Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 50D eigenaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe 50D eigenaar

    Hallo,

    Ik volg reeds geruime tijd jullie forum en heb me nu ook aangemeld.
    Ik ben Peter en ben reeds 30 jaar geďnteresseerd in fotografie, vroeger begonnen met een Pentax, zelf nog wit-zwart ontwikkeld (rolletje in cilinder draaien in toilet, keuken verduisterd om te kunnen ontwikkelen met mijn Durst).
    10 jaar geleden heb ik een Eos1 gekocht van een bevriende fotograaf, toen vooral F1 gefotografeerd. Dan een beetje de passie verloren, de Eos1 verkocht maar vorig jaar begon het weer te kriebelen. Na lang zoeken op internet en veel hulp gehad van BD posts heb ik in februari een 50D gekocht met 18-200 lens, bij Art&Craft (prima zaak trouwens, goedkoopste Belgische winkel op dat moment en prima uitleg gekregen van de verkoopster).
    Eind februari zijn we naar Barcelona gegaan: 3 dagen circuit waar de Formule1 testte en 3 dagen city (m'n vrouw wilde ook wel es iets anders zien dan race auto's). Heel veel foto's getrokken, vooral van F1 auto's, ik had het geluk een pass te hebben waarmee je de pitlane inkon. Enorm genoten en veel geleerd. Zo had ik problemen met de lichtsterkte van mijn lens: als ik op 200mmx1.6crop in de boxen de piloten trok had ik veel te weinig licht met mijn 5.6. Na een halve dag viel mijn euro dat je bij digitaal met de ISO kunt spelen, wat ik niet gewoon was (vroeger wel es een 200asa filmpje naar 400asa geboost, dat wel). Dus naar iso1000 en mooie foto's, maar ik denk dat met bv een 70-200 2.8 nog meer mogelijk is.
    In juni worden we voor de eerste keer grootouder en in augustus gaan we met de schoonbroer/zus, kinderen en eerste kleinkind naar Frankrijk en ik ben van plan om schitterende foto's te maken Daarom denk ik er nu over om de 17-55 2.8 aan te schaffen. In combinatie met de 50D zal ik een perfekte combinatie hebben, of geen excuses meer om slechte foto's te maken Eind dit jaar es denken over een 70-200 maar mijn budget zal bepalen welke, ik vrees nu al dat de 2.8 IS II een utopie is. Zou es een 2.8 non IS moeten kunnen uitproberen.
    Voila, ik heb mijn eerste post geplaatst
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

  • #2
    Re: Nieuwe 50D eigenaar

    Ben, zoals je in mijn handtekening kunt zien, ook van plan een 50d aan te kopen maar dan wel onmiddellijk met de 17-55 2.8 van Canon. Ik laat me leiden door de vele discussies waaruit veelal naar voor komt dat de 50d vooral deftig glas vraagt om goeie foto's te maken. Nu zie ik dat jij met de minder lichtsterke 18-200 ook mooie foto's maakt. Ik ga me denk ik toch aan mijn eerste keuze houden en direct de 17-55 erbij kopen. Later misschien een minder lichtsterke (minder dure ) telezoom erbij, omdat ik denk dat ik die niet zoveel zal gebruiken, ik dacht aan de Canon EF 70-300 f 4-5.6 IS USM die nog 'betaalbaar' is. Veel plezier met je 50d.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe 50D eigenaar

      Welkom op de site en fotoplezier ....hier.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe 50D eigenaar

        Hey, welkom hier op BD!
        Ik heb hier al veel opgestoken en geleerd.
        En ja, zelfs af en toe durf ik een foto posten
        Ik ben net in het bezit van 'n 50D en nu dus volop aan het testen.

        Ik wens je hier op BD veel plezier, en ook met de camera!
        Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS USM
        You don't take a photograph. You ask, quietly, to borrow it.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe 50D eigenaar

          Welkom hier. Veel fotoplezier. Zelf heb ik de 50D 17-55 2.8 combinatie, en nog wel een
          paar anderen hier op het forum. Je zult er geen spijt van krijgen. Zeker weten.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe 50D eigenaar

            Welkom, en massa's amusement toegewenst!

