Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sony alpha 100

Ja, mijn A350 heeft dat ook...een intelligente teleconverter, yeah, right (zo noemt Sony het)...resolutie terug naar...gelijk 5 megapixel ?
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foxgirl#19 Bekijk bericht
      ik heb altijd met mijne a100 op af op het toestel en op de lens ook af getrokken en op sport en iso kan de a500 dit dan niet ??? zoals ik kan zien heeft de 500 in ae alleen landschap en portret en de 550 sport avond en ik weet niet wat nog ???? is dit een groot nadeel zoals ik al zei ik ken er niet veel van !!!
      groetjes
      Een betere zaak zou zijn om te leren werken met de P, A of S stand (of zelfs de M stand), en die voorgeprogrammeerde programma's laten voor wat ze zijn...

hoi
      nog een vraagje ben nog eens aan het vergelijken de 450 en de 500 en zie dat de 450 geen optische zoom heeft klopt dat ?????
      groetjes
      sonja
      Aan alle objectieven (behalve primes) kun je draaien om in te zoomen, dus heb je zo-ie-zo optische zoom... Wat de a450 niet heeft; is auto-focus als je door de live-view kijkt. Daar kun je enkel manueel scherpstellen... door aan je objectief te draaien
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Je moet of een tweedehands A100 terugkopen.

Of een A450/550/700 kiezen. Als je de specificaties van de A100 vergelijkt met de 200 en 300 series zal je opvallen dat de A100 betere specificaties heeft (Sony zal met zijn eerste camera geprobeerd hebben markt te winnen, en heeft later wat goedkopere camera's op de markt gezet).

Zelf ben ik heel tevreden over de A100 en heb nu de stap gemaakt naar een A700 (besteld maar nog niet binnen).
        Ik heb heel lang getwijfeld tussen de 550 en 700, want de camera's liggen behoorlijk op hetzelfde niveau. Fotokwaliteit en prijs is ongeveer gelijkwaardig. De A550 doet het iets beter bij hoge ISO en heeft een leuke gadget HDR. De A700 heeft een betere ergonomie en heeft wat meer opties zoals aansluiten van afstandbediening, mogelijkheid tot theterred-shooting, nauwkeurigere AF, wegklappen spiegel, DOF-preview.

Als je nog een paar maandjes geduld hebt, komen er ook nieuwe modellen uit. Hier wordt al erg veel over gespeculeerd op internet. Het enige wat zeker is, is dat ze kunnen filmen en daar zie ik nu net het nut niet van

Succes met je keuze.
        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Comment

Ja, als je nog ergens een spiksplinternieuwe A700 op de kop kan tikken...kopen, die handel! Alhoewel de A550 een fantastisch ding is, is de 700 (alhoewel een stuk ouder) inderdaad een stuk beter als het op ergonomie aankomt. Mirror lock-up is een handige feature die tegenwoordig alleen op de full-frame modellen zit, meen ik...en twee wieltjes is ook handig...

Spijtig dat die A7xx nog niet uit is (anders zou ik die aanraden, naast de A550 of een nieuwe A700)...maar hopelijk doen de Sonyjongens hun best om dat wachten te compenseren ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Ja, als je nog ergens een spiksplinternieuwe A700 op de kop kan tikken...kopen, die handel!
            Goed zoeken en ze zijn echt nog te vinden. De mijne vorige week gekocht voor 650 euro. Het was wel de laatste in die winkel.
            Het nadeel van de opvolger van de A700 is, dat deze ergens bij de 1500 euro zal starten. Het zal dan wel een paar maanden duren voordat hij een beetje in prijs zakt. En de vraag is nog altijd wanneer hij uit komt. Nog voor het WK, of toch op de photokina?

Ik was het wachten zat, en heb aktie ondernomen
            Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
              De mijne vorige week gekocht voor 650 euro. Het was wel de laatste in die winkel.
              Gefeliciteerd !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

hoi,hoi
                net terug van maastricht met een nieuwe a450 !!!!! dit is voor mij denk ik en denken jullie met mij mee de beste keuze . de 550 was niet echt iets voor ons gezien ik nooit via het scherm foto's maak !! heb er ool meteen een tweede batterij bij gekocht en 2 4gb kaartjes dus kan wel even voorts . merci allemaal voor het beantwoorden van mijn vragen !!!!! en ik hoop dit weekend een hoop foto's te maken van mijn zoon op de cross . moest er mss iemand weten waar ik mijn a100 kan laten oplappen aan een redelijke prijs laat maar horen !!!!! of als er iemand een schade toestel heeft van de a100 waar het gordijn nog goed van is .
                voila nogmaals allen bedankt !!!!
                groetjes
                een gelukkige a450 bezitter
                toedie
                sonja

Comment

hoi,hoi
                  net terug van maastricht met een nieuwe a450 !!!!! dit is voor mij denk ik en denken jullie met mij mee de beste keuze . de 550 was niet echt iets voor ons gezien ik nooit via het scherm foto's maak !! heb er ool meteen een tweede batterij bij gekocht en 2 4gb kaartjes dus kan wel even voorts . merci allemaal voor het beantwoorden van mijn vragen !!!!! en ik hoop dit weekend een hoop foto's te maken van mijn zoon op de cross . moest er mss iemand weten waar ik mijn a100 kan laten oplappen aan een redelijke prijs laat maar horen !!!!! of als er iemand een schade toestel heeft van de a100 waar het gordijn nog goed van is .
                  voila nogmaals allen bedankt !!!!
                  groetjes
                  een gelukkige a450 bezitter
                  toedie
                  sonja
                  Proficiat met je aankoop! Dat is een fijn toestel! (ik spreek vanuit A550 ervaringen )
                  Vergeet niet dat deze Sony batterijen een ongelofelijke capaciteit hebben (1000 foto's per batterijlading), maar je moet je batterijen opladen tot een UUR NA HET LICHTJE UIT! Dus lichtje uit is nog niet echt echt gedaan

Staat netjes in de handleiding!
                  Je zal het verschil meteen merken met je A100!

Veel plezier ermee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                    Proficiat met je aankoop! Dat is een fijn toestel! (ik spreek vanuit A550 ervaringen )
                    Vergeet niet dat deze Sony batterijen een ongelofelijke capaciteit hebben (1000 foto's per batterijlading), maar je moet je batterijen opladen tot een UUR NA HET LICHTJE UIT! Dus lichtje uit is nog niet echt echt gedaan

Staat netjes in de handleiding!
                    Je zal het verschil meteen merken met je A100!

Veel plezier ermee!
                    mercikes !!!! ik merk nu al dat het een groot verschil is vooral in snelheid !!!!

Comment

Working...
                    X