Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geef toe ( je compactje soms beter )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geef toe ( je compactje soms beter )

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Zou een sluitertijd van bv 1/30 sec ook niet voldoen en het voordeel hebben om meer licht binnen te laten, waardoor ik mijn Iso kan laten zakken ?
    Kwestie van eens uitproberen Johan (nooit van alles uitgeprobeerd?)
    Het zal een weinig succesvolle aktie worden vrees ik. Behalve dat artiesten natuurlijk niet echt statische onderwerpen zijn (ze bewegen altijd) krijg je ook nog eens te maken met je eigen bewegingsonscherpte.
    Gewoon een 5DmkII kopen, kan je die ISO gerust op 6400 knallen

Comment

Ik vroeg me gewoon af waarom mijn foto's die op 1/8 sec genomen zijn op mijn bridgecamera, beter zijn dan sommige concertfoto's met mijn spiegelreflexje, genomen op 1/200e sec.

Nu ja, ms stelt zo'n bridgecamera andere parameters vanzelf in, en verscherpt hij zelf.

Idd, blijven oefenen he.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Kwestie van eens uitproberen Johan (nooit van alles uitgeprobeerd?)
        Het zal een weinig succesvolle aktie worden vrees ik. Behalve dat artiesten natuurlijk niet echt statische onderwerpen zijn (ze bewegen altijd) krijg je ook nog eens te maken met je eigen bewegingsonscherpte.
        Gewoon een 5DmkII kopen, kan je die ISO gerust op 6400 knallen
        LOL.... en dan ook ineens een 70-200 IS lens en dan gaat dat allemaal weer wel. En dan wil ik de vergelijking van de foto's hier nog eens zien van dat compactje versus die FF DSLR. JE kan daar goede resultaten mee behalen, maar als je een foto in kleur op 20 * 30 wil gaan afdrukken... da's weer wat anders. (En ja, ik doe dat, zeker gezien de huidige prijzen, zelfs bij de betere afdrukcentrales en fotografen).
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Ik vroeg me gewoon af waarom mijn foto's die op 1/8 sec genomen zijn op mijn bridgecamera, beter zijn dan sommige concertfoto's met mijn spiegelreflexje, genomen op 1/200e sec.
          Misschien was het bier bij het ene concert lekkerder dan het andere?
          Het ligt er natuurlijk ook wat voor lens je er op hebt zitten. Met mijn 50mm zal ik langere sluitertijden kunnen hanteren dan op 300mm. Dit zijn van die leuke experimenten thuis als je je verveelt.

Comment

mijn compactje doet het beter onder water, al zet ik mijn meest kostelijke lens op de body, onder water leeft ie niet meer (tenzij met extra behuizing natuurlijk)

dit is nu toch een discussie zonder einde, de ene zegt dat een goede fotograaf topfoto's maakt met een compactje, maar ja, de ene fotograaf is de andere niet, en het ene onderwerp/situatie is het andere niet...
            5DmkIII en wat glas

Comment

Dat maakt het niet minder leuk om over te bomen

Comment

dat is zeker waar
                5DmkIII en wat glas

Comment

Nu ja, ms stelt zo'n bridgecamera andere parameters vanzelf in, en verscherpt hij zelf.

Idd, blijven oefenen he.

Komt heel simpel omdat die compactjes heel licht zijn . Als je zelf gezegend bent met een vaste ,niet trillende hand ,kun je zo verbazingwekkend lange sluitertijden aan zonder bewegingsonscherpte . Had ik vroeger ook met m'n 828 .
                  Een beetje DSLR weegt al gauw één tot anderhalve kilogram : zelfs iemand met Scharzenegger armen zal daar enige tremor door hebben.
                  Compactjes versus DSLR's : een oude discussie .
                  Laatst nog bij vrienden op hun grote flatscreen tv twee fotoreportages gezien : ééntje over Cappadocïe , eentje Over Bali .Alles retescherp , prachtige kleuren .Na afloop was ik heel benieuwd welke DSLR onze vriend gekocht had . Wat bleek : het was allemaal gefotografeerd met het allerkleinste compactje van Nikon
                  Ja dan denk je wel even waar zijn we mee bezig

Walter
                  D850

Comment

'k Heb hier heel de topic niet gevolgd maar dit wil ik jullie toch even laten zien. 'k Heb met mijn Sony A350 + Sony lens 18-250 en mijn Canon G11 vlak na elkaar en met dezelfde instellingen een foto genomen.

