Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw 3D stereo highspeed camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelfbouw 3D stereo highspeed camera.

Hallo. Ik ben blij dat er in ieder geval nog een stereo3d Fanaat op dit forum zit.
    Mooie foto's! Crossvieuw werkt het mooist voor mijzelf als de verafpunten 65mm uitelkaar liggen. Met het 20"scherm van mij moeilijk dus.
    Dat is ook de reden dat ik foto's in anaglyphen op de forums zet.
    Ondanks het probleem, dat de meesten geen rood/cyaan bril hebben, is het toch misschien universeler.

Groeten uit Holland. Wim

Zie meer bij Tips & Trucs.
    Last edited by wim hoppenbrouwers; 13 april 2010, 17:19.

Comment

Idd WOW, ben benieuwd om het eens met eigen ogen te zien
      Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
      http://www.fotografiebram.be

Comment

Dag Frans,

Het zijn erg mooie foto's die je maakt.
        Klein vraagje over je confocale detectie methode. Heb je enig idee welke afmetingen je detectie volume heeft?

Niek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_Art Bekijk bericht
          Dag Frans,

Het zijn erg mooie foto's die je maakt.
          Klein vraagje over je confocale detectie methode. Heb je enig idee welke afmetingen je detectie volume heeft?

Niek
          De IR laser projectie op het object heeft ongeveer 2x4mm oppervlakte. Dit geeft een heel sterk signaal in de ontvanger. Vandaar dat object van ongeveer 1mm oppervlakte nog goed detecteerbaar is. Veel hangt ook af van de kleur van het object. Net zoals op een foto geven zwarte vlakken vrij weinig signaal. Maar gemiddeld kan ik nog goed een kleine mug al vliegend detecteren. Nu staat de frame op 120mm. Als ik die kleiner maak dat verhoogt het signaal merkelijk. In dat geval kunnen insecten tot 0.5mm gedetecteerd worden in de vlucht.
          Frans.

Comment

Working...
          X