Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(vooral)telefoto's met 7D niet spectaculair beter dan met 350D...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: (vooral)telefoto's met 7D niet spectaculair beter dan met 350D...

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    ik blijf met wat gemengde gevoelens achter, na zoveel reacties (die ik omwille van het prachtig weer, vannacht heb binnengekregen)

ik zal dus eerst en vooral eens de beide camera's uitrusten met dezelfde lens, vervolgens op een tripod zetten en onder identieke omstandigheden foto's maken.
    Daarna zal ik eens crops maken van een identiek fragment van de beide sensors en daarna van een sensordeel dat bestaat uit een identiek aantal pixels.
    Daarna zal ik eens proberen een "objectiever"(wat ben ik goed in woordspelingen)oordeel te vellen.

Kom ik hier dan terug met de conclusie?

bedankt voor jullie vele, geruststellende maar ook verontrustende, reacties.

(trouwens, wanneer slapen jullie eigenlijk )

Dré

En...Sjinouck, dŕt eentje hangt niet bij jou aan de muur, volgens mij.
    Ik ben nog altijd aan het wachten op de resultaten hoor......
    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Feit is mensen vaak klagen als er iets mis is...maar zelden prijzen als iets goed is...

Dat is in 90% van de gevallen waarom het vaak lijkt alsof het allemaal brol is dat gemaakt wordt.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Feit is mensen vaak klagen als er iets mis is...maar zelden prijzen als iets goed is...

Dat is in 90% van de gevallen waarom het vaak lijkt alsof het allemaal brol is dat gemaakt wordt.
        Samen met de kwaliteit gaan onze normen omhoog, zelden kijken we terug op wat was.

Comment

ik blijf met wat gemengde gevoelens achter, na zoveel reacties (die ik omwille van het prachtig weer, vannacht heb binnengekregen)

ik zal dus eerst en vooral eens de beide camera's uitrusten met dezelfde lens, vervolgens op een tripod zetten en onder identieke omstandigheden foto's maken.
          Daarna zal ik eens crops maken van een identiek fragment van de beide sensors en daarna van een sensordeel dat bestaat uit een identiek aantal pixels.
          Daarna zal ik eens proberen een "objectiever"(wat ben ik goed in woordspelingen)oordeel te vellen.

Kom ik hier dan terug met de conclusie?

bedankt voor jullie vele, geruststellende maar ook verontrustende, reacties.

(trouwens, wanneer slapen jullie eigenlijk )

Dré

En...Sjinouck, dŕt eentje hangt niet bij jou aan de muur, volgens mij.
          die plaat is idd niet van mij, die diende slechts ter illustratie om te laten zien, hoe mooi een plaat aan de muur kan uitkomen, de foto van de foto heb ik btw wel zelf gemaakt.. (fotootje getrokken in scharpoord, om precies te zijn)

Comment

Zoals hierboven reeds vermeld zijn de lenzen belangrijk.Ik stond ook versteld van de beelden die mijn oude 350D maakte met L lenzen.Maar aan de kwaliteit van mijn 7D daar kan hij helemaal niet aan ,maar goed ook of het was een miskoop .

Comment

de crops, geplaatst door TS vertonen ook geen ruis, maar meer de pixels, die je zowat met de hand kunt tellen..

18mp op een crop-sensor, en dan ook nog es flink croppen geeft op pijnlijke wijze aan, dat je met zoveel mp op een relatief kleine sensor niet kunt blijven croppen..

wat verder ook nog terzake doet, is dat een digitaal toestel slechts in sRGB schiet, de ruisonderdrukker doet zijn werk prima, wat tot gevolg heeft, dat eea lekker uitgesmeerd wordt tot 1 grote massa pixels, in diverse kleuren, namelijk rood, groen en blauw..

vervolgens gaan we de boel op 200% bekijken, op een beeldschermpje dat niet echt geschikt is voor dit soort gedoe..

de foute conclusie is dan vervolgens: de camera werkt niet goed...

film rules, digital sucks tegenwoordig...

