Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe te filmen met een 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe te filmen met een 7D

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Hier is mijn eerste: http://www.youtube.com/watch?v=svgaxHDJoZQ
    Via Youtube HD hapert ie, ondanks een niewe scarlet-verbinding. Rechtstreeks op mijn oude pc doet ie het zoveel beter.
    Ik had alles vooraf ingesteld, ook de iso-waarde.
    Love the dof!
    Op 1080 hapert ie inderdaad, op 720 niet.
    Heb je vimeo al geprobeerd? Voor HD is dat zoveel beter.

Grt
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Via Youtube HD hapert ie, ondanks een niewe scarlet-verbinding. Rechtstreeks op mijn oude pc doet ie het zoveel beter.
      Love the dof!
      Inderdaad mooie dof!
      Komt het geluid van de ingebouwde microfoon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vif Bekijk bericht
        Bij het opnemen van een film of bewegend onderwerp wordt een sluitertijd van 1/30 tot 1/125 aanbevolen ( blz. 153 handleiding )
        Om nog iets specufieker te zijn. Beste instelling voor 24p is 1/50
        voor 50p is dit 1/125 !
        verder in picture style contrast en sharpness op 0, saturation 2 stops naar beneden.
        in Cf-II 3 Highlight tone priority aan
        Last edited by Morre; 20 februari 2010, 09:50.
        Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Comment

@ W-dytoi: echt wel goed hoor, fish-eye effecten zijn echt goe gedaan!

@ Poza: ferme dof, ook een schoontje ze
          nikon stuff

Comment

LOL hoe hij zegt dat hij met zijn drie touwen in staat is om zich comfortabel en stabiel te positioneren om te filmen...

Maar euh... da's over de NIKON D3S. Vraag ging over de CANON 7D.

Dan mag ik wel vragen of de filmfanaten (Canonians) zicht hebben op de firmware updates van Canon (voor 7D en 5DII) tegenover de oplossing van MAgic Lantern?

Het gaat mij vooral om de AF bij het filmen. Niet dat ik het veel doe, maar als ik het gebruik, loop ik gemakkelijk tegen de beperkingen van de contrast focus aan bij pannen... of bij het volgen van één of ander onderwerp dat van afstand verandert tov mij.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              @ W-dytoi: echt wel goed hoor, fish-eye effecten zijn echt goe gedaan!

@ Poza: ferme dof, ook een schoontje ze
              Thx

@ Dr Wax: Zolang er geen wind is valt de ingebouwde microfoon echt goed mee als je het mij vraagt
              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Love the dof!
                prachtige kleuren en mooie dof
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
                  Om nog iets specufieker te zijn. Beste instelling voor 24p is 1/50
                  voor 50p is dit 1/125 !
                  verder in picture style contrast en sharpness op 0, saturation 2 stops naar beneden.
                  in Cf-II 3 Highlight tone priority aan
                  Thanks Morre! Dat is prima informatie!

@ W-Dytoi: alvast een mooi begin! Hier en daar nog out of focus maar mits wat oefenen komt dat dik in orde. Je staat al een stap verder dan mij hoor. Vooral wat het editen betreft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax Bekijk bericht
                    Komt het geluid van de ingebouwde microfoon?
                    Ja.
                    @mir: manueel gaat heel vlot. Zolang de gezichten niet te brusk uit de focus springen kan ie die ook volgen,.. maar nogal traag dus. ... heb ook de indruk dat ie dan soms simpelweg het diafragma dichtknijpt. Tja, zo kan ik het dus ook!

Comment

Dit is een goed forum om meer te weten te komen of filmen met een Dslr: http://www.cinema5d.com/news/

Kwa scherstellen zou ik eens uitkijken naar een follow focus: http://www.dvinfo.net/forum/canon-eo...r-150-wow.html

Ook een echt stabiel videostatief is eigenlijk een must voor goede resultaten.

Met Dslr's zijn uitzonderlijk goede resultaten te verkrijgen die zelfs met de huidige semi-pro cams onmogenlijk te benaderen zijn.
                      Dit vergt wel een zekere investering in materiaal. Maar zelfs dit is een pueleschil met wat je normaal zou betalen voor dergelijke beelden.

Er is een custom firmware extension verkrijgbaar voor de 5D mkII en binnenkort voor de 7D die interesante extras toevoegt aan de firmware zoals hdmi out en timecoding.
                      Dit is geen vervanging van de huidige firmware. De extensies worden geboot vanop een CF card. http://magiclantern.wikia.com/wiki/M..._Firmware_Wiki

Hier nog wat comments on post:

Neil Smith from Hdi RAW Works does a great job of explaining the DSLR revolution. I really liked the idea of coming to him prior to even touching the camera.

Geniet ervan
                      Last edited by Drill; 21 februari 2010, 12:14.
                      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill Bekijk bericht

Kwa scherstellen zou ik eens uitkijken naar een follow focus: http://www.dvinfo.net/forum/canon-eo...r-150-wow.html
                        Ik focus voorlopig van 75cm tot oneindig door enkel het laatste kootje van mijn duim te bewegen, de muis van mijn hand onder de body.
                        Dat is maar 1/6 slag, of 32mm. Met je hand langs boven heb je wel meer kracht, maar dan moet je rechterhand het hele gewicht van de camera dragen.

Comment

Ik focus voorlopig van 75cm tot oneindig door enkel het laatste kootje van mijn duim te bewegen, de muis van mijn hand onder de body.
                          Dat is maar 1/6 slag, of 32mm. Met je hand langs boven heb je wel meer kracht, maar dan moet je rechterhand het hele gewicht van de camera dragen.
                          Met de 35L bedoel je?
                          Op ebay kan je voor heel weinig centjes een schouldermount vinden.
                          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill Bekijk bericht
                            Met de 35L bedoel je?
                            Op ebay kan je voor heel weinig centjes een schouldermount vinden.
                            Ik heb me eerst een tripod aangeschaft, zelfs zonder zo'n vloeistofballhead. Die zwenk ik dan op één poot.

Comment

Working...
                            X