Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
    "armani", u kunt ook via uw "live view" een positie ergens b.v. uit het midden 10 x uitvergroten, daarop handmatig scherpstellen en uw fantastische foto schieten...
    Als die vergoting geen scherp beeld geeft, heb je de automaat waarschijnlijk niet op spotmetering staan.

    Comment


    • #92
      Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Die posten zijn uit het topic verdwenen en Mathias zelfs van het forum.
      Was allemaal niet nodig geweest als Mathias die mening voor zich had gehouden.
      Waarom zou hij zijn mening voor zichzelf moeten houden ?????
      Ik vind persoonlijk ook dat de 7D nog net iets beter in de hand ligt dan de 5DII en daardoor voelt hij ook iets solider aan (opletten wat ik zeg, anders wordt er weer met grote letters gewezen) Dit komt de de ergonomische aanpassing van de nieuwe modellen, dus nu ook zo bij de 1DIV.
      Dus jawel ik deel hetzelfde gevoel als Matthias, krijg ik daardoor alle 5DII gebruikers tegen mij, so be it .....

      Het is wel frappant dat iedere 5DII gebruiker/eigenaar (ook van andere modellen trouwens) het precies niet kunnen hebben als er over de nadelen van hun toestel wordt geschreven.
      Jongens en meisjes, alstublieft het is maar een bakske met electronica in hoor, meer niet.
      Ik persoonlijk werk nu met een 7D, daarvoor een 50D en daarvoor een 350D en nog verder daarvoor 500N en Konica (beide analoog) Ondertussen ook even mogen gebruikmaken van een 5DII en IEDER TOESTEL HAD/HEEFT ZIJN GEBREKEN en ik geef dat zonder meer toe !

      Het issue van de AF punten van de 5DII dat hier aangehaald wordt is inderdaad een nadelig feit, focus en recompose lukt niet altijd ! Degene die zegt van wel moet mij dat maar eens bewijzen met sneller bewegende objecten en/of met bvb grote opening (shallow DOF) zonder cropp achteraf te maken van de foto.
      Dat voordeel heeft een cropp camera.

      Nadeel van mijn 7D is de ruis, zelfs op niet zo hoge iso, vanaf 400 iso is er ruis te zien. Minimaal, maar het is er wel. En ik geef dat gerust toe zonder blozen !! Daarin is de 5DII absoluut beter !!
      Mijn voordeel met de 7D t.o.v. de 5DII is dan weer de veel snellere AF en doordat het een cropp is liggen de AF punten meer verspreidt over de zoeker.

      Ik moet er ook wel bijvertellen dat ik steeds gedruik heb gemaakt en nu nog steeds van lichtsterke L lenzen van 16mm tot 500mm voordat er iemand over de lenzen begint.

      Voila, dit gezegd zijnde wens ik Monica nog veel plezier toe met haar 5DII, die volgens haar doeleinden de absolute juiste keuze was !!

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #93
        Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

        Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
        Het centrale AF punt van de 5Dmk2 is zo goed als en beter dan dat van de 5Dc. Beter omdat de mk2 nog over enkele hulppunten beschikt. Dewelke ik in de meeste gevallen zeker zou afzetten als je werkt met grote diafragma's
        De 5D classic heeft die hulp AF punten ook.
        En bij de 5Dii (ben ik zeker) werken die alleen als je in AI-SERVO mode werkt. Dat zou voor de 5D classic ook wel eens hetzelfde kunnen zijn.

        Ze dienen dus alleen maar om een bewegend object te volgen.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #94
          Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

