Re: (vooral)telefoto's met 7D niet spectaculair beter dan met 350D...
Nu heb ik het gehad... die posters van 50 * 70 zijn dan van een rockartiest die in de menigte duikt zeker. Of van die zeearend die je in 1982 in 't Zwin gefotografeerd hebt tijdens de landing. En Dréten: Bordeaux, Cyprus, Toulouse, Millau, dat zal wel goed gegaan hebben met uw prisma. En Fleetwood Mac met een compactje en diepe DOF moet ook wel lukken. Maar die Spitfire, met 280mm, dat zou ik wel eens willen zien met een analoge met MF. Vooral hoeveel keer je moet schieten om raak te zitten.
Waarmee ik maar wil zeggen: voor landschappen en stillevens was de analoge camera met film lang superieur. Maar met de huidige generatie sensoren, software en lenzen is dat bijgebeend en soms zelfs meer. Dus verbeteringen moet je daar niet meer zoeken. En dat is ineens dan ook waarom die discussies onststaan over "even goede foto's met een 1000D dan met een 1D". Tot je voor een podium met springende artiesten staat in 't half donker, met veel rode spots in tegenlicht.
Nu heb ik het gehad... die posters van 50 * 70 zijn dan van een rockartiest die in de menigte duikt zeker. Of van die zeearend die je in 1982 in 't Zwin gefotografeerd hebt tijdens de landing. En Dréten: Bordeaux, Cyprus, Toulouse, Millau, dat zal wel goed gegaan hebben met uw prisma. En Fleetwood Mac met een compactje en diepe DOF moet ook wel lukken. Maar die Spitfire, met 280mm, dat zou ik wel eens willen zien met een analoge met MF. Vooral hoeveel keer je moet schieten om raak te zitten.
Waarmee ik maar wil zeggen: voor landschappen en stillevens was de analoge camera met film lang superieur. Maar met de huidige generatie sensoren, software en lenzen is dat bijgebeend en soms zelfs meer. Dus verbeteringen moet je daar niet meer zoeken. En dat is ineens dan ook waarom die discussies onststaan over "even goede foto's met een 1000D dan met een 1D". Tot je voor een podium met springende artiesten staat in 't half donker, met veel rode spots in tegenlicht.
Comment