Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe te filmen met een 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe te filmen met een 7D

wordt tureluur van het d3s voorbeeldje hier gepost te bekijken op groot scherm, overgangen zijn veel te traag en doet pijn aan de ogen, is goed voor klein formaat.

een aangenaam voorbeeldje vind ik het volgende, gemaakt met 7d
    http://vimeo.com/8455331?hd=1, maar heb nog maar weinig zulke voorbeeldjes gezien.
    let op het zijn allemaal verschillende shots aan elkaar gemonteerd. (3 dagen werk met verschillende mensen)
    snelle bewegingen zijn waarschijnlijk uit pure noodzaak geconverteerd naar slow-mo
    met huidige dslr's is heel moeilijk vloeiend te zoemen, en lenzen hebben ook geen continu diafragma correctie mogelijkheden (in stappen van 1/3 stop is het minimum)
    komt daarbij nog het heel gebrekkig AF gebeuren met DSLR's in filmmode.
    beelden dansen ook meestal rond, is niet te doen zonder statief.

denk dat voor de gewone gebruiker filmcamera stukken beter is, zeker voor beweging.

interessant artikel over wat de nabije toekomst zal brengen

btw eoshd.com is waarschijnlijk interessante sit voor EOS filmers.
    Last edited by puerte; 18 februari 2010, 10:35.

Comment

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom hier een vb filmpje van de D3 naar boven moet komen. Dat heeft toch totaal geen relatie met de vraag van de TS.

Ik snap ook niet waarom andere weer moeten mekkeren dat een DLSR dient om foto's te maken. je moet niet alles begrijpen, maar weet dat DSLR's vandaag massaal gekocht worden alleen en alleen om mee te filmen. Er zijn dus genoeg redenen waarom mensen dat doen.

Voor onze topic starter. Er is een specifiek forum voor filmen met DLSR. Het noemt wel
      cinema 5D, maar ondertussen zijn er ook vele 7D users actief. Een aantal forumonderdelen zijn trouwens per camera model opgesplitst.

CineD is a leading digital filmmaking news, reviews and community platform, covering the latest in cinematography, video DSLR & large sensor technology.

Ik zou eens gaan kijken onder "Editing on a PC". Misschien vindt je iets terug en anders misschien eens je probleem daar posten (is wel in het engels).

Ik hoop dat je iets aan hebt.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        maar weet dat DSLR's vandaag massaal gekocht worden alleen en alleen om mee te filmen. Er zijn dus genoeg redenen waarom mensen dat doen.
        daar geloof ik niets van hoor, denk eerder dat men de moegelijkheid mooi meegenomen vind, maar een DSLR kopen specifiek om mee te gaan filmen gaat me tč ver.
        wat zou die specifieke reden dan zijn?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          en daar heb je een 7D voor gekocht.......... kom nou toch!!!
          grt,bouk.
          Het toestel wordt voornamelijk gebruikt om foto's te schieten hoor, Bouk. Surf eens naar mijn website en dan zie je genoeg.
          Maar, de 7D bevat nu eenmaal de mogelijk tot filmen en als ik daar gebruik van wens te maken wil ik wel vloeiende beelden.

Bedankt voor de antwoorden en de hulp alvast!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
            Het toestel wordt voornamelijk gebruikt om foto's te schieten hoor, Bouk. Surf eens naar mijn website en dan zie je genoeg.
            was ik al geweest hoor, maar daar staan toch nog geen opname met je 7D bij?
            grt,.bouk.

Comment

Klopt, het seizoen moet nog beginnen hé.

Verleden zondag heb ik het toestel al eens aan een kleine test onderworpen en de eerste foto's kan je hier bekijken:

@ Dirk, bedankt voor de link naar dat forum. Hopelijk vind ik daar ergens wat antwoorden.
              Het zou al gemakkelijk zijn als ik weet hoe ik het toestel precies moet instellen om vloeiende filmpjes te maken.

Comment

Verleden zondag heb ik het toestel al eens aan een kleine test onderworpen en de eerste foto's kan je hier bekijken:

http://gallery.boelsphotography.be/#55.0
                OK... welke lens had je erop.
                grt,bouk.

Comment

Canon EF 24-70L F2.8

Ik merk zelf ook op dat door het verkleinen er scherpte is verloren gegaan.
                  Ook moet ik het toestel nog wat leren kennen. 't Is toch even een aanpassing om van een 350D naar een 7D over te stappen. Komt wel goed tegen het voorjaar.

Comment

Het zou al gemakkelijk zijn als ik weet hoe ik het toestel precies moet instellen om vloeiende filmpjes te maken.
                    Je pc is gewoon te traag om 1080p af te spelen... een truukje is VLC gebruiken om je video af te spelen en de loop filter uit te schakelen. De oplossing staat hier, maar je leest er gewoon over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      I

Ik snap ook niet waarom andere weer moeten mekkeren dat een DLSR dient om foto's te maken. je moet niet alles begrijpen, maar weet dat DSLR's vandaag massaal gekocht worden alleen en alleen om mee te filmen. Er zijn dus genoeg redenen waarom mensen dat doen.
                      het is inderdaad zo dat velen een DSLR kiezen voor de filmfunctie, maar velen zijn niet op de hoogte van de beperkingen van deze functie. Na de aankoop volgen meestal de ontgoochelingen, en dat kun je best zoveel mogelijk trachten te vermijden, want dat vind niemand leuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Je pc is gewoon te traag om 1080p af te spelen... een truukje is VLC gebruiken om je video af te spelen en de loop filter uit te schakelen. De oplossing staat hier, maar je leest er gewoon over.
                        Oké, ik heb die VLC eens gedownload en dat lijkt inderdaad vlot te gaan nu.
                        Enkel is er nog iets mis met het herbekijken van het filmpje. Het beeld stopt af en toe en als het dan verder gaat krijg ik eventjes grote "blokken" in het beeld.

Bedankt alvast Psychodweep!

Edit: ik krijg vooralsnog die loop filter niet gevonden in VLC.
                        Last edited by PsynceFiction; 18 februari 2010, 13:45.

Comment

Canon EF 24-70L F2.8

Ik merk zelf ook op dat door het verkleinen er scherpte is verloren gegaan.
                          Ook moet ik het toestel nog wat leren kennen. Komt wel goed tegen het voorjaar.
                          aha....je begreep dus meteen waarom ik het vroeg hč.
                          maar veel succes met jet aanwinst hoor.
                          grt,bouk.

Comment

Oké, ik heb die VLC eens gedownload en dat lijkt inderdaad vlot te gaan nu.
                            Enkel is er nog iets mis met het herbekijken van het filmpje. Het beeld stopt af en toe en als het dan verder gaat krijg ik eventjes grote "blokken" in het beeld.

Bedankt alvast Psychodweep!

Edit: ik krijg vooralsnog die loop filter niet gevonden in VLC.
                            Extra --> voorkeuren --> invoer en codecs --> "Loop filter voor H264 codering overslaan" op "Alles" zetten.

Comment

Yep, is gelukt ondertussen!

Vriendelijk bedankt allemaal!!

Comment

En... hoe heb je het gefikst ?

Comment

Working...
                                X