Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 50D

    Ik doe het nu al 'n tijdje met de Canon EOS 400D.
    Vandaag ga ik mij dus 'n Canon EOS 50D aanschaffen.
    Ik kijk er enorm naar uit natuurlijk

    Nu wou ik hier es horen: goede keuze of niet?
    Het was de EOS 550D of de 50D...
    Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS USM
    You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

  • #2
    Re: Canon EOS 50D

    Ik heb een kleine maand geleden de overstap gemaakt van een 400D naar een 50D - nog geen seconde spijt van gehad.

    De 500D of 550D aankopen kwam zelfs niet in mij op...
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 50D

      Ja hier was het eerst qua prijsklasse dus de 500 of 550D.
      Maar dan dacht ik... Met een beetje meer heb ik de 50D!

      Leuk te horen dat jij net dezelfde overstap gemaakt hebt, én geen spijt hebt
      (wat moeilijk is denk ik, spijt hebben van upgraden :P)
      Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS USM
      You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 50D

        Ik kwam van een 350D om naar een 50D te gaan. Goede keuze. Vind dit een veel fijner
        toestel. En verder ook niks dan lof voor mijn 50D. Proficiat met je keuze en natuurlijk
        veel fotoplezier.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 50D

          Ter info 50d heb ik gehad, mijn vrouw heeft 550d en ik gebruik combinatie 5d mark II en 7d

          Ik zou kiezen tussen 550d en 7d
          7d voor zoeker/autofocus/goodies en body.
          Technisch staat 550d voor op 50d (body van 50d is uiteraard beter maar zou tussen die twee opteren voor 550d).
          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 50D

            Zit er veel verschil in qua kwaliteit van foto's?
            Ik ben echt ZO benieuwd

            Ik ben net een klein kind dat morgen naar Disneyland vertrekt ^^
            Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS USM
            You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 50D

              Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
              Ter info 50d heb ik gehad, mijn vrouw heeft 550d en ik gebruik combinatie 5d mark II en 7d

              Ik zou kiezen tussen 550d en 7d
              7d voor zoeker/autofocus/goodies en body.
              Technisch staat 550d voor op 50d (body van 50d is uiteraard beter maar zou tussen die twee opteren voor 550d).
              Oei, toch eerder de 550D dan?
              De 7D is hier geen opties, aangezien de prijs...
              Heb hier nog twee kiddies rondlopen die geld opslokken als de beste.
              Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS USM
              You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 50D

                Misschien even bepalen wat voor jou belangrijk is in de keuze?

                Voor mij primeerde:
                - snelheid
                - robuustheid
                - ergonomie (eigen instellingen kunnen bewaren waardoor je sneller van modus1 naar modus2 kan schakelen)
                - behoud van CF - ik heb een hele resem compact flash kaartjes liggen en wou niet de overstap maken naar SD (al kost dat allemaal niet zo veel meer - een € is een €)

                Daar kon de 550D niet tegen op, als je daarentegen ook al eens wil filmen...

                De 50D is ook een pak groter dan de 400D en ligt dus beter in de hand. Op de 400D had ik een grip nodig om de 70-200 F4 deftig in balans te houden, bij de 50D heb ik die grip helemaal niet meer nodig.
                flickr.com/wernerwattenbergh
                flickr.com/vdpsportfotograaf
                http://voetbalfotografie.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 50D

                  Ik ben +/- 2 jaar geleden overgeschakeld van 350D naar de 40D.

                  Heb er nog geen moment spijt van gehad.

                  Het verschil tussen de xxxD en xxD zit hem niet zozeer in de IQ, maar eerder in het gebruiksgemak, extra LCD-scherm, robuustere constructie, tweede instelwieltje, ...

                  en onrechtstreeks beïnvloed dit ook de IQ, als het iets gemakkelijker werkt, kan je je beter concentreren op het echte fotografeerwerk, uitsnede, standpunt, belichting, ...

                  Veel plezier met jouw aankoop je gaat er zeker geen spijt van krijgen.
                  Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 50D

                    Hoi,

                    ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie uitleg
                    Ik heb dan toch gekozen voor een 50D... Gewoon hoe je die vastneemt alleen al, is om er verkocht aan te raken. Zeker als je twee tellen later een 500D vastneemt, net speelgoed dan.

                    Ik zit hier nu te popelen om foto's te maken!
                    Maar mijn batterij moet eerst opgeladen worden... Dus zit ik nog altijd vol zenuwen om hem uit te testen
                    Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS USM
                    You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 50D

                      Sukses ermee! Ook bij ons bewijst de 50D zijn trouwe diensten!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 50D

                        +/- een jaar geleden overgestapt van de 400D op de 50D (voorheen gefotografeerd met een 350D).

                        Voor mij zeker geen grootse stap voorwaarts, het wit is (mijn toestel althans) snel tot zeer snel uitgevreten. Dit in tegenstelling met de 400D.

