Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Ja fotograaf van witte egale muren, en het rare was dat verschillende andere beroeps witte muur en verkeerbordsfotografen gereageerd hebben door te schrijven dat ze gelijkaardige ervaringen hebben. Probleem was somtijds wel de verkeerde perceptie van sommige klanten die verwachte dat je met zwaar materiaal afkomt voor hun opnames. Leg hun dan maar uit dat voor ne witte muur te fotograferen zulk klein bakske voldoende is.
    Ja seg, als ik trouw of als ik een fotograaf inhuur voor een sportmanifestatie, wil ik geen fotograaf die afkomt met een camera die op pro-niveau ondermaats presteert (AF, wheatersealing, lenskeuze etc...) omdat zijn pro-body iets te zwaar was in zijn fototas toen hij in zijn living rondliep voor hij vertrok.

Wel serieus blijven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Ja seg, als ik trouw of als ik een fotograaf inhuur voor een sportmanifestatie, wil ik geen fotograaf die afkomt met een camera die op pro-niveau ondermaats presteert (AF, wheatersealing, lenskeuze etc...) omdat zijn pro-body iets te zwaar was in zijn fototas toen hij in zijn living rondliep voor hij vertrok.

Wel serieus blijven...
      voor mij telt meer het resultaat !
      als je je op je gemak voelt met je toestel maak je betere foto's !

Comment

Ik voel me, zeker op van die hete dagen, relaxed en op mijn gemak met mijn Nokia XpressMusic 5800 en mijn Samsung. Maar of dat betere foto's gaat opleveren? Dan voel ik me op het moment supreme voor 't podium toch meer op mijn gemak met mijn DSLR in mijn pollen. Al moet ik daar ook mee naar de toog, de bonnenstand, het toilet,...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

nex met contax g 28mm (biogon carl zeiss) voorbeelden (geplukt van dpreview )
          フォト蔵は簡単に写真を投稿・共有できる無料のフォトアルバムサービスです。スマートフォンやデジタルカメラで撮った写真をみんなに見てもらったり、友達や家族でお互いの写真を見せあったりすることができます。

full resolutie !

f5,6

f8

f11

zoals ik eerder geschreven heb al die lenzen krijgen een 2de leven
          Last edited by puerte; 16 juli 2010, 12:43.

Comment

Helaas zonder anti bibber systeem!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Helaas zonder anti bibber systeem!!
              Helaas op dat punt zijn ze teruggevallen op cannikon DSLR niveau met de NEX-modellen
              spijtig maar het is zo, had anders heel mooi geweest, te mooi om waar te zijn !

Comment

we hebben het over professioneel werk. Daar telt niet het gemak van de fotograaf (in dit geval een kleinere, lichtere camera), maar de garantie op kwaliteit voor de klant en dat jij er het beste uit wil halen met je beste materiaal.

Als ik opdrachtgever ben ter plekke en ik zeg: ok laten we dit of dat nu eens vastleggen, ga jij dan zeggen: "oeps dat gaat niet lukken, dat gaat mijn AF niet halen. Dikke pech voor jou, ik heb liever mijn kleine camera."

Denk je dat je de volgende keer terug mag komen? Of dat ik iemand ga nemen die z'n pro-materiaal meeneemt. Hmm...
                Maarja, foto's nemen is niet echt iets waar jij je kan mee associëren natuurlijk.

Je koppigheid begint irrationeel te worden.

Comment

Je kan knappe dingen doen met die lenzen... alleen vind je buiten enkele koopjes voor 160 -180 € het gros van het aanbod voor een 200 - 300 € met uitschieters naar 700 €.
                  Datzelfde fenomeen heb je ook bij andere mounts, maar dan meestal voor uitzonderlijke lenzen als een Canon 50mm 1.0, een OM Zuiko 8mm 2.8 of een OM Zuiko 350mm 2.8.
                  De grote fun van die lenzen is juist dat ze goedkoop aan te schaffen zijn; En ze hebben bovendien vaak een eigen specifieke 'beeldvorming'. Maar wanneer je daar ook in de honderden € en meer voor moet gaan neertellen...?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Je kan knappe dingen doen met die lenzen... alleen vind je buiten enkele koopjes voor 160 -180 € het gros van het aanbod voor een 200 - 300 € met uitschieters naar 700 €.
                    Datzelfde fenomeen heb je ook bij andere mounts, maar dan meestal voor uitzonderlijke lenzen als een Canon 50mm 1.0, een OM Zuiko 8mm 2.8 of een OM Zuiko 350mm 2.8.
                    De grote fun van die lenzen is juist dat ze goedkoop aan te schaffen zijn; En ze hebben bovendien vaak een eigen specifieke 'beeldvorming'. Maar wanneer je daar ook in de honderden € en meer voor moet gaan neertellen...?
                    als je lenzen met zelfde kwaliteit nieuw wil kopen moet je toch ook wel wat geld uitgeven.
                    het fantastische is dat die rangefinder lenzen compact zijn, je zou zeggen op maat gemaakt voor de NEX toestellen, en MF is niet echt een grote handicap met de NEXen.
                    Of het zinnig is om 1400€ voor nieuwe Leica M-lenzen uit te geven is een andere vraag.
                    Maar als je voor 3 a 400€ een mooi zeiss, voigtlander leica etc. lensje op de kop kunt tikken waarom niet. Moet wel eerst goed nagaan hoe ze zich gedragen op een NEX.

