Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    ...
    OF: software downloaden, software installeren, firmware downloaden, camera verbinden, software starten, 10 stappen overlopen, updaten....
    Firmware op mijn Metz flitsers updaten gebeurt ook met eerst-te-installeren-software en via USB-kabel en daar hoor ik voorlopig niemand over mekkeren.
    Werkt trouwens probleemloos.

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
      Firmware op mijn Metz flitsers updaten gebeurt ook met eerst-te-installeren-software en via USB-kabel en daar hoor ik voorlopig niemand over mekkeren.
      Werkt trouwens probleemloos.

G
      Lijkt me ook een beetje lastig om dat anders te doen... Via SD-kaartje in het toestel is het niet echt haalbaar, want dan moet elk merk dat de flits ondersteunt die mogelijkheid bieden. En voor zover ik weer zijn er nog geen flitsers die SD-kaartjes slikken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
        Lijkt me ook een beetje lastig om dat anders te doen... Via SD-kaartje in het toestel is het niet echt haalbaar, want dan moet elk merk dat de flits ondersteunt die mogelijkheid bieden. En voor zover ik weer zijn er nog geen flitsers die SD-kaartjes slikken
        spijtig, ik had anders graag de laatste verzameling David Hobby presets gehad

G
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

ik ga vanaf vandaag tanken met een jerrycan.
          vul eerst de jerrycan mee naft en giet het dan in de tank van den auto. werkt goed zenne duurt enkel iets langer.
          was daarstraks bezig vraagt er toch aan mij iemand wat zijt ge aan het doen, ik zeg ja dat heeft mij iemand verteld dat da de manier is, ik heb hem ook gezegd het is voor als den eletriek uitvalt.
          zegt die persoon en valt die eletriek hier dikwijls uit, ik zeg nee maar 5 jaar terug is dat toch wel is gebeurd zenne. manneke zegt'em hebt gij of dien andere de laatste tijd wat te lang in de zon gezeten, ik zeg ikke niet maar dien andere dat weet ik niet.

het is maar om te zeggen, mannekes mee wat voor onozelligheid zijn jullie nu eigenlijk bezig zeg.
          het is toch de meest logische manier dat je dat rechtstreeks doet, nu nog mee een kabeltje, binnenkort draadloos.
          Als je het wil weten stuur eens mailtje naar Sony en vraag waarom dat ze van systeem vernadert zijn, vraag er ineens ook bij als den update mislukt via PC of je het dan terug kunt herhalen.

Altijd als ik de mogelijkheid heb (studio etc) gebruik ik mijn toestel tethered, is toch niet meer dan normaal.

STILSTAAN IS ACHTERUITGAAN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            ik ga vanaf vandaag tanken met een jerrycan.
            vul eerst de jerrycan mee naft en giet het dan in de tank van den auto. werkt goed zenne duurt enkel iets langer.
            was daarstraks bezig vraagt er toch aan mij iemand wat zijt ge aan het doen, ik zeg ja dat heeft mij iemand verteld dat da de manier is, ik heb hem ook gezegd het is voor als den eletriek uitvalt.
            zegt die persoon en valt die eletriek hier dikwijls uit, ik zeg nee maar 5 jaar terug is dat toch wel is gebeurd zenne. manneke zegt'em hebt gij of dien andere de laatste tijd wat te lang in de zon gezeten, ik zeg ikke niet maar dien andere dat weet ik niet.
            Je hebt echt iets met tankstations en tanken hé?

Nu, we pikken daar dan maar op in op even ludieke, doch reële wijze:

Zonder jerrycan moet ik eerst een tankstation binnengaan, mezelf registeren als klant, wachten tot de pc van de bediende mij een lidkaart uitprint en dat ik dan met die lidkaart naar de pomp lopen en ingeven. De benzineslang eruit halen, die aan mijn auto hangen en vooraleer er benzine doorloopt, moet ik eerst op een klein LCD scherm een aantal stappen overlopen, pas kan ik beginnen tanken.
            En deze stappen moet ik overlopen in élk nieuw tankstation dat ik tegenkom, als ik nogmaals moet tanken in de toekomst.

Terwijl als ik werk met een jerrycan, ik met "mijn volle jerrycan" ook benzine kan tanken in de woestijn, waar géén tankstation is. En ik kan de jerrycan vullen in gelijk welk tankstation, overal ter wereld. En de jerrycan is onverwoestbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              jep zelfs naast mijn d90 is't verschil klein.
              Da's logisch. De rest is misinterpretatie. Van DxO site zelf (voor de rest moogt ge allemaal zelf uw verstand laten werken):

The Nikon D3s sensor achieves a DxOMark score almost 10 points higher in comparison with the Canon 1D Mark IV (82.4 vs 73.6), which is pretty close to the compared DxOMark scores of their predecessors (Nikon D3 and 1D Mark III, respectively 80.6 and 71). This difference can be explained by the sensor surface: The 1D Mark IV sensor surface is 1.66 times smaller than the NikonD3s. So theoretically, the gap between these two sensors is 0.73 f-stop, leading to a loss of 11 points on the DxOMark Sensor scale for the 1D Mark IV.
              Ge moet geen appelen met peren vergelijken. Iets gelijkaardigs gaat dan nog op over het aantal MP. Bij gelijke score ga je voor het toestel met de meeste MP. En dan verandert het plaatje, en zie je waarom de Nikonians zo graag naar DxO verwijzen en de canonians toch naar DPreview: Canon heeft de MP monsters in huis en dus OOGT de score van die toestellen minder bij DxO, en scoren ze door die extra pixels soms net iets beter bij DPreview.