                        Het beste toestel (prijs-kwaliteitsverhoudingsgewijs dan) is nog steeds de 400D (deze heb ik aangekocht aan +/- 700 EUR) en mijn 50D aan +/- 1.200 EUR.
                        Veel teveel dus maar dat ligt aan mij.

                        Ik heb toestanden meegemaakt dat ik 1 volledige stop onderbelicht en dan nog eens 1/3de en nog alles uitgevreten. Dit was nooit het geval geweest met mijn 400D.

                        Had ik het geweten ik had voor de 40D gegaan, maar ja dat weet je natuurlijk niet op voorhand.

                        Ah ja, het trekt ook stof aan gelijk zot. Dustspots hier en dustspots daar in tegenstelling met Nikon. Bij ons in de fotoclub zijn de meeste toestellen waarvan de sensor dient gereinigd te worden Canon's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 50D

                          Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                          +/- een jaar geleden overgestapt van de 400D op de 50D (voorheen gefotografeerd met een 350D).

                          Voor mij zeker geen grootse stap voorwaarts, het wit is (mijn toestel althans) snel tot zeer snel uitgevreten. Dit in tegenstelling met de 400D.

                          Het beste toestel (prijs-kwaliteitsverhoudingsgewijs dan) is nog steeds de 400D (deze heb ik aangekocht aan +/- 700 EUR) en mijn 50D aan +/- 1.200 EUR.
                          Veel teveel dus maar dat ligt aan mij.

                          Ik heb toestanden meegemaakt dat ik 1 volledige stop onderbelicht en dan nog eens 1/3de en nog alles uitgevreten. Dit was nooit het geval geweest met mijn 400D.

                          Had ik het geweten ik had voor de 40D gegaan, maar ja dat weet je natuurlijk niet op voorhand.

                          Ah ja, het trekt ook stof aan gelijk zot. Dustspots hier en dustspots daar in tegenstelling met Nikon. Bij ons in de fotoclub zijn de meeste toestellen waarvan de sensor dient gereinigd te worden Canon's.
                          40D of 50D, onderbelichten moet toch ongeveer hetzelfde zijn, zijn bijna identieke toestellen, alleen is de 50d op bepaalde vlakken verbeterd.

                          STOF : niet teveel van lens wisselen en/of een beetje oppassen bij het wisselen doet al heel veel

                          Nikon of Canon : bij beiden evenveel kans van stof bij het wisselen van de lenzen toch ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 50D

                            Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                            Het beste toestel (prijs-kwaliteitsverhoudingsgewijs dan) is nog steeds de 400D (deze heb ik aangekocht aan +/- 700 EUR) en mijn 50D aan +/- 1.200 EUR.
                            Veel teveel dus maar dat ligt aan mij.

                            Ik heb toestanden meegemaakt dat ik 1 volledige stop onderbelicht en dan nog eens 1/3de en nog alles uitgevreten. Dit was nooit het geval geweest met mijn 400D.

                            Had ik het geweten ik had voor de 40D gegaan, maar ja dat weet je natuurlijk niet op voorhand.

                            Ah ja, het trekt ook stof aan gelijk zot. Dustspots hier en dustspots daar in tegenstelling met Nikon. Bij ons in de fotoclub zijn de meeste toestellen waarvan de sensor dient gereinigd te worden Canon's.
                            - De 50D kost geen 1200€ meer.
                            - met de 400D kon ik evengoed missers maken als met de 50D, dat blijft het manneke
                            - Tussen de 40D en de 50 is niet zoveel verschil hoor, wat denk je wel...dat een 40D je fouten gaat verdoezelen?
                            - uw opmerking over stof is nogal van de pot gerukt, elke DSLR heeft vroeg of laat van stof en dat is niet merkgebonden, een DSLR dient om te wisselen (EDBZulte, en stof is geen reden om niet te wisselen, komaan zeg).

                            Voor de TS, je zal de 50D appreciëren voor zijn stevigheid, het extra wiel achteraan, de betere zoeker, de snelheid, de C1 en C2 programma's die je zelf kan instellen, en zoveel dingen meer. En 't is een body die in je handen past, op de 400D had ik de grip nodig, op de 50D niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 50D

                              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                              ...Ik heb toestanden meegemaakt dat ik 1 volledige stop onderbelicht en dan nog eens 1/3de en nog alles uitgevreten. Dit was nooit het geval geweest met mijn 400D...

                              Waarschijnlijk niet goed gemeten. Nochtans, bij de 50D heb je spotmeting. Vraag me af of je dat bij de 400D ook had.
                              Wat ik wel bijna constant op heb staan is highlight priority. Lees je manual maar op p.177. Helpt wel degelijk, ook bij de 40D, die op dat gebied niet zoveel verschilt, hoor.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment

                              Working...
                              X