Comment

Feit is mensen vaak klagen als er iets mis is...
                Waarom zou je klagen als het goed is?
                ...maar zelden prijzen als iets goed is...
                Als iedereen als zijn spullen ging prijzen, zou het forum onleesbaar worden. Waarom zou je iets prijzen als het goed werkt? Dat is toch normaal, dus hoef je het ook niet te vermelden.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Waarom zou je klagen als het goed is?
                  Als iedereen als zijn spullen ging prijzen, zou het forum onleesbaar worden. Waarom zou je iets prijzen als het goed werkt? Dat is toch normaal, dus hoef je het ook niet te vermelden.
                  men klaagt idd ook niet als iets goed is, dat is een feit... feit is ook, dat het geklaag soms een wat vertekend beeld geeft.. (en soms ook ietwat onleesbaar.. )

Comment

Gramaticaal goed ontleed...klasse

Maar de strekking van de boodschap is wel duidelijk hoop ik? Er worden bijvoorbeeld 100.000 modellen van een camera verkocht. 99.000 modellen werken perfect, deze mensen zijn foto's aan het maken en zijn hier tevreden over.

1.000 modellen werken iets minder perfect...of zitten in combinatie met de lenzen net over de tolerantiewaarde van het geheel, etc...deze 1.000 mensen zitten meteen hoog in de toren op internet...deze 1.000 negatieve reacties overspoelen daarmee de weinige positieve reacties en geven dus een vertekend beeld...hier worden, ook op dit forum, dan weer te snel conclusies getrokken dat de kwaliteit van het betreffende model niet in orde zal zijn...terwijl het hiet om "slechts" 1% gaat...wat zeer waarschijnlijk ook nog goed te herstellen is door de fabrikant.

Edit: en dat spullen goed horen te werken is inderdaad normaal...dat er met de (huidige) wijze van geautomatiseerd fabriceren wel eens een product niet goed werkt is echter net zo normaal. Het is hoe de fabrikant hiermee omgaat wat bepaald of het een probleem is of niet. De klachten op internet zijn in veel gevallen geplaatst voordat er uberhaupt contact met de fabrikant is geweest, waardoor het waardeoordeel ervan, voor mij, niet heel groot is. Als 1% van de Canon camera's niet goed is...maar deze wel zeer snel te vervangen of repareren is...dan is er volgens mij aan het einde van het liedje geen probleem. We kunnen ook 100% eisen, maar dat zal ook invloed op de prijs hebben

Edit2: Mijn Sigma camera bleek ook een defect (in de sluiter) te hebben, dat zich na een paar maanden voordeed. Bleek ook vaker voor te komen...oei oei...maar binnen een week had ik een nieuwe body, welke dit probleem niet heeft...voor mij was er dus geen probleem Ondanks dat het mankement de camera onbruikbaar maakte.
                    Last edited by jeroen.k; 3 mei 2010, 14:49.
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                      Ik ben nog altijd aan het wachten op de resultaten hoor......
                      Ik weet het, ik heb jullie allemaal een beetje op jullie honger gelaten
                      Shame on me, natuurlijk
                      Maar ik gaf er in tussentijd de voorkeur aan om eerst de 7D uitvoerig(er) te testen, eerder dan hem te bekritizeren. En, o wonder, ik haal er steeds betere resultaten uit vind ik zelf.
                      Onderstaande foto illustreert dit misschien, laat ik hopen

Bedankt voor jullie vele commentaren, de één al leerzamer dan de andere

een klikje op de foto bezorgt je een wat grotere versie

Comment

prima toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                          prima toch?
                          Vind ik ook, heel bescheiden
                          bedankt voor je geduld trouwens

Comment

Hey juppekes

Hier het antwoord op mijn vraag van gisterenavond

Dat ik deze heb moeten missen

Meestal komen deze hier maar enkel in de nacht, en dan nog maar juist voor een fuel stop.

PS: post deze maar gerust op Ebosspoting hoor
                            Bootjes

Comment

Vind ik ook, heel bescheiden
                              bedankt voor je geduld trouwens
                              Ziet er al veel beter uit.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Wat ik eigenlijk wél eens graag zou willen is het volgende:

Wie stuurt mij eens originele foto's, onbewerkt uit de camera, dus ook niet verkleind of gecomprimeerd. Liefst ook met een 7D+vergelijkbare lenskwaliteit(of L-kwaliteit mag ook)
                                En als het even kan RAW(CS2)

Je stuurt mij gewoon de link door waar ik de foto's kan ophalen.

Zo kan ik dan eens een objectieve vergelijking maken.

Groeten
                                Dré

Comment

Working...
                                X