De link die ik maak, is deze (jaja DxO):
              http://www.dxomark.com/index.php/en/...(brand3)/Nikon
              Last edited by Yourt; 6 juli 2010, 15:49.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Elk methode om iets in cijfers uit te drukken, heeft wel ergens een nadeel, maar eigenlijk ging het me daar helemaal niet om hoor.
                In mijn linkje zat gewoon een vergelijking tussen 14mp's. Blijkt in elk geval dat NEX degelijke resultaten neerzet.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Elk methode om iets in cijfers uit te drukken, heeft wel ergens een nadeel, maar eigenlijk ging het me daar helemaal niet om hoor.
                  In mijn linkje zat gewoon een vergelijking tussen 14mp's. Blijkt in elk geval dat NEX degelijke resultaten neerzet.
                  Daar ben ik het met je eens over. En bij die link die ik zette, kan je zien dat je enerzijds voor de 5DII zou moeten kiezen, maar dat anderzijds die extra pixels er toe leiden dat die 5DII met de ISO niet dezelfde hoogtes kan halen bij dezelfde kwaliteit als de Nikon (wat de meesten ook wel weten). En daar vallen de cijfers van de Nex5 dan weer wat tegen en doen ze denken aan een bridge camera.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Je hebt echt iets met tankstations en tanken hé?

Nu, we pikken daar dan maar op in op even ludieke, doch reële wijze:

Zonder jerrycan moet ik eerst een tankstation binnengaan, mezelf registeren als klant, wachten tot de pc van de bediende mij een lidkaart uitprint en dat ik dan met die lidkaart naar de pomp lopen en ingeven. De benzineslang eruit halen, die aan mijn auto hangen en vooraleer er benzine doorloopt, moet ik eerst op een klein LCD scherm een aantal stappen overlopen, pas kan ik beginnen tanken.
                    En deze stappen moet ik overlopen in élk nieuw tankstation dat ik tegenkom, als ik nogmaals moet tanken in de toekomst.

Terwijl als ik werk met een jerrycan, ik met "mijn volle jerrycan" ook benzine kan tanken in de woestijn, waar géén tankstation is. En ik kan de jerrycan vullen in gelijk welk tankstation, overal ter wereld. En de jerrycan is onverwoestbaar.
                    en hoe vul jij je jerrycan ?
                    en wat als ge diesel in plaats van benzine neemt?

ik heb mijn jerrycan uit mijne auto gehaald rijdt gij daar maar mee rond, laat ze maar met jou lachen, of zouden ze dat misschien al doen.

gewoon pocedure eens lezen misschien gaan je oogskes open.

Comment

In vergelijking met +€2500 bodies doet zowat alles natuurlijk aan een bridge denken hé .

Zonder merken onderling te vergelijken, is ook net hetzelfde resultaat te zien: a850 a380 Nex5.

Voor mij zijn in elk geval Nex-resultaten die minstens vergelijkbaar zijn met die van een goeie dslr uit het instap- (a380) of middensegment (a550).

Als je bv. vergelijkt met andere middensegment-dslr's, dan heb je wel weer die verschillen in sensorgrootte, maar de logica die je aangeeft blijft netjes behouden. 50d - D90 - Nex5
                      (Die met de meeste mp heeft inderdaad de laagste score. Wanneer hier te zien zou zijn dat bv. een NEX 5 lager dan een 50d scoort, dan zou ik wel mijn bedenkingen hebben.)
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

BCN heeft de verkoopcijfers in Japan van DSLR (met en zonder spiegel bekendgemaakt) voor eerste helft van 2010

Heel opvallend is dat verkoop van mirror-less toestellen sterk in de lift zit, in januari was het aandeel nog maar 17,9%, in juni was dit al 32,5%, de NEX toestellen hadden in juni een aandeel van 13,8% van alle verkochte DSLRs, wat opvallend hoog is.

Dus 1 op 3 verkochte DSLRs in Japan was al een mirror-less toestel in juni 2010.

