Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 550D is born :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 550D is born

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    1- vind ik het nu toch maar raar van Canon om een toestel te hebben dat 3,7 foto's per seconde kan nemen, met een buffer van maar 6 RAW foto's . Dat is niets...

2-Overall wel een zeer leuke camera, zal wel een schitterend scherm zijn...1040K in plaats van de huidige standaard 921K...
    1-Wat geeft het, hij heeft toch 18 Empee....

2-Nounou, WAT een verschil

De argeloze koper wil bedrogen worden en... dat wordt ie ook.

PS, bij de speks viel me op dattie hetzelfde focussysteem heeft als mijn 5 jaar oude 30D....leve de vooruitgang.

Comment

Eindelijk 5 stops belichtingscompensatie is toch iets waar veel Canon gebruikers al lang op zaten te wachten denk ik!
      3 is mss wel genoeg, maar met 2 is toch regelmatig te weinig voor mij.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ola mijn jap is 4 jaar en nog steeds hetzelfde model ze

Maar je hebt gelijk het gaat veel te rap tegenwoordig.

mir
        Bwa, ni erg hoor, nu zakt de prijs van een 2de hands 450D'ke weer wat rapper.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ach,

Mijn "oude" 5D doet het nog steeds prima en dus mag hij nog een tijdje blijven.
          Hij maakt gewoon erg goede foto's waar ik niet zoveel nabewerking aan heb - en dat is voor mij (momenteel) nog steeds meer dan voldoende

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
            Eindelijk 5 stops belichtingscompensatie is toch iets waar veel Canon gebruikers al lang op zaten te wachten denk ik!
            3 is mss wel genoeg, maar met 2 is toch regelmatig te weinig voor mij.
            Ik kan wel 10 stops compenseren met al mijn camera's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Ik kan wel 10 stops compenseren met al mijn camera's...
              zo is het maar net! bravo!

Comment

In M wel ja..
                Maar met sommige lenscombinaties wil ik echter wel automatische lichtmeting hebben in wisselende omstandigheden, maar heb ik toch net meer dan 2 stops compensatie nodig, maar als jullie daar een betere oplossing voor hebben hoor ik ze graag hoor

edit: ik overweeg trouwens helemaal niet om deze camera daarvoor aan te kopen, maar ik vind het wel goed dat ze dit eindelijk toepassen in de consumerreeks!
                (Het 'probleem' is trouwens vrijwel verdwenen met een ander (ef-s) matglas + menu-instelling)
                Last edited by oermens; 9 februari 2010, 01:39.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  jep, veel te veel te rap. tis gewoon niet leuk meer voor de "ik wil altijd het nieuwste hebben" mannen onder ons... waarvan ik toch ook wel iets wegheb

waar is de tijd dat ik nog jaaaren droomde van een 1DmkII... (nu moet je elke maand bij wijze van spreken over iets anders dromen...)
                  'tja,
                  Als je zelf mee de oorzaak bent van een bepaalde marketingstrategie, kan je een bedrijf moeilijk verwijten van die strategie toe te passen hé.

Ik heb nooit last gehad van dit soort ingebeelde problemen. Zolang mijn toestel niet stopt met foto's nemen, doe ik ermee verder.

Comment

Toch maar nog wat afwachten alvorens ik de eos 500 koop.

Comment

dslr's zijn een wegwerpartikel geworden.. heb het een tijdje geleden al gezegd, het is voornamelijk marketing, en de fabrikanten lopen ons iedere keer weer wijs te maken dat we gadget zus of zo perse nodig hebben om net die ene plaat te maken..

objectieven gaan veel langer mee, en de vervangingscyclus is vele malen langer..

ik doe in ieder geval niet mee met de hele hype, de meeste 'nieuwigheden' zijn voornamelijk firmware.. logisch, want het is veel goedkoper om firmware te ontwikkelen, dan echte nieuwigheden..een 'dedicated' button is vele duurder om te ontwikkelen, daarom zitten de meeste functies lekker achter allerlei scroll-menuutjes.. lekker handig als je net aangelegd hebt, en je moet weer achterop de camera lopen klooien..

een objectief verbeteren, is vele malen duurder en moeilijker om te ontwikkelen, daarom kiezen de fabrikanten voor om de 6 maanden een nieuwe body op de markt te gooien, aangezien, wij, continu meer specs en meer gadgets willen ipv ons de lensjes te geven waar wij echt op zitten te wachten.. een nieuwe body met veel cijfermateriaal erbij, kost minder, en verkoopt ook nog es sneller..

ik doe er niet aan mee, ik rag mijn dslr tot op het bot af, en daarna zie ik wel, wat ik aan nieuwigheid koop.. wellicht zal het een goede 2e handsie worden, en al dat mp, high iso en DR gedoe zal mij een worst wezen..

