Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe te filmen met een 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe te filmen met een 7D

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    daar geloof ik niets van hoor, denk eerder dat men de moegelijkheid mooi meegenomen vind, maar een DSLR kopen specifiek om mee te gaan filmen gaat me tè ver.
    wat zou die specifieke reden dan zijn?
    grt,bouk.
    +1 Zoals ook ik al vermeldde, als de optie erin zit, waarom ze niet gebruiken dan, maar speciaal een DSLR kopen om te filmen???? Hmmm dat gaat toch inderdaad wat te ver...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      En... hoe heb je het gefikst ?
      Gewoon VLC gedownload en die loop filter afgezet. Met resultaat!
      Enkel de kwaliteit van het filmpje vind ik niet je dat. Wellicht ergens een "verkeerde" instelling.
      Staat nochtans op hoogste kwaliteit en 1920x1080 25fps.

Moet ik, alvorens op start te drukken, de AF-ON knop gebruiken? Dan stelt hij automatisch scherp. Of kan ik beter manueel scherpstellen? Moet ik nog eens wat mee experimenteren.

Comment

Bij het opnemen van een film of bewegend onderwerp wordt een sluitertijd van 1/30 tot 1/125 aanbevolen ( blz. 153 handleiding )

Comment

Bedankt Vif!
          Ik kan inderdaad beter eens de handleiding erbij nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momosportwagon Bekijk bericht
            +1 Zoals ook ik al vermeldde, als de optie erin zit, waarom ze niet gebruiken dan, maar speciaal een DSLR kopen om te filmen???? Hmmm dat gaat toch inderdaad wat te ver...
            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            daar geloof ik niets van hoor, denk eerder dat men de moegelijkheid mooi meegenomen vind, maar een DSLR kopen specifiek om mee te gaan filmen gaat me tè ver.
            wat zou die specifieke reden dan zijn?
            grt,bouk.
            Grotere sensor (5Dii sensor is 5 tot 10 x groter dan een normal camcorder sensor)
            Betere beeldkwaliteit
            Low Light mogelijkheden
            verwisselbare lenzen
            kleinere DOF mogelijk

Filmmakers, video clip producers, reklame bureaus beginnen DSLR te gebruiken om stukken te filmen. Ja het heeft ook zijn nadelen dat besef ik ook. En nee ik gebruik de film functie zelf niet.

Maar kijk naar de vele voorbeelden van filmpjes gemaakt met een DSLR, er is geen huis videograaf die met zijn video camera in de buurt geraakt in kwestie van contrast, kleur, DOF en professioneel film effect.
            Last edited by FotoDirk; 18 februari 2010, 15:57.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik bezit een 5dm2 en film daar heel regelmatig mee
              ik zet nooit mijn mov filmpjes in een andere codec
              ik bewerk die rechtstreeks met magix 16
              exporteer ze dan naar mpghdv
              dan brand ik ze op een dvd...machtige kleuren...
              maar de grootse boosdoener is vista....
              ikzelf ben enkele maanden geleden overgestapt op w7 en 8gig aan geheugen....
              da pas had ik vloeiende beelden hebben......

heb er ook zeer lang overgedaan om er deftig mee te kunnen filmen...was nochtans gewoon om te filmen met videocamera's (liggen sinsdien in de kast)
              maar het kunnen gebruiken van de verschillende lenzen, de focus, het filmisch aspect......het was het allemaal waard
              groetjes aline
              groetjes aline

Comment

Bedankt voor je reactie, Aline.

Mja, die Vista is toch niet alles hé, als je dat zo leest. Maar ik kijk er altijd een beetje tegenop om een ander platform te installeren. Altijd zo'n gedoe vind ik.

Comment

Vanmiddag een filmpje gemaakt met nen maat in 720p. Bewerkt op mijn macbookske in iMovie HD en ben heel aangenaam verrast over de vlotheid
                  Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Kan ik het eens bekijken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
                      Kan ik het eens bekijken?
                      Ben het op vimeo aan het zetten ;-) Zal straks de link plaatsen
                      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Maar hoe stellen jullie dan scherp? Gebruiken jullie de af-on toets tijdens het filmen? Of stellen jullie manueel scherp bij bewegende objecten?

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Maar hoe stellen jullie dan scherp? Gebruiken jullie de af-on toets tijdens het filmen? Of stellen jullie manueel scherp bij bewegende objecten?

mir
                          Altijd manueel, zowiezo moet je een DSLR niet vergelijken met een huis tuin en keuken camcorder. Want dan zal het ferm tegenvallen, net zoals je een DSLR op manueel en een simpele point and shoot niet mag vergelijken. Bij iedereen zullen de eerste foto's met een reflex ook niet op veel getrokken hebben, tenzij je automatisch trekt...
                          Het is pas na veel oefenen dat je er iets deftigs uitkrijgt.
                          Net door het manuele scherpstellen en de geringe DOF kan je je creativiteit loslaten en kan je van de meest simpele dingen iets "kunstigs" maken. Net zoals je abstracte foto's kan maken van de meest banale onderwerpen.

P.S. Vimeo doet wat lastig met MOV files dus het filmpje zal voor morgen zijn

Grt

Comment

Hier is het Filmpje.
                            Er kan nog veel aan verbeterd worden.
                            Maar voor een eerste probeersel ben ik er wel tevreden van.

Grt

Comment

@ mir
                              ik stelde al manueel scherp met een video camera.....
                              heb je al eens met een video camera in sneeuw gefilmd......jongens dat heen en weer focussen van de lens, niet te doen....
                              ook het in en uitzoomen ....dat is goed 1 maal tijdens een film , en dan nog
                              ik kadreerde altijd en ging dan pas filmen, manueel scherpgesteld, en dat was voor mij het beste

en nu met mijn "fototoestel" heb ik het beste volgens mij van de twee werelden.... ik kan mooie foto's maken en goed filmen......
                              ik hoef nu niet meer rond te zeulen met twee toestellen....

groetjes aline
                              groetjes aline

Comment

Hier is mijn eerste: http://www.youtube.com/watch?v=svgaxHDJoZQ
                                Via Youtube HD hapert ie, ondanks een niewe scarlet-verbinding. Rechtstreeks op mijn oude pc doet ie het zoveel beter.
                                Ik had alles vooraf ingesteld, ook de iso-waarde.
                                Love the dof!

Comment

Working...
                                X