            Wat die 70-200 betreft... er bestaat ook nog de 2.8 IS I, de f4 IS en de f4. Prijzen van ongeveer 975€, 517€ voor die twee laatsten. Vooral de f4 IS schijnt een super lens te zijn plus ze wordt nogal eens in perfecte staat tweedehands aangeboden van mensen die naar een 2.8 variant overstappen!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe 50D eigenaar

              Dé combinatie: 50D (of 7D ) met de EF-s 17-55 f/2.8 en één van de vier EF 70-200 objectieven!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe 50D eigenaar

                Welkom en profisimo met je 50D , daar ga je veel plezier aan beleven.
                Trouwens een prachtige site Belgium-Digital , veel educatief leesplezier hier op BD
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe 50D eigenaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik volg reeds geruime tijd jullie forum en heb me nu ook aangemeld.
                  Ik ben Peter en ben reeds 30 jaar geďnteresseerd in fotografie, vroeger begonnen met een Pentax, zelf nog wit-zwart ontwikkeld (rolletje in cilinder draaien in toilet, keuken verduisterd om te kunnen ontwikkelen met mijn Durst).
                  10 jaar geleden heb ik een Eos1 gekocht van een bevriende fotograaf, toen vooral F1 gefotografeerd. Dan een beetje de passie verloren, de Eos1 verkocht maar vorig jaar begon het weer te kriebelen. Na lang zoeken op internet en veel hulp gehad van BD posts heb ik in februari een 50D gekocht met 18-200 lens, bij Art&Craft (prima zaak trouwens, goedkoopste Belgische winkel op dat moment en prima uitleg gekregen van de verkoopster).
                  Eind februari zijn we naar Barcelona gegaan: 3 dagen circuit waar de Formule1 testte en 3 dagen city (m'n vrouw wilde ook wel es iets anders zien dan race auto's). Heel veel foto's getrokken, vooral van F1 auto's, ik had het geluk een pass te hebben waarmee je de pitlane inkon. Enorm genoten en veel geleerd. Zo had ik problemen met de lichtsterkte van mijn lens: als ik op 200mmx1.6crop in de boxen de piloten trok had ik veel te weinig licht met mijn 5.6. Na een halve dag viel mijn euro dat je bij digitaal met de ISO kunt spelen, wat ik niet gewoon was (vroeger wel es een 200asa filmpje naar 400asa geboost, dat wel). Dus naar iso1000 en mooie foto's, maar ik denk dat met bv een 70-200 2.8 nog meer mogelijk is.
                  In juni worden we voor de eerste keer grootouder en in augustus gaan we met de schoonbroer/zus, kinderen en eerste kleinkind naar Frankrijk en ik ben van plan om schitterende foto's te maken Daarom denk ik er nu over om de 17-55 2.8 aan te schaffen. In combinatie met de 50D zal ik een perfekte combinatie hebben, of geen excuses meer om slechte foto's te maken Eind dit jaar es denken over een 70-200 maar mijn budget zal bepalen welke, ik vrees nu al dat de 2.8 IS II een utopie is. Zou es een 2.8 non IS moeten kunnen uitproberen.
                  Voila, ik heb mijn eerste post geplaatst
                  Welkom en bedankt voor het heerlijke verhaal.
                  Ik bezit zelf sinds 2 maanden de 70-200 L2.8 en ik kan niet anders zeggen dan dat er een wereld voor me open is gegaan. De foto's zijn waanzinnig scherp, zelfs op 200mm in combinatie met f/2.8. Ook heerlijk voor portretten! Ik heb sindsdien geen andere lens meer aangeraakt. Op mijn verlanglijstje staat ook nog de 24-70 (ik bezit een 5DmkII)
                  Alles op zijn tijd
                  Succes en veel plezier met uw hobby en.... toekomstige kleinkind.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe 50D eigenaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Welkom en bedankt voor het heerlijke verhaal.
                    Ik bezit zelf sinds 2 maanden de 70-200 L2.8 en ik kan niet anders zeggen dan dat er een wereld voor me open is gegaan.
                    Er staan er voor het ogenblik 3 te koop op dit forum !!!! Ik heb eens gepolst en de hoofdreden zijn zijn : wegens veel te zwaar om ganse dag mee op pad te gaan.
                    Hoe is jouw ervaring op dat gebied ?
                    Anders waarschijnlijk een fantastische lens.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe 50D eigenaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                      Er staan er voor het ogenblik 3 te koop op dit forum !!!! Ik heb eens gepolst en de hoofdreden zijn zijn : wegens veel te zwaar om ganse dag mee op pad te gaan.
                      Hoe is jouw ervaring op dat gebied ?
                      Anders waarschijnlijk een fantastische lens.