          Ik vraag me telkens af als ik dit alles lees hoe bewonderenswaardig de fotografen zijn die in de tijd hun foto's gemaakt hebben met camera's waar er helemaal geen focuspunten waren laat staan autofocus zelf. Het grootste probleem tegenwoordig is de fotograaf en zijn techniek zelf....aan de moderne camera's ligt het reeds lang niet meer. Er zijn zeker camera's die qua autofocus sneller zijn meer instelmogelijkheden hebben....maar daar hangt dan ook een totaal ander prijskaartje aan. De focussnelheid en juistheid van de huidige 5DmkII is minstens even goed dan alle types dslr die in tijd deze camera vooraf gingen ( 60D,10D,300D,20D,30D,40D,50D,5D enz .) Enkel de nieuwere 7D heeft wat meer instelopties.... snelheid en juistheid is ook net iets beter. De 7D zit qua focussnelheid ergens tussen 1D en 5DmkII in. Het zal voor sommigen pas helemaal goed zijn wanneer de camera reeds gefocust is op het onderwerp alvorens ze zelf al door de zoeker gekeken hebben. Wie er met de huidige 5DmkII niet in slaagd om een portretfoto te maken ( dat is de hoofdreden waarom ts de camera kocht) kan gewoonweg beter een andere hobby zoeken. Een tiental jaar geleden waren er helemaal geen problemen om de herkadreren met slechts 1 af punt......tegenwoordig moeten het er al minstens 15-20 zijn en cross type. Al hetgene wat ik tot nu al gebruikt heb van dslr heb ik altijd gebruikt met enkel het middelste af-punt....als ik vele reacties hier lees moet ik telkens heel veel geluk gehad hebben om zelfs maar iets scherp op de foto te krijgen wanneer ik moest herkadreren.
          Last edited by RUPSELKOPKE; 3 maart 2010, 17:21.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #95
            Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Ik vraag me telkens af als ik dit alles lees hoe bewonderenswaardig de fotografen zijn die in de tijd hun foto's gemaakt hebben met camera's waar er helemaal geen focuspunten waren laat staan autofocus zelf.
            Uit mijn hart gegrepen!
            Ik krijg soms de indruk dat ik pas fotografeer sinds het ontstaan van digitale fotografie, niets is echter minder waar!

            Comment


            • #96
              Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              als ik vele reacties hier lees moet ik telkens heel veel geluk gehad hebben om zelfs maar iets scherp op de foto te krijgen wanneer ik moest herkadreren.
              Probeer maar eens te herkadreren bij een bewegend onderwerp en zoals ik reeds geschreven heb met een grote lensopening, veel succes.
              Bij landschappen, architectuur, portret, macro, enz... is dat geen probleem om te herkadreren maar actie, dieren....

              Maar inderdaad, ik heb hier al verschillende malen op het forum geschreven, Het is het manneke (vrouwke) achter het bakske die de foto maakt, het toestel zet het gewoon op het kaartje.
              Ik ben overlaatst nog iemand tegengekomen op een uitstapje. Persoon had een 5D Mark II in zijn handen op auto stand. Na een praatje bleek het zijn eerste DSLR toestel te zijn en het lukte hem niet om "mooie" foto's te maken in al de andere standen van het toestel
              Waarom als eerste toestel een 5D, 7D en zelfs 1D te kopen als je de basis niet kent van fotografie ???
              Waarschijnlijk hebben wij het "geluk" gehad om vroeger analoog te beginnen, waarbij je zelf moest nadenken. Tegenwoordig wordt er gedacht van hoe duurder het toestel, hoe beter de foto's.....spijtig ! (of misschien ook niet, worden er veel 2de hands verkocht van amper een jaar oud)

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #97
                Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Probeer maar eens te herkadreren bij een bewegend onderwerp en zoals ik reeds geschreven heb met een grote lensopening, veel succes.
                Bij landschappen, architectuur, portret, macro, enz... is dat geen probleem om te herkadreren maar actie, dieren....
                Mij ga je niet horen vertellen dat autofocus, aantal en spreiding van focus points bij de 1D niet beter zijn dan bij 5D mark II.

                Wat ik wel weet is dat ik, bij een snel bewegend onderwerp (sport of dierenfotografie) waar de richting niet altijd even duidelijk is,
                zowel bij 1D mark III als bij 5D mark II altijd opteer voor het middenste scherpstelpunt (met of zonder uitbreidingspunten).
                Op die manier heb ik althans minste kans op afgesneden stukken van de onderwerpen. Buiten de ongekende snelheid van de 1D III is de
                5D II hier niet echt in het nadeel wat mij betreft.

                Waar de spreiding en de accuraatheid van de buitenste punten wel van pas komen is als je een traag bewegend onderwerp bvb wandelende
                leeuw wil cadreren in je compositie en dit onderwerp ook continu volgt en dit gecombineerd met lichtsterke lenzen op grote opening om alle
                aandacht op de beweging van het onderwerp te vestigen.