Comment

Moet wel eerst goed nagaan hoe ze zich gedragen op een NEX.
                      Leg dat eens uit!
                      En kom nu niet weer met een anekdote van iemand die zich prof noemt, ik wil wel eens weten waar ik dan wel op moet letten.
                      Ik heb vitrines vol met oude lensjes en ze zijn met de juiste adapter allemaal bruikbaar.. jammer wel van het ontbreken van beeldstabilisatie, zeker voor die mensen die ooit een Sony DSLR hebben aangeschaft vanwege sensor beeldstabilisatie en er wel een Nex bij willen kopen.
                      Nogmaals, ik heb zo'n dingetje en het is een aardig cameraatje, maar nog steeds niet significant (zoek dat woord maar eens op!) beter als de meeste instap DSLRs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Leg dat eens uit!
                        En kom nu niet weer met een anekdote van iemand die zich prof noemt, ik wil wel eens weten waar ik dan wel op moet letten.
                        Ik heb vitrines vol met oude lensjes en ze zijn met de juiste adapter allemaal bruikbaar.. jammer wel van het ontbreken van beeldstabilisatie, zeker voor die mensen die ooit een Sony DSLR hebben aangeschaft vanwege sensor beeldstabilisatie en er wel een Nex bij willen kopen.
                        Nogmaals, ik heb zo'n dingetje en het is een aardig cameraatje, maar nog steeds niet significant (zoek dat woord maar eens op!) beter als de meeste instap DSLRs.
                        leuk dat je zoveel oude lensjes hebt, maar voordat je geld spendeert aan het aankopen van oudere lenzen, wat in jou geval uiteraard niet nodig is, raad ik iedereen aan eerst na te gaan of de beeldkwaliteit met die specifieke lens aanvaardbaar is, daar gaan nu honderden NEX foto's rond op het web met opnames gemaakt van verschillende lenzen origineel geproduceerd voor range finder, en daar zijn er bij die uitmuntend presteren en andere iets minder, begrijp je of is dat te ingewikkeld voor jou.
                        Daar zijn ook vergelijkende opnames op het web te vinden met zelfde lens op LEICA M8 en de NEX5, op lage ISO is er weinig of geen verschil te zien tussen beide opnames met zelfde objectief, NEX toont iets meer vignetting bij breedhoek. van hoge ISO opnames heb ik nog geen vergelijk gezien maar ik veronderstel dat daar de m8 niet te pas komt.
                        Pas op ik schrijf niet dat NEX gelijk of beter is aan de M8, het toestel niet, maar de beeldkwaliteit?
                        De NEX heeft niet de luxe van ingebouwde beeldstabilisatie zoals de Sony DSLR's , dat wist je toch voor je je toestel kocht ? of niet

Comment

.... en daar zijn er bij die uitmuntend presteren en andere iets minder, begrijp je of is dat te ingewikkeld voor jou.

De NEX heeft niet de luxe van ingebouwde beeldstabilisatie zoals de Sony DSLR's , dat wist je toch voor je je toestel kocht ? of niet
                          Ja dat is te ingewikkeld voor mij, ik vroeg ook niet naar DAT het zo is maar WAAROM het zo is.. en daarop zul je het antwoord schuldig moeten blijven, ik heb je namelijk nog nooit kunnen betrappen op een verhelderend antwoord.

Ik wist dat de Nex geen beeldstabilisatie heeft, daarom heb ik er ook een groothoeklensje op gedraaid en dat blijft er op.. ik heb ook een E-P2 en daar zit een f/1 lensje op van die jongens met die rooie stip weet je wel, en MET beeldstabilisatie in de P2.
                          Als de consument doorkrijgt dat beeldstabilisatie net zoiets is als een goeie hoge ISO reputatie, dan wil ik nog wel eens zien wat er gaat gebeuren.

Jouw manier van Sony promoten werkt echt averechts, wanneer krijg je dat nu eens door man?

Comment

heel interessante blog, vergelijkende foto's van zelfde scenes op verschillende ISO's tussen de NEX en de pentax-x , wat beeldkwaliteit betreft toch een van de betere instap DSLR's
                            beide met kitlens.
                            • News about Products and Latest Company Direction • Summaries of Reported Problems and Potential Issues • Technical Articles on Photographic Gear and Technologies

wat verder in de blog staan ook gebruikers indrukken ivm de NEX

Comment

Vandaag eindelijk eens een demo van de NEX 5 kunnen bijwonen na al zoveel erover gelezen te hebben.

Besluit; Niet aan mij besteed en miz zeker geen concurrentie voor de "gevorderde" DSLR gebruiker.

- Sensor is onbeschermd
                              - Toestel ligt niet in balans
                              - Niet handig vast te houden (ben body+grip gewoon)
                              - Geen zoeker
                              - Véél te duur voor wat je krijgt, neem dan een bridge
                              - Is miz een leuk hebbedingetje voor als je niet beter weet
                              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                                Vandaag eindelijk eens een demo van de NEX 5 kunnen bijwonen na al zoveel erover gelezen te hebben.

Besluit; Niet aan mij besteed en miz zeker geen concurrentie voor de "gevorderde" DSLR gebruiker.

- Sensor is onbeschermd
                                - Toestel ligt niet in balans
                                - Niet handig vast te houden (ben body+grip gewoon)
                                - Geen zoeker
                                - Véél te duur voor wat je krijgt, neem dan een bridge
                                - Is miz een leuk hebbedingetje voor als je niet beter weet
                                Sensor is onbeschermd, so?
                                Toestel niet in balans, klopt, nieuwe manier van vasthouden.
                                Zoeker, tja, weet je bij aankoop.
                                Te duur is een interpretatie, en een bridge komt niet in de buurt van een nex, geloof me.
                                En ik heb hem, weet ik daarom niet beter?

Het is een toestel voor iemand die het eenvoudiger en lichter wil, dlsr beelden maakt in een kleiner package.

Comment

Working...
                                X