'k Heb in PS de exif verwijderd, aan jullie om uit te zoeken welke foto met welke camera is genomen.

Groetjes Vicky

Comment

• Re: Geef toe ( je compactje soms beter )

Bovenste met de G11, onderste met de Sony.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Komt heel simpel omdat die compactjes heel licht zijn . Als je zelf gezegend bent met een vaste ,niet trillende hand ,kun je zo verbazingwekkend lange sluitertijden aan zonder bewegingsonscherpte . Had ik vroeger ook met m'n 828 .
                        Een beetje DSLR weegt al gauw één tot anderhalve kilogram : zelfs iemand met Scharzenegger armen zal daar enige tremor door hebben.
                        Compactjes versus DSLR's : een oude discussie .
                        Laatst nog bij vrienden op hun grote flatscreen tv twee fotoreportages gezien : ééntje over Cappadocïe , eentje Over Bali .Alles retescherp , prachtige kleuren .Na afloop was ik heel benieuwd welke DSLR onze vriend gekocht had . Wat bleek : het was allemaal gefotografeerd met het allerkleinste compactje van Nikon
                        Ja dan denk je wel even waar zijn we mee bezig

Walter
                        Asl dat een HD ready tv is zoals de mijne, dan geeft die 1366 * 768 weer of de bangelijke resolutie van maximum (zwarte banden eraf met een 3 * 2 sensor) 1152 * 768 of 0,9 MP afgerond naar boven... (full HD 1620 * 1080 of 1,6 MP).
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          Asl dat een HD ready tv is zoals de mijne, dan geeft die 1366 * 768 weer of de bangelijke resolutie van maximum (zwarte banden eraf met een 3 * 2 sensor) 1152 * 768 of 0,9 MP afgerond naar boven... (full HD 1620 * 1080 of 1,6 MP).

Jaja ik weet dat wel , heb zelf ook zo'n tv , maar tegenwoordig is er een hele cultuur op gang gekomen , waarbij mensen uitsluitend nog foto's bekijken via electronische weergave . En op die manier bekeken , zijn DSLR beelden meestal niet te onderscheiden van die van compactjes .

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Mijn canon G10 kan niet tippen aan mijn Nikon D80. In geen enkele situatie.
                            Hoor het je graag zeggen. Ik heb ook een G10 en ga na waarschijnlijk een Canon 50d kopen met een Canon 17-55 2.8. Ik ga het me dus niet beklagen ?? Canon/Nikon zijn toch beide goeie merken denk ik.

Comment

Jaja ik weet dat wel , heb zelf ook zo'n tv , maar tegenwoordig is er een hele cultuur op gang gekomen , waarbij mensen uitsluitend nog foto's bekijken via electronische weergave . En op die manier bekeken , zijn DSLR beelden meestal niet te onderscheiden van die van compactjes
                              je hebt het dan over 'de meeste mensen' , 'Jan Modaal', de doorsnee burger,... en die hebben allemaal geen DSLR. Meer en meer hebben er wel ene, en die schaalvergroting is een goede zaak voor de aankoopprijs. Maar als je een beetje serieus bezig bent, doe je wel meer met je kiekjes...
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                                Hoor het je graag zeggen. Ik heb ook een G10 en ga na waarschijnlijk een Canon 50d kopen met een Canon 17-55 2.8. Ik ga het me dus niet beklagen ?? Canon/Nikon zijn toch beide goeie merken denk ik.
                                Jij gaat je zeker niet beklagen
                                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Working...
                                X