Maar de cijfers die erbij staan zeggen me eerlijk gezegd niets. Ook weet ik dat de optische zoom belangrijk is in verband met ruis op de foto. Hoe meer optische, hoe beter.
    De toestellen die me wel wat zeggen zijn:
    • Samsung ST-70
    • Olympus SP-600Z
    • Sony DSC-H55
    Waarbij de Sony er dan wel tussenuit springt maar die ook eigenlijk iets te duur is naar mijn goesting.
    Kan er mij iemand wat meer tips geven waar ik zou naar moeten kijken of eventueel gewoon een goed toestel dat binnen mijn eisen ligt voorstellen?

  • #2
    Re: Keuze: Sony DSC-H55 / Olympus SP-600Z / Samsung ST-70

    Niemand die me iets verder kan helpen?

    Comment


    • #3
      Re: Keuze: Sony DSC-H55 / Olympus SP-600Z / Samsung ST-70

      Ik denk dat niemand echt kan helpen daar niemand de 3 toestellen zelf bezit of toevallig die 3 getest heeft

      Maar van wat ik snel zie op internet is de samsung "gewoontjes", 5x zoom is leuk, zeer compact, verder zie ik niet veel speciaals tenzij veel camera voor zijn geld. Je krijgt ook 20 euro terug via samsung! Dus nog geen 150 euro!

      De olympus is dan weer het andere uiterste, beetje "lompere" behuizing, veel zoom (15x), ik vind dat olympus wat compactcamera beeldkwaliteit niet erg super is...om niet te zeggen bijna op elke compact zwak. (Ik heb zelf een Mju 1030 gehad...). Hun reflextoestellen zijn wel

      Dan nog de Sony, dat zou mijn voorkeur genieten, is het goedkopere broertje van de HX5V, maar dan met een mindere sensor en iets zwakkere video (maar nog zeer behoorlijk). Is nog steeds compact en heeft ook goede lens met veel zoom (10x). Uitstekende beeldstabilisatie (heb de HX5V voor een week gehad...vandaar) en gebruiksvriendelijk (camera heeft ingebouwde gids). Grote bonus, VIND IK, is de sweep panoramamodus. Je krijgt 25 euro terug via Sony! Dus ongeveer 220euro!


      Veel plezier met je keuze!
      Last edited by Portmixus; 16 juni 2010, 17:43.

      Comment

      Working...
      X