Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 550D is born :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 550D is born :)

Na alle speculaties ivm de komst van een 60D is er meer duidelijkheid.
    De nieuwste Canon telg is de 550D geworden.

Features at a glance:

» 18 Megapixel APS-C CMOS sensor
    » DIGIC 4 processor with ISO 100-6400 (Expansion to 12800)
    » Continuous shooting at 3.7fps
    » Full HD movie recording with manual control and selectable frame rates
    » 7.7cm (3.0”) 3:2 Clear View LCD with 1,040k dots
    » iFCL metering System with 63-zone Dual-layer Metering Sensor
    » Quick Control screen to change shooting settings
    » Exposure compensation +/-5 stops.
    » Select maximum value for Auto ISO
    » External Microphone socket
    » Movie crop function
    » Eye-Fi connected functions compatibility

Meer info hier : http://www.dpreview.com/news/1002/10...noneos550d.asp

Ik vind dat er toch snel een opvolger is voor de 500D.

mir
    Last edited by mir; 8 februari 2010, 16:26.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Canon eos 550D is born

Vind het ook wel een zeer snelle update.

Meer megapixels en snellere fps + een nieuw 'metering system'.
    Is er nog iets nieuw?

Comment

Meer details:

Hands-On preview:

Als entry-level SLR camera kan dit toch wel tellen. Nette features.
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iMatts Bekijk bericht
        Vind het ook wel een zeer snelle update.

Meer megapixels en snellere fps + een nieuw 'metering system'.
        Is er nog iets nieuw?
        +/- 5 stops exposure compensation
        3:2 ratio van beeldscherm
        Stereo Mic input
        Auto ISO (maximum ISO instellen bij auto)
        Betere grip
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Da gaat toch veel te snel hé tegenwoordig
          T'begint al gelijk bij de auto's , na een jaar rij je al met een oud model "japanse" auto.
          Gelukkig rij ik met een oerdegelijke duitse voiture pas na 10 jaar komt er nieuwe uit .

On topic, Ik zat er nu nie echt op te wachten, maar ja, er zal wel weer een reden voor zijn hé dat ze die 550 gaan uitbrengen.

Ik wacht meer op de 5D MarkIII , met hetzelfde focussysteem als de 7D
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            /offtopic: Dat zou voor mij het argument zijn om op FF over te stappen.
            Dat en een 24-70 met IS.

Comment

Da gaat toch veel te snel hé tegenwoordig
              T'begint al gelijk bij de auto's , na een jaar rij je al met een oud model "japanse" auto.
              Ola mijn jap is 4 jaar en nog steeds hetzelfde model ze

Maar je hebt gelijk het gaat veel te rap tegenwoordig.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Blijkbaar al te bestellen bij fotorubens.
                Klikkerdeklik
                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ola mijn jap is 4 jaar en nog steeds hetzelfde model ze

Maar je hebt gelijk het gaat veel te rap tegenwoordig.

mir
                  jep, veel te veel te rap. tis gewoon niet leuk meer voor de "ik wil altijd het nieuwste hebben" mannen onder ons... waarvan ik toch ook wel iets wegheb

waar is de tijd dat ik nog jaaaren droomde van een 1DmkII... (nu moet je elke maand bij wijze van spreken over iets anders dromen...)
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    jep, veel te veel te rap. tis gewoon niet leuk meer voor de "ik wil altijd het nieuwste hebben" mannen onder ons... waarvan ik toch ook wel iets wegheb

waar is de tijd dat ik nog jaaaren droomde van een 1DmkII... (nu moet je elke maand bij wijze van spreken over iets anders dromen...)
                    Tja... zolang er maar genoeg consumenten zoals jou blijven rondlopen zullen fabrikanten zoals Canon wel zo vaak met vernieuwde modellen blijven komen hè

Dít lijkt mij ook wel wat. Vraag is natuurlijk wat een dergelijk toestel zou moeten gaan kosten... Ik ben er toch wel wat huiverig voor dat zo'n upgrade wel weer een reden zal zijn om de prijs fors te verhogen....
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Tja... zolang er maar genoeg consumenten zoals jou blijven rondlopen zullen fabrikanten zoals Canon wel zo vaak met vernieuwde modellen blijven komen hè
                      Ik ben al jaren in kopersstaking, maar daar hoeft niet iedereen aan mee te doen....

Comment

Wat me opvalt is dat er naast SD en SDHC nu ook SDXC kaartjes ingaan. Mijnen D90 die lust die niet. Heb net eens gegoogled en zo'n SDXC kaartje kan tot 2 tB (terabyte) opslaan. Een ware revolutie op komst. Straks komen de laptops zonder harde schijven definitief door. Met een SDXC kaartje als opslagmedium. Veel minder kwetsbaar dan een harde schijf.

en morgen is't aan Nikon zeker om ne tegenzet te doen. Want den D5000 kan daar toch niet meer tegenop.
                        Last edited by Pixelke; 8 februari 2010, 20:41.
                        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                          en morgen is't aan Nikon zeker om ne tegenzet te doen. Want den D5000 kan daar toch niet meer tegenop.
                          Ik fotografeer niet met specs, maar met een camera. Dus pas als die er is, kan je daar iets van zeggen.

Die 18MP zullen ook weing effect opleveren met de kitlenzen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Er zijn naar het schijnt al geruchten van een 600d....
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

En waar de 400D en 450D een uitstekend toestel was waar verschillende vrienden van me hun eerste stappen mee in de fotografie (spotten van vliegtuigen) zetten, vind ik het nu toch maar raar van Canon om een toestel te hebben dat 3,7 foto's per seconde kan nemen, met een buffer van maar 6 RAW foto's . Dat is niets...

The Canon T2i can capture six RAW or 34 large/fine JPEG frames in a burst, where the T1i was capable of nine RAW or 170 large/fine JPEG frames before shooting slowed.
                              (Imaging Resource)

Overall wel een zeer leuke camera, zal wel een schitterend scherm zijn...1040K in plaats van de huidige standaard 921K...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                              X