Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW foto's niet te vinden op de camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW foto's niet te vinden op de camera.

Hallo
    Ik bezit een canon 350D. In het begin dat ik hem gebruikte kon ik ook de RAW foto's terugvinden op mijn camera in de verkenner. Nu echter vindt ik ze niet terug, ook al neem ik allen in RAW. Ik zie niets, ook al wil ik het opendoen in RAW, met photoshop elements 8.
    Groeten Wim

Re: RAW foto's niet te vinden op de camera.

Very strange...
    Wij hebben ook nog een 350D en zoals onze andere camera's staat-ie ingesteld voor RAW+JPG. Mijn JPGs laad ik in iPhoto (werk met Mac), terwijl ik mijn CR2 files via Bridge importeer en tegelijk converteer naar DNG. Dat deed ik in CS3, nu in CS4.
    Ik weet wel dat in automatische stands (sport, bv?) er geen RAWs gemaakt worden, enkel in de klassieke Av, Tv, M en P, meen ik. 't Is toch zoiets niet dat je aan de hand hebt?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hallo,

In het begin dat ik de camera had was er geen probleem. Maar nu wil hij ze niet weergeven, ook niet in de TV, M, P, AV standen in " RAW+JPG" of "RAW" alleen.
      Ligt het aan andere instellingen. Kanik terug gaan naar basisinstellingen in menu?
      Groeten Wim

Comment

Pag. 35: clear all camera settings (resets the camera to the default settings)
        Pag. 147: clear all custom functions (resets all custom function settings to the default)

(in het E. omdat ik de E. manual van de 350D op mijn computer heb staan - vergemakkelijkt het snelle opzoekwerk )
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hallo bedankt,

Ik zal eens kijken en weet het te zeggen of het lukt.
          Groeten Wim

Comment

Anders moet je eens binnenspringen bij Vanlerberghge op de markt. Die mens kent nogal veel van Canon toestellen, en zal je zeker kunnen helpen.
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Hallo,

Ik heb de instellingen gewist, gezet zoals men de camera koopt. in mijn verkenner, via mijn camera vindt ik wel een paar RAW foto's, maar ik vindt ze niet via Photoshop elements. (.CR2 bestanden). Hoe moet ik dat oplossen?
              Groeten Wim

Comment

Ga jij rechtstreeks met je foto's van je 350D (dmv USB-kabel verbonden met PC) naar PSE?
                Heb je een kaartlezer, en ervaar je zo ook dezelfde problemen?

Zoals boven reeds gezegd, maak ik een onderscheid tussen JPGs en RAWs.
                PSE8 werkt toch ook met Bridge, niet? Kun je dan niet via Bridge en "Get Photos from camera" de foto's binnenhalen?

Comment

Hallo,

Ik, werk rechtstreeks daar mijn kaartlezer voor de kaart stuk is. De pinnetjes geplooid.
                  Ik moet mij een nieuwe kaartlezer aanschaffen.
                  Met bridge van PSE heb ik het niet geprobeerd.
                  Groeten Wim

Comment

Eerst dan via verkenner op een andere plek op de PC zetten.
                    Dan de camera afkoppelen (laat die nooit te lang aan uw PC hangen).

Vermoedelijk wil jouw elements die RAW files niet openen. Je moet allicht eerst de RAW codecs nog installeren. Zoek op de site van Adobe naar "Camera RAW".
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Hallo,

Ik heb mij een nieuwe kaartlezer aangeschaft. Nu vindt ik ze terug en ik kan ze openen met photoshop elements.
                      Alvast bedankt aan allen die mij tips gegeven hebben.
                      Groeten Wim

Comment

Dank om dit te melden. Blij dat je weer aan de slag kunt!

Comment

Working...
                        X