                Je wacht dan op een specifieke uitdrukking, geeuw, beweging voor een niet centraal gecadreerd onderwerp.
                Dit is veel moeilijker met de 5D mark II

                In dit geval is het aantal en spreiding van de scherpstelpunten van de 1D mark III sterk in het voordeel.

                Veel tekst, ik hoop dat "mijn mening" een beetje duidelijk is.
                We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                Comment


                • #98
                  Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                  Sieg!! Lol. Zo erg is het toch ook niet gesteld met de digi-noobjes?
                  Tuurlijk lopen er van die mensen rond, die nog nooit gefotografeerd hebben en meteen een budget van 5000 euro uittrekken voor een camera met lenzen. Ik sta daar altijd versteld van.
                  Maar ik ken ook heel veel mensen die heerlijk lopen te pulleken met een 450D en daar jarenlang plezier van hebben. (en mooie foto's maken!)
                  Voordat ik hier overkom als verwend nest met haar dure spullen Ik heb maaaaanden lang gelezen en gekeken voor ik deze investering deed (sommigen werden hier echt gek van me). Ik ben dan ook totaal verslaafd aan fotografie (ook al heb ik nog ontzettend veel te leren)
                  Persoonlijk zou ik tevreden zijn gebleven met mijn 10D, maar vanwege de opdrachten die ik heb, moest ik echt uit kijken naar een andere camera.
                  Tuurlijk heeft de 5DmkII bepaalde nadelen tov de 7D en 1Dxx. Daarom vond ik het lastig om een goede keuze te maken. Maar ik weet zeker dat ik de juiste camera voor mij nu in mijn handen heb ...wat een bezit
                  We zijn eigenlijk allemaal vreselijke mazzelaars dat we dit soort spullen in huis hebben, ongeacht merk of type camera. Rupsel heeft een goed punt en ik ben me daar ook wel van bewust. Die fotografen van vroeger waren kanjers!

                  Comment


                  • #99
                    Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Sieg!! Lol. Zo erg is het toch ook niet gesteld met de digi-noobjes?
                    Tuurlijk lopen er van die mensen rond, die nog nooit gefotografeerd hebben en meteen een budget van 5000 euro uittrekken voor een camera met lenzen. Ik sta daar altijd versteld van.
                    Maar ik ken ook heel veel mensen die heerlijk lopen te pulleken met een 450D en daar jarenlang plezier van hebben. (en mooie foto's maken!)
                    Voordat ik hier overkom als verwend nest met haar dure spullen Ik heb maaaaanden lang gelezen en gekeken voor ik deze investering deed (sommigen werden hier echt gek van me). Ik ben dan ook totaal verslaafd aan fotografie (ook al heb ik nog ontzettend veel te leren)
                    Persoonlijk zou ik tevreden zijn gebleven met mijn 10D, maar vanwege de opdrachten die ik heb, moest ik echt uit kijken naar een andere camera.
                    Tuurlijk heeft de 5DmkII bepaalde nadelen tov de 7D en 1Dxx. Daarom vond ik het lastig om een goede keuze te maken. Maar ik weet zeker dat ik de juiste camera voor mij nu in mijn handen heb ...wat een bezit
                    We zijn eigenlijk allemaal vreselijke mazzelaars dat we dit soort spullen in huis hebben, ongeacht merk of type camera. Rupsel heeft een goed punt en ik ben me daar ook wel van bewust. Die fotografen van vroeger waren kanjers!
                    Hey Monica, Ik had het ook absoluut niet over jou hoor !!
                    Ik heb al foto's van je bekeken en die zijn voor mijn part Klasse (met hoofdletter K)
                    Kan alleen maar beteren met je nieuwe speeltje

                    Ik denk dat het grootse probleem bij de verkopers ligt, als iemand met een budget van 3000 € een winkel binnenstapt voor zijn eerste dslr wordt hem direct een (semi) pro klasse aangewezen. En natuurlijk worden daar mooie foto's mee gemaakt, want ze (de klant) hebben dat gezien op internet. Maar hoe deze foto's tot stand zijn gekomen, daar wordt niet bij stilgestaan en over nagedacht. Maarja.... we leven nu eenmaal in een luxe consumptiemaatschappij. (ps. ik doe er zelf ook gedeeltelijk aan mee)

                    En inderdaad heeft Rupsel 100% gelijk, als je ziet wat ze vroeger deden met hetgeen toen maar voor handen was.