als het mij allemaal teveel wordt, dan trek ik er gewoon lekker op uit, met een 'ouwe' analoge slr, leuk prime-lensje erop, en ik hoef me dan alleen maar druk te maken om MF, diafragma, en sluitertijd.. de iso zit verpakt in een rolletje film, dus daar hoef ik mij dan ook niet meer druk om te maken..

iedere keer weer een nieuwe 'sensor' als ik een nieuw beeldje doortrek..

geen gedoe, ik en mijn camera, meer heb ik niet nodig..

rolletje wegbrengen, in laten scannen, op cd-r zetten en we kunnen weer lekker voort!

digitaal is natuurlijk hartstikke handig, en ik gebruik dat ding ook erg veel, maar mijn volgende dslr wordt ook weer de simpelste die ik maar kan vinden..

de rest vogel ik zelf wel weer uit..

Comment

Ik volg enkele enkele post hierboven: ik wacht op de 5D mark III en de 24-70L IS ?
                        (5DIII zou er 6 maanden vroeger komen dan geplant...eind 2010/begin2011 daar er veel vraag is en de firmwareupdates niet veel meer kunnen toevoegen. (5d mark III = fullframe met autofucussysteem van 7d))

Om de maand een nieuwe body vanaf nu!
                        Beter te veel toestellen dan te weinig imo. Laat de concurentie en verniewingen maar de prijzen van de "oude" bodys doen dalen.

Voor een beginner die net geen 7D kan betalen toch een mooi toestel.
                        Zeker met de maximum ISO functie.

Aan dit tempo komt er volgend jaar een DSLR met 3D video .
                        Last edited by Kolarn; 9 februari 2010, 15:49.
                        'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Meer info i.v.m. de 550D vind je eveeens in onze blog.
                          Neem gerust maar eens een kijkje.
                          blog.belgiumdigital.com

hesy.be
                          BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                            dslr's zijn een wegwerpartikel geworden.. heb het een tijdje geleden al gezegd, het is voornamelijk marketing, en de fabrikanten lopen ons iedere keer weer wijs te maken dat we gadget zus of zo perse nodig hebben om net die ene plaat te maken..

objectieven gaan veel langer mee, en de vervangingscyclus is vele malen langer..

ik doe in ieder geval niet mee met de hele hype, de meeste 'nieuwigheden' zijn voornamelijk firmware.. logisch, want het is veel goedkoper om firmware te ontwikkelen, dan echte nieuwigheden..een 'dedicated' button is vele duurder om te ontwikkelen, daarom zitten de meeste functies lekker achter allerlei scroll-menuutjes.. lekker handig als je net aangelegd hebt, en je moet weer achterop de camera lopen klooien..

een objectief verbeteren, is vele malen duurder en moeilijker om te ontwikkelen, daarom kiezen de fabrikanten voor om de 6 maanden een nieuwe body op de markt te gooien, aangezien, wij, continu meer specs en meer gadgets willen ipv ons de lensjes te geven waar wij echt op zitten te wachten.. een nieuwe body met veel cijfermateriaal erbij, kost minder, en verkoopt ook nog es sneller..

ik doe er niet aan mee, ik rag mijn dslr tot op het bot af, en daarna zie ik wel, wat ik aan nieuwigheid koop.. wellicht zal het een goede 2e handsie worden, en al dat mp, high iso en DR gedoe zal mij een worst wezen..

als het mij allemaal teveel wordt, dan trek ik er gewoon lekker op uit, met een 'ouwe' analoge slr, leuk prime-lensje erop, en ik hoef me dan alleen maar druk te maken om MF, diafragma, en sluitertijd.. de iso zit verpakt in een rolletje film, dus daar hoef ik mij dan ook niet meer druk om te maken..

iedere keer weer een nieuwe 'sensor' als ik een nieuw beeldje doortrek..

geen gedoe, ik en mijn camera, meer heb ik niet nodig..

rolletje wegbrengen, in laten scannen, op cd-r zetten en we kunnen weer lekker voort!

digitaal is natuurlijk hartstikke handig, en ik gebruik dat ding ook erg veel, maar mijn volgende dslr wordt ook weer de simpelste die ik maar kan vinden..

de rest vogel ik zelf wel weer uit..
                            Ga je dan ook nog met paard en kar ?
                            Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
                              Tegenwoordig noemen ze dat hybride
                              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
                                Dat is de ene kant van de zaak.

De andere: vindt u alles wat men ons aan meen te moeten smeren geweldig en meteen aan te schaffen?

Comment

Working...
                                X