Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen EOS 1000D en Fujifilm HS10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen EOS 1000D en Fujifilm HS10

    Hallo allemaal,
    Binnenkort ga ik mij een nieuwe camera aanschaffen.
    Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Fujifilm HS10 en een 2dehands Canon EOS 1000D.
    Fujifilm HS10:
    +
    - 30x zoom
    - FULL HD opnemen
    - prijs = 400 euro

    -
    - geen lenzen kunnen verwisselen?
    Canon EOS 1000D:
    +
    - body
    - Canon 18-55mm IS lens
    - Canon selphy printer twv 35 euro ( weet niet als er nog papier ofzo bijzit )
    - Tasje
    - Vraagprijs = 275 euro

    -
    - Lenzen verwisselen?

    ik heb bij beiden het minpunt van lenzen verwisselen en geen lenzen verwisselen, omdat als je verschillende lenzen hebt maak je mooiere foto's dan 1 vaste lens, maar kost ook veel meer, en als je moet wisselen de hele tijd dan kan je ook mooie foto's missen.

    Welke zouden jullie nemen en waarom?
    Als ik de canon zou nemen, welke lenzen zou ik dan nog "moeten" bijkopen?
    Zou de camera vooral gebruiken voor natuurfotografie. Maar ook de alledaagse dingen en uitstapjes...

  • #2
    Re: Twijfel tussen EOS 1000D en Fujifilm HS10

    [Mod]Deze nieuwe post vervangt de vorige (400D vs HS10) omdat dat draadje een rommeltje geworden was, nadat de TS de originele 400D vervangen had door de 1000D van deze thread.[/Mod]

    [MODOFF]Mijn persoonlijk idee: het blijft een dSLR vs Bridge discussie, waar alleen gracjan20 uiteindelijk in kan beslissen.
    Met die bridge heb je meteen een 30X zoom, waarmee je een bereik hebt waarvoor je een aantal dure objectieven voor zou moeten kopen. Maar is de kwaliteit wel navenant?[/MODOFF]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen EOS 1000D en Fujifilm HS10

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      [Mod]Deze nieuwe post vervangt de vorige (400D vs HS10) omdat dat draadje een rommeltje geworden was, nadat de TS de originele 400D vervangen had door de 1000D van deze thread.[/Mod]

      [MODOFF]Mijn persoonlijk idee: het blijft een dSLR vs Bridge discussie, waar alleen gracjan20 uiteindelijk in kan beslissen.
      Met die bridge heb je meteen een 30X zoom, waarmee je een bereik hebt waarvoor je een aantal dure objectieven voor zou moeten kopen. Maar is de kwaliteit wel navenant?[/MODOFF]
      ALS ik voor de 1000D zou gaan, welke lens(en) zou je dan aanraden?
      Ga de camera vooral gebruiken voor natuurfotografie en de alledaagse uitstapjes enz...

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen EOS 1000D en Fujifilm HS10

        Nog iemand graag een HS10 link naar wat foto's ?

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen EOS 1000D en Fujifilm HS10

          Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
          ALS ik voor de 1000D zou gaan, welke lens(en) zou je dan aanraden?
          Ga de camera vooral gebruiken voor natuurfotografie en de alledaagse uitstapjes enz...
          Even enkele citaten uit eerdere posts van jou:

          1. http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...ml#post2596934

          2. Nu weet ik ook dat jullie zullen zeggen dat het resultaat niet zo prachtig gaat zijn, met 1 grote zoomlens, maar ik wil echt geen 3 of 4 lenzen elke keer meesleuren en misschien dan mooie foto's missen van bijvoorbeeld vogels, door de lenzen te wisselen.
          Ik zal het verschil toch niet echt merken...

          3. WOW!
          die fujifilm ziet er geweldig uit!
          Het zal zeker en vast die worden, kantelbaar scherm, en 30X zoom!
          en natuurlijk ook veel manueel in te stellen & HD movie!
          mvg!

          4. En als uitsmijter geef je dan plots zelf nog raad ook:
          Binnenkort komt de nieuwe FujiFilm FinePix HS10 uit.
          Heeft een 10MP C-MOS sensor en een handmatige lens ( zoals bij een reflex ) met een 30X optische zoom!
          Gaat rond de 400 euro kosten.
          Anders kunnen we je beter op weg helpen als je zegt wat je allemaal nodig hebt ( bv: camera, tasje, batterijtje, geheugenkaartje... ) en wat je ervoor wilt spenderen.
          mvg


          Zoals ik in een eerdere post eens schreef: je kan twijfelen en blijven twijfelen en hier blijven draadjes starten met vragen waarop je het antwoord reeds gekregen hebt maar wel een beetje ernstig blijven graag ...

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen EOS 1000D en Fujifilm HS10

            Ik denk ook dat onze topic starter (gracjan) het beste gediend is met een bridge.
            Ga je toch voor een dSLR, raad ik altijd aan te beginnen met de kitlens, of liefst de twee kitlenzen, zo mogelijk in IS uitvoering. Een superlens (>10x zoom, zoals de 18-200) wordt over het algemeen niet zo aanbevolen wegens kwalitatief niet zo goed als een set van meerdere lenzen, maar heeft wel als voordeel dat je niet van lens moet wisselen. Maar is dat precies niet wat je met een dSLR doet?

            Maar ga voor die bridge, gracjan, en "speel" er een jaar of twee mee. Misschien wil je nooit wat anders, maar misschien wil je "groeien". Dat laatste kan beter met een dSLR.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment

            Working...
            X