Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sony alpha 100

Da's inderdaad een serieus prijsverschil...

Mbt de verschillen :
    Camera database contains all Sony Aplha a-mount and e-mount cameras released by Sony and Konica Minolta

Hello All Mark by the way Looking at buyng my first DSLR and i have had a play around in the...

Geen idee wat de plussen van de a550 je waard zijn, maar ik zou er in dat geval toch ook voor de a500 gaan denk ik, of zelfs eerder nog voor een a450 indien het prijsverschil even groot is.

De a450 heeft zelfs het voordeel meer stofbestendig te zijn, denk ik, gezien het tilt/shift-scherm er niet op zit. En heeft dezelfde AF-performance als de a550 wat voor sport wel eens interessant kan zijn... Gewoon een no-nonsense goed presterend toestel tegen redelijke kost: dat zou ik in jouw geval kiezen.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      De A100 gebruikt lichtjes andere batterijen dan de nieuwe modellen...je kan dus de nieuwe batterijen wel in de A100 steken, maar de A100 batterij niet in de nieuwe

160 euro is nu wel een aanzienlijk verschil...voor dat geld koop je een 50mm f1.8!
      Voor 100 euro zou ik zonder twijfel ja zeggen in't voordeel van de A550 dus, maar 160 euro...Zeker dat het over de A500 gaat en niet de A450? Waar gezien?
      hoi ik heb het bij foto booms op internet gezien
      groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Da's inderdaad een serieus prijsverschil...

Mbt de verschillen :
        Camera database contains all Sony Aplha a-mount and e-mount cameras released by Sony and Konica Minolta

Hello All Mark by the way Looking at buyng my first DSLR and i have had a play around in the...

Geen idee wat de plussen van de a550 je waard zijn, maar ik zou er in dat geval toch ook voor de a500 gaan denk ik, of zelfs eerder nog voor een a450 indien het prijsverschil even groot is.

De a450 heeft zelfs het voordeel meer stofbestendig te zijn, denk ik, gezien het tilt/shift-scherm er niet op zit. En heeft dezelfde AF-performance als de a550 wat voor sport wel eens interessant kan zijn... Gewoon een no-nonsense goed presterend toestel tegen redelijke kost: dat zou ik in jouw geval kiezen.
        hoi
        is de a450 beter dan de a550 ???
        groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foxgirl#19 Bekijk bericht
          hoi
          groetjes
          ik heb altijd met mijne a100 op af op het toestel en op de lens ook af getrokken en op sport en iso kan de a500 dit dan niet ??? zoals ik kan zien heeft de 500 in ae alleen landschap en portret en de 550 sport avond en ik weet niet wat nog ???? is dit een groot nadeel zoals ik al zei ik ken er niet veel van !!!
          groetjes

Comment

hoi
            groetjes
            Niet noodzakelijk "beter", gewoon minder "gadgets" zoals uitklapbaar lcd-scherm, waardoor er ook geen stof dat mechanisme verstoort. Verder een minder groot lcd-scherm ook en geen live-view (a450 info).
            Maar prestaties, functionaliteit en ergonomie van de a550 die voor jouw activiteit (sport) van belang zijn, blijven wel behouden. Vandaar dat dit me een goedkopere en wat stof betreft zelfs betere oplossing lijkt.

Hier enkele foto's van het toestel.
            Je zal zien dat de keuzeknop bovenaan een hele reeks directe keuzes toelaat: portrait, landscape, closeup, sport, night portrait, sunset.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Niet noodzakelijk "beter", gewoon minder "gadgets" zoals uitklapbaar lcd-scherm, waardoor er ook geen stof dat mechanisme verstoort. Verder een minder groot lcd-scherm ook en geen live-view (a450 info).
              Maar prestaties, functionaliteit en ergonomie van de a550 die voor jouw activiteit (sport) van belang zijn, blijven wel behouden. Vandaar dat dit me een goedkopere en wat stof betreft zelfs betere oplossing lijkt.