Cijfers duiden ook aan dat meer dan 80% van verkochte DSLR's instapmodellen zijn.
                        De totaal van de verkoop van toestellen zoals d300s, 7d,5dmkii, a550, a850/900, d700, d3 reeks, 1d en 1ds etc.. maakt nog geen 15% van de verkochte DSLR's uit.
                        Verkoop van Canikon is met 10% gedaald in juni toz van jaar gemiddelde 2010 dit als gevolg van de lancering van de NEX !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          BCN heeft de verkoopcijfers in Japan van DSLR (met en zonder spiegel bekendgemaakt) voor eerste helft van 2010

Heel opvallend is dat verkoop van mirror-less toestellen sterk in de lift zit, in januari was het aandeel nog maar 17,9%, in juni was dit al 32,5%, de NEX toestellen hadden in juni een aandeel van 13,8% van alle verkochte DSLRs, wat opvallend hoog is.

Dus 1 op 3 verkochte DSLRs in Japan was al een mirror-less toestel in juni 2010.

Cijfers duiden ook aan dat meer dan 80% van verkochte DSLR's instapmodellen zijn.
                          De totaal van de verkoop van toestellen zoals d300s, 7d,5dmkii, a550, a850/900, d700, d3 reeks, 1d en 1ds etc.. maakt nog geen 15% van de verkochte DSLR's uit.
                          Verkoop van Canikon is met 10% gedaald in juni toz van jaar gemiddelde 2010 dit als gevolg van de lancering van de NEX !
                          Alleen in Japan lieverd, alleen in Japan. En we hebben het al 6474x gehoord.
                          Kom nog eens langs als je hetzelfde van de rest van de wereld kan zeggen, dan wordt het eindelijk relevant.

Sinds wanneer is Japan dé referentie qua consumptietrends, om het algemeen succes van een camera te schetsen en de toekomst te voorspellen?

Sinds... puerte?

Comment

Alleen in Japan lieverd, alleen in Japan. En we hebben het al 6474x gehoord.
                            Kom nog eens langs als je hetzelfde van de rest van de wereld kan zeggen, dan wordt het eindelijk relevant.

Sinds wanneer is Japan dé referentie qua consumptietrends, om het algemeen succes van een camera te schetsen en de toekomst te voorspellen?

Sinds... puerte?
                            Laat ons gerust stellen dat Japan op dat vlak 3 jaar verder staat dan Europa. Remember "imode" ?

G

Comment

Beste caleido,
                              He is blijkbaar alweer een heel gevoelig punt voor jou, maar je hoeft er echt niet telkens op te reageren hoor.
                              Dat het over Japan ging, stond er (alweer) bij vermeld en er was hier niemand die op basis van die cijfers welke toekomst dan ook voorspelt.

(Als je dan zonder echte reden toch echt een discussie wil over Japan: waarop baseer je je om aan te geven dat Japanners een complete uitzondering zouden zijn wat consumer trends betreft ? Het is hoe dan ook de thuismarkt van zowat elke electronica/camera-fabrikant hoor, en ze zijn vrij westers qua instelling wat dat soort aankopen betreft.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Beste caleido,
                                He is blijkbaar alweer een heel gevoelig punt voor jou, maar je hoeft er echt niet telkens op te reageren hoor.
                                Dat het over Japan ging, stond er (alweer) bij vermeld en er was hier niemand die op basis van die cijfers welke toekomst dan ook voorspelt.

(Als je dan zonder echte reden toch echt een discussie wil over Japan: waarop baseer je je om aan te geven dat Japanners een complete uitzondering zouden zijn wat consumer trends betreft ? Het is hoe dan ook de thuismarkt van zowat elke elektronica/camera-fabrikant hoor, en ze zijn vrij westers qua instelling wat dat soort aankopen betreft.)
                                Je moet gewoon beetje realistisch zijn. Geen enkele marketeer zit hier in Europa te kijken hoe de markt reageert in Japan... én gaat er dan vanuit dat het consumentengedrag helemaal gelijk gaat lopen. Er zijn verschillen in consumptiegedrag tussen regio's binnen één land. Op Europees vlak zijn er al gigantische verschillen tss landen onderling. Daarom ook de decentralisatie en globalisering bij bedrijven. Japan is een andere planeet qua consumptiepatroon. Mensen lopen daar quasi met 5 GSM's rond en gadgets en nieuwe producten slaan daar zeer snel aan. In Japan was de robothond die kon blaffen en reageren op wat je zegt een gigantische succes en kopen mensen constant soortelijke dingen, hier heb ik er nog geen enkele gezien in het echt.

De gemiddelde Vlaming vergelijken met de gemiddelde Japanner.... hmm...

Dat gegeven, plus het feit dan onze vriend puerte het alsmaar blijft herhalen, zonder met nieuwe cijfers af te komen over, zeg maar, Duitsland, de VS of de Benelux. Dan is de relevantie nog altijd 0,0. Een leuke kanttekening, meer niet. Grote dramatische voorspellingen uit je mouw schudden zijn louter speculaties. En moeten ook zo behandeld worden.

Secundum quid, anyone?

Dat toch blijven aanhalen en herhalen, bevestigt alleen maar de latente drang om Sony te blijven ophemelen, zelf al zijn de gegevens op dit ogenblik nog niet doorslaggevend. Dat laatste is geen verrassing natuurlijk, we kennen puerte nu ondertussen al wat.

Comment

Working...
                                X