                    @ Romulus, inderdaad ik snap de uitleg en geef je gelijk. Bij mijn 7D gebruik ik ook enkel het middenste AF punt voor o.a. BIF of honden (Agillity) Maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hij toch iets sneller focust dan de 5DmkII, waarmee ik dit ook al gedaan heb.
                    Waarom ik niet gekozen heb voor een 1D, o.a. budget en grootte van het toestel. En dan was de keuze voor een 7D snel gemaakt, maar zoals ik reeds hierboven gemeld heb ben ik toch niet 100% tevreden over de ruis, zonder nabewerking wel te verstaan.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                      Een beetje late reactie misschien, maar ik denk dat Monica zeker de beste keuze gemaakt heeft voor haar type van fotografie.

                      Ik heb mijn nieuwe 5dII gisteren tijdens de persdagen in Geneva zijn vuurproef laten doorstaan ... met de 24-105 en het middelste focus punt werken en dan herkadreren ... werkt perfect, natuurlijk op zo'n auto show gaan de auto's nergens naartoe

                      Ik heb er nu een kleine duizend foto's mee gemaakt, en sta nog altijd versteld van de scherpte van de beelden, ik heb het al verschillende keren aangehaald, maar de 24-105 presteerde op mijn 40D bijlange niet zo goed als nu op de 5dII, en ik kan zonder problemen iso 640 of 800 gebruiken ... dus een pol filter tijdens een autosalon kan nu ook

                      Je moet weten waarvoor je de 5dII wil gebruiken, voor actie en sport zijn er betere opties (alhoewel ik met de 40D ook altijd alleen het middelste punt gebruik), maar ik heb nog geen autosport met de 5dII geprobeerd, dus daar kan ik nog niet over meespreken, maar tot nu heb ik totaal geen spijt van mijn aankoop

                      Het enige wat ik anders zou doen ... geen extra batterij kopen , ik heb de grip (heb graag 'veel' camera in mijn grote grijpertjes ), maar ik heb nu iets meer dan duizend foto's gemaakt met de twee LP-E6 batterijen ... en ze zijn nog altijd bijna 60%, dus eentje in de grip zou ook al voldoende zijn.

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Corrigeer me als ik er naast zit, maar deze stelling lijkt mij volkomen uit de lucht gegrepen. (ik heb al het nodige gespeeld met de 5DmkII)
                        Als je focussed en "locked"...dan kun je composeren met je camera wat je wilt, je scherptepunt blijft gelijk, ook bij de 5DmkII. Ik vind het tof dat mensen hun ervaringen willen delen, maar dit soort informatie klopt echt niet en geeft een totaal verkeerd beeld van de 5DmkII.
                        Toch niet den eerste den beste:
                        Canon 5D Mark II review, find out how the 5D Mark II stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.


                        "In use, I found the AF system to be quite good for portraits and other work, though it's hard to get used to the array's concentration in the center of the frame. The same AF-array dimensions are used in the Canon 50D, where the array seems huge, but on the 5D Mark II, most of the 35mm frame area remains uncovered."

                        Anders moet je het ons eens tonen he Monica:

                        Portretfoto, diafragma 2.8 of beter: nog groter, centraal focuspunt, scherpstellen op de ogen. Herkadreren zodat model niet meer centraal in beeld staat maar uiterst rechts of links.
                        Als dan de scherpte nog perfect op de ogen ligt, kan jij toveren.

                        Als je natuurlijk altijd composities wil maken waar alles plat centraal staat is er geen enkel probleem

                        Ik blijf er bij de 5D (MarkII) is de perfecte camera, moesten niet al de AF-punten centraal liggen.
                        Last edited by armani; 3 maart 2010, 21:45. Reden: JerOen's typfoutje verwijderd :-)

                        Comment


                        • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                          Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                          Als dan de scherpte nog perfect op de ogen licht kan jij toveren. .
                          Dan krijg je hele kleine pupillen

                          Comment


                          • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                            Omdat een voorbeeld zoveel meer zegt:
                            Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


                            Probeer je eens zo een portret te maken, met die DOF (f1.8), centraal focuspunt, herkadreren en NIET croppen achