Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sony alpha 100

hallo
    Ik heb een sony alpha 100 en ben er altijd heel tevreden over geweest !!! maar nu zondag kreeg ik een melding met error 58 heeft naar het schijnt te maken met het gordijn die niet meer goed funcioneert ???? nu is mijn vraag is het de moeite om het te laten maken of zou ik beter uitkijken naar een ander ? heeft nog iemand deze error gehad ? ik ben in het bezit van een lens van sony zelf 2.8/70-200G .
    Ik maak het meeste foto's van de sport van mijn kinderen en dit zijn motorcross en paardensport welk toestel raden jullie mij aan ipv mijn alpha 100 !!!!!!!
    groetjes
    en alvast bedankt
    foxgirl

Re: sony alpha 100

Oorspronkelijk geplaatst door foxgirl#19 Bekijk bericht
    hallo
    Ik heb een sony alpha 100 en ben er altijd heel tevreden over geweest !!! maar nu zondag kreeg ik een melding met error 58 heeft naar het schijnt te maken met het gordijn die niet meer goed funcioneert ???? nu is mijn vraag is het de moeite om het te laten maken of zou ik beter uitkijken naar een ander ? heeft nog iemand deze error gehad ? ik ben in het bezit van een lens van sony zelf 2.8/70-200G .
    Ik maak het meeste foto's van de sport van mijn kinderen en dit zijn motorcross en paardensport welk toestel raden jullie mij aan ipv mijn alpha 100 !!!!!!!
    groetjes
    en alvast bedankt
    foxgirl
    Normaal gezien gaan ze je een factuur sturen met het bedrag van de herstellingen, dit moet je ook niet betalen als je de herstelling niet wilt.
    Maar ik ben zeker dat het het niet waard gaat zijn, met het bedrag dat het zal kosten kan je makkelijk een 2de handseje kopen.

Comment

mss een gebruikte sony a200/a350 kopen?

die hoeven niet al teveel meer te kosten, en ze doen nog steeds hun werk goed, vind ik..

ik ben in ieder geval nog steeds erg tevreden over mijn a200..

de enige storinkjes, die ik gehad heb, waren met een oude sigma 24mm 2.8, toestel weigerde dienst, maar na de lens er even af te halen, de contacten schoon te maken, en even de batterijen eruit gehaald te hebben, deed ie het weer prima.. (kwam alleen voor bij nachtopnames met langere sluitertijden btw.) en ik heb wel es een probleempje gehad met de originele batterijgrip, die ineens de melding gaf, 'alleen voor infolithium'... terwijl de originele accu's erin zitten.. even de accu's eruit halen, en even wachten, daarna weer de boel erin, en geen probleem meer.

of je moet voor nieuw gaan, dan zullen de a550 etc. veel sneller zijn, dan de wat 'oudere' series..

bij cameranu.nl kost een losse a550 body EUR 599..en dat is best een scherpe prijs te noemen, aangezien de toendertijd nieuwe a100 veel meer kostte..

ik ben zelf erg tevreden over cameranu.nl.. snelle levering, scherpe prijzen...

groeten, Alex!

Comment

Ik zou deze niet meer laten herstellen...Gaat je meer kosten dan een A100 2dehands (150 euro soms...)!

Zo'n dijk van een lens komt echt meer tot zijn recht met een betere camera, en zo duur hoeft die nu ook weer niet te zijn! Ik zou eens kijken naar een A450 of A550

Zeker voor paardensport en motorcross zijn deze body's geschikt en je zal merken dat het plezier om te fotograferen toeneemt!

Later dit jaar komt ook een semi-pro model uit...wellicht een goed stuk boven de 1000 euro

Comment

Inderdaad, of een tweedehands a700 + grip, mocht je er eentje vinden in prima staat...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ja, ik kan zowel Portmixus als K-2 hier alleen maar in bijtreden. Spaar liever door voor de A7XX die tegen het einde van dit jaar of begin vorig jaar er zou moeten zijn, of koop een degelijke tweedehandse A700 (al dan niet met grip). Of als je liever iets nieuws en recents hebt: dan is de A450/500/550-serie misschien iets ?
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

hoi bedankt allen voor de reacties!!!!
              ben bij de handelaar geweest die mij mijn a100 heeft verkocht en die zei dat het meer dan 200 a250 ging kostten ,????

nu is mijn volgende vraag alpha 500 of alpha 550 ????? waar gaat jullie voorkeur naar ?
              het is echt het meest om sport foto's te maken .
              toedeloe
              foxgirl

