Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte compact camera Sony of Canon (review?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compacte compact camera Sony of Canon (review?)

Ik zoek naast mijn Eos 400 D een klein compact cameraatje. om naar strand te gaan, pretpark met de kleine kindjes, ...
    ben nu al tijdje op zoek op internet en volgende bekoren me wel:
    • Sony TX5 (is de prijs recht evenredig met kwaliteit, maw niet duurder omwille van waterdichtheid?)
    • Sony W390
    • Sony HX5V
    • Canon Ixus 210
    • Canon S90

Ik zoek:
    • vooral klein om in broekzak te steken,
    • snel (kinderen zitten niet stil)
    • budget max ongeveer 300 euro
    • niet te ingewikkeld voor mijn vrouw
    • Batterijduur behoorlijk
    • stevig want mijn kindjes willen ook al eens experimenteren (2,5 en 5j)

Heeft er iemand ervaring met één van deze toestellen. Alle reviews en tips zijn welkom om mijn keuze te maken
    Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

Re: Compacte compact camera Sony of Canon (review?)

[Mod]Ik heb jouw nieuw gemaakte post (11 juli), met exact dezelfde vraag, verwijderd. Het is niet de bedoeling dat je tweemaal hetzelfde gaat posten.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: Compacte compact camera Sony of Canon (review?)

reviews vind je bv hier:

De W390 zou ik mijden, tenzij je een strak budget hebt, de TX5 kan tegen vallen (1.5m hoogte) en is te gebruiken onder water, de HX5V is de concurrent van de ixus SX210 IS: beiden grote zoom, beeldstabilisatie, etc (zie link dan kan je jouw eigen conclusies en accenten in terugvinden!).
      De S90 gaat je het beste beeldkwaliteit geven, maar is erg beperkt in zoom en maar een flauwe video-modus.

Alles hangt beetje af van je prioriteiten: is übercompactheid en stevigheid troef: dan de TX5, wil je een leuke all-rounder dan zou ik opteren voor de ixus 210 of HX5V (daar gaat nu 25 euro af via sony tem augustus), wil je vooral beeldkwaliteit en bekijk je jouw foto's graag sterk uitvergroot (pixel-peepend ), dan is de S90 de beste keuze!

Comment

Working...
      X