                      Ik heb getwijfeld tussen de 2.8 en 4 alleen al om het gewicht(700gr verschil en ook wel een beetje voor de prijs)
                      dus ging ik voor de f/4 zonder IS en ben er heel tevreden over , als ik er nu aan denk om 700gr meer mee te sleuren ben ik ergens toch wel blij dat ik voor f/4 versie ben gegaan.
                      Heb de f/2.8 in mijn handen gehad en er is zeker een heel groot verschil,is bijna dubbel zo breed , tzal natuurlijk een prachtig lenske zijn , misschien beter met een monopod werken als je zoiets koopt,één ding is zeker die L lenzen van Canon = kwaliteit
                      Nu ga ik voor de 24-70 f/2.8L USM
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe 50D eigenaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                        Er staan er voor het ogenblik 3 te koop op dit forum !!!! Ik heb eens gepolst en de hoofdreden zijn zijn : wegens veel te zwaar om ganse dag mee op pad te gaan.
                        Hoe is jouw ervaring op dat gebied ?
                        Anders waarschijnlijk een fantastische lens.
                        Het klopt dat de EF 70-200 f/2.8 IS een zware lens is, zeker in combinatie met de 50D of de 7D. Toch heb ik die laatste combinatie bij ons vorig bezoek aan de Belgische kust gebruikt voor al mijn foto's, en had ik in mijn rugzak nog de 17-40 en de 10-22 die niet uit de zak geweest zijn (). Ik ben niet meer van de allerjongsten (pas 60 geworden) en nooit van de sportiefsten geweest, maar heb er geen "zere plekken" aan overgehouden 's anderendaags.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe 50D eigenaar

                          Bedankt voor het warme onthaal
                          Ik wil eerst voor de 17-55 2.8 gaan, lijkt me dat ik daar het meeste plezier allround mee zal hebben.
                          Wat het gewicht van de 70-200 betreft, ttz het verschil tussen de 2.8 en de 4: vroeger heb ik af en toe een witte 35-350 kunnen lenen en ik persoonlijk vond het gewicht meevallen. Nu vind ik niet direkt terug hoeveel die woog, jullie een idee? Zo kan ik me me misschien beter voorstellen wat 'zwaar' en 'licht' is.
                          7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe 50D eigenaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
                            Hallo,

                            Ik volg reeds geruime tijd jullie forum en heb me nu ook aangemeld.
                            Ik ben Peter.........heb ik in februari een 50D gekocht met 18-200 lens, bij Art&Craft (prima zaak trouwens, goedkoopste Belgische winkel op dat moment en prima uitleg gekregen van de verkoopster)........
                            Voila, ik heb mijn eerste post geplaatst
                            Dat wil ik wel even in twijfel trekken hoor...
                            art &craft <---> topfoto

                            Dré

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe 50D eigenaar

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              Dat wil ik wel even in twijfel trekken hoor...
                              art &craft <---> topfoto

                              Dré
                              topfoto is Zwitsers.

                              Comment

                              Working...
                              X