Hier enkele foto's van het toestel.
              Je zal zien dat de keuzeknop bovenaan een hele reeks directe keuzes toelaat: portrait, landscape, closeup, sport, night portrait, sunset.
              hoi
              ik denk dat ik voor de 450 ga gaan ik trek toch alleen maar foto's vanuit de zoeker en het kantelbaar scherm kan alleen maar stuk gaan het is zo dat er niet zacht omgegaan word met onze camera's en camcorder dikwijls is er lopen bij en dan hotst enbotst het wel eens en ik dacht ook al zo een kantelbaar schermpje is niet echt wat voor ons !!! in ieder geval bedankt voor de reactie !!!! en ik laat wat horen als ik hem heb ga hem halen denk ik bij graus in maastricht is niet zo ver van ons
              groetjes
              sonja

Comment

ik denk dus dat het een a450 gaat worden !!!
                nu nog een vraag met welke geheugenkaart ???? sd ? ik heb nog een pentax compact toesteletje daar zit een SD in ??? kan ik ze ook gebruiken in de nieuwe sony . Of hebben jullie een voorkeur voor een ander type kaart ??? ik ga altijd voor de sandisk heb al verschillende keren foto's kunner recupereren met de rescue pro van sandisk
                dus laat maar horen wat de voor of nadelen zijn van de verschillende kaarten
                groetjes
                sonja

Comment

Deze kaartjes passen erin: Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, SD Memory Card, SDHC Memory Card.
                  Geen idee wat daarvan nu de beste zijn... Ik gebruik vooral CF .

Deze en deze zijn wel redelijke prijzen voor dit toestel denk ik.
                  Last edited by K-2; 27 april 2010, 16:22.

Comment

Deze kaartjes passen erin: Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, SD Memory Card, SDHC Memory Card.
                    Geen idee wat daarvan nu de beste zijn... Ik gebruik voor CF .

Deze en deze zijn wel redelijke prijzen voor dit toestel denk ik.
                    ik zit ook met een deel cf kaarten die ik nu niet meer kan gebruiken als ik een 450 aanl-koop

Comment

hoi
                      nog een vraagje ben nog eens aan het vergelijken de 450 en de 500 en zie dat de 450 geen optische zoom heeft klopt dat ?????
                      groetjes
                      sonja

Comment

hoi
                        nog een vraagje ben nog eens aan het vergelijken de 450 en de 500 en zie dat de 450 geen optische zoom heeft klopt dat ?????
                        groetjes
                        sonja
                        Je kan je compactflash kaartjes inderdaad niet meer gebruiken

"geen optische zoom"? De lens is je "optische zoom"...geen zorgen maken...Beetje vreemde vraag dat je hier stelt

De A450 en de A500 zijn bijna gelijk, de A450 heeft een (iets betere) 14megapixels sensor tov 12 megapixels, en de A500 heeft een buitengewoon goed live-view systeem (met de bijhorende toeters en bellen).

De A450 is dus robuuster en daardoor wellicht een betere keuze voor jou
                        Last edited by Portmixus; 27 april 2010, 18:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Je kan je compactflash kaartjes inderdaad niet meer gebruiken

"geen optische zoom"? De lens is je "optische zoom"...geen zorgen maken...Beetje vreemde vraag dat je hier stelt

De A450 en de A500 zijn bijna gelijk, de A450 heeft een (iets betere) 14megapixels sensor tov 12 megapixels, en de A500 heeft een buitengewoon goed live-view systeem (met de bijhorende toeters en bellen).

De A450 is dus robuuster en daardoor wellicht een betere keuze voor jou
                          mijn man was juist aant kijken naar vergelijking vande 450 en de 500 en ze geven daar aan de 500 3 x optische zoom ???? en de 450 0 daarom deze vraag

Comment

Dat zal een winkel zijn, men gebruikt soms het zoombereik van de kitlenzen om iets in te kunnen vullen bij het vakje voor optische zoom. Een 18-55 (ondertussen kitlens bij de drie grote fabrikanten, nadat Sony van de ex-Konica Minolta 18-70 afstapte) is zo 55/18 = 3,..., vandaar de 3x zoom . Bij de A450 zal misschien 'body only' hebben gestaan...
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Dat zal een winkel zijn, men gebruikt soms het zoombereik van de kitlenzen om iets in te kunnen vullen bij het vakje voor optische zoom. Een 18-55 (ondertussen kitlens bij de drie grote fabrikanten, nadat Sony van de ex-Konica Minolta 18-70 afstapte) is zo 55/18 = 3,..., vandaar de 3x zoom . Bij de A450 zal misschien 'body only' hebben gestaan...
                              bedankt voor de uitleg ik ben niet van natuur blond lol
                              ik ga morgen in maastricht eentje halen en het zal de 450 worden denk ik
                              mercikes
                              sonja

Comment

Toch niet: de a550 heeft de mogelijkheid om ook nog eens "digitaal" te zoomen (x1,4 en x2) , wel enkel bruikbaar bij Live View en nt zo geschikt in combinatie met telelenzen zonder statief
                                Sony A550 + glas

Comment

Working...
                                X