Comment

De A550 zou mij een logische opvolger lijken, alhoewel de A450 gelijkaardig is qua prestaties. Beide doen 5 foto's per seconde in de gewone burstmode en hebben de speed priority van 7 foto's per seconde met belichting en focus locked. De buffer is ook gelijkaardig zie ik op de site van Sony...alleen het scherm is met hetzelfde aantal pixels van de A200/A300/A350...het prijsverschil van de A450 en de A550 met kitlens is zo'n 140 euro bij Konijn...ik zou dan toch neigen naar de A550. Die kitlens, de 18-55 is een pracht van een lensje voor z'n geld trouwens . 't Is geen Carl Zeiss ofzo, maar voor het geld kan je niet sukkelen, vind ik.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hier zie je een vergelijking tussen de a450 en a550. http://www.sony.be/lang/nl/compariso.../dslra450.cee5

De a450 heeft geen liveview en dat vind ik toch een serieus nadeel...
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

Comment

Klopt, de live view (in de implementatie van Sony toch) is schitterend om te gebruiken, zelfs op mijn 'old reliable' A350.

Als je echter het niet nodig vindt (wat me ook mogelijk lijkt, ik kan me voorstellen dat je het niet mist als je van een A100 komt). De stelling dat een A450 geen LV heeft klopt overigens niet - hij heeft wel live view, maar alleen om manueel scherp te stellen (zoals voor macro ofzo).

De A100 heeft trouwens een pentaprisma in plaats van een pentamirror (hoe vertaal je dat, pentaspiegel ofzo ?). Als je zo'n vrij grote zoeker gewoon bent en je de live view niet nodig hebt zou ik de A450 nemen...die heeft 0,83x vergroting in plaats van 0,80x bij de A550 (klein verschil en in de praktijk zal je er weinig van merken denk ik, maar 't is toch iets). De A700 (als je die nog ergens kan vinden) of z'n opvolger zouden ook ideaal zijn, al zal die laatste als hij eenmaal uitkomt flink duurder zijn.

My take: als je nog ergens een A700 kan vinden...kopen ! Fantastisch toestel...
                    Last edited by JorisVdB; 24 april 2010, 12:30.

Comment

De A700 kan je nieuw (uit de winkel) nog vinden ergens in limburg voor 650 euro

Tussen de A450/A500 en A550 zou ik voor het veel knappere schermpje de A550 nemen...dat is zijn meerprijs zeker waard! Je koopt niet elke maand een nieuwe DSLR, en als hij nog jaren moet meegaan, dan is die 100 euro niets!

Comment

Mee eens: a550 of a700.

Tja, ik ben wat dat betreft natuurlijk een a700 gewoon en zou heel wat functionaliteit ondertussen moeilijk kunnen missen, ook al heeft hij geen liveview... Als tweede keuze zou het ook a550 zijn voor mij (hoewel, misschien nog eerder een goeie tweedehands KM 7D dan, in afwachting van de a7x0 ).
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

hoi
                          Ik moet dringend beslissen wat het gaat worden maar mijn grote vraag is is het de moeite waard om 160 euro meer te betalen voor een 550 ???? heb een 500 nieuw met lens voor 429 euro gevonden en een 550 is 599 ???? wat zouden jullie doen ???? ik sta eigenlijk altijd in het stof met de camera mijn alpha 100 heeft het net geen 3 jaar uitgehouden ???? weet iemand of de batterij van mij a 100 ook past in een a500 ??? heb nog 2 stuks hiervan !!!!
                          groetjes
                          sonja

Comment

De batterij van de A200/300/350 is dezelfde als die van de A450/500/550...maar van de A100 weet ik het niet, die is immers nog een directere afstammeling van Konica-Minolta...

Om op je vraag te antwoorden, het is het waard, ja. Al was het alleen nog maar voor het scherm (921K)...

Comment

De A100 gebruikt lichtjes andere batterijen dan de nieuwe modellen...je kan dus de nieuwe batterijen wel in de A100 steken, maar de A100 batterij niet in de nieuwe

160 euro is nu wel een aanzienlijk verschil...voor dat geld koop je een 50mm f1.8!
                              Voor 100 euro zou ik zonder twijfel ja zeggen in't voordeel van de A550 dus, maar 160 euro...Zeker dat het over de A500 gaat en niet de A450? Waar gezien?

Comment

Working...
                              X