Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor snelvaarders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor snelvaarders

    Ik zoek een camera om (te) snelvarende boten op een rivier te fotograferen met een automatische schakeling (onbemand).
    De opstelling is als volgt:
    Langs de oever staat een meetopstelling die grote golfslagen (= snelvaart) meet.
    Deze geeft een signaal naar de camera die op 25 meter van de oever vast staat opgesteld.
    De camera wordt actief en neemt een serie foto's. De boot zelf, de golfslag aan de boeg en achteraan moeten vastgelegd worden, alsook het immtriculatienummer op de boot.
    De electronica hiervoor staat bijna op punt, rest nog de keuze van de camera.

    Welke camera is hiervoor geschikt ?
    Graag uw hulp,
    marc

  • #2
    Re: Camera voor snelvaarders

    Ik denk sowieso een Pentax, omdat die weerbestendig zijn?
    Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor snelvaarders

      De camera zal niet onbeschermd in weer en wind staan maar wel in een "huisje". Vochtigheid en warmte kan een probleem zijn maar het systeem moet enkel in de lente/zomer periodes werken.
      Ik had aan een Sony Nex5 gedacht ?

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor snelvaarders

        Allesinds een SNELLE camera die kan volgen, dan denk ik direct aan een canon 7D.

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor snelvaarders

          Over welke snelheid spreek je?
          Er is toch ook niet altijd een rechtstreeks verband tussen snelvaart en golfhoogte. Ik denk hierbij aan een speedboot die in "plané" vaart, deze maakt bijna geen golven.

          Jean
          Last edited by Plimsol; 5 september 2010, 22:46.
          35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor snelvaarders

            Verschillende boegen en kielen geven idd andere boeg en hekgolven.

            Er is echter wel een relatie tussen de boeggolf en de mogelijke schade aan de oever en kade.

            Maar als het echt gaat om de snelheidsmeting gaat zou ik zo'n "vogelkastje" van de straat halen.
            Op gaat de boete gebaseerd worden op de boeggolf en niet op de snelheid?

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor snelvaarders

              Zit ik nu op het wiskundig forum of hoe zit dat hier?

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor snelvaarders

                Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                ... Op gaat de boete gebaseerd worden op de boeggolf en niet op de snelheid?

                Jo(han)
                Boeg- en hekgolf lijkt mij een beter criterium voor strafmaat.
                Lange schepen kunnen een hogere snelheid aanhouden zonder hinderlijke en schadelijke golfgeweging te veroorzaken. Vooral kleine bootjes die - naar verhouding tot hun lengte - te snel varen geven veel overlast.

                In Engeland - ik weet niet of het nog zo is - was er een bepaling: "Don't make wash", oftewel, maak geen hinderlijke golven. Zo simpel kan het zijn.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Camera voor snelvaarders

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Zit ik nu op het wiskundig forum of hoe zit dat hier?
                  Neen op het botenforum
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera voor snelvaarders

                    Waar ga je die zetten want dat zal de dieven wel interesseren. (ik ben er gene hoor maar al aan dat probleem gedacht).
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera voor snelvaarders

                      Geen probleem, vraag eens na wat er in die beige bakjes langs de weg steekt, in Vlaanderen hebben we er toch méér dan genoeg van.

                      Trouwens, welke camera en objectief zou daar eigenlijk insteken?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera voor snelvaarders

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Geen probleem, vraag eens na wat er in die beige bakjes langs de weg steekt, in Vlaanderen hebben we er toch méér dan genoeg van.

                        Trouwens, welke camera en objectief zou daar eigenlijk insteken?
                        Nikon camera's... zowel analoog als digitaal
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera voor snelvaarders

                          Ik denk dat die vraag (camera voor het registreren van snelvaarders) een afschrikmethode is voor snelvaarders,want als je niet van de politie bent kun je mijn gedacht niet veel doen met uw fotos.Ik heb vroeger ook aan pleziervaart gedaan ,en weet uit ondervinding dat rondvaartboten meer schade aan de oevers veroorzaken dan een surfplank met een motor op

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera voor snelvaarders

                            een D300S of een D700 is daarvoor zeer geschikt
                            die kunnen ook nog wat hebben kwestie weersomstandigheden (een kleine regenbui kunnen die makkelijk aan)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera voor snelvaarders

                              Bedankt voor jullie reacties waarvoor mijn dank.
                              Een Zodiac die snel vaart maakt inderdaad geen grote golfslag. Het zijn de grote golven die de onbeschermde oever doen inkalven, het is ons dus in de eerste plaats te doen om de golfslag te beperken. Varen met schadelijke golfslag is bij wet verboden !!
                              Sommige boetn maken nauwelijks golfslag, andere van dezelfde afmetingen veel golfslag.
                              Snelheid op zich is dus geen criterium.
                              Metingen met Multa-Nova's en Speedguns worden bij ons door het parket niet aanvaard. In de ons omringende landen wel.
                              Boetes zullen adhv. deze foro's niet uitgeschreven worden maar de scheepvaartpolitie kan hiermee wel de "zwarte punten" leren keen en daar meer controles doen.
                              Een dure camera (in een vogelkooitje) onbewaakt achterlaten is een risico: een anti-diefstal geluid/lichtsignaal wordt voorzien.
                              Zie volgende voor nog wat uitleg

                              Comment

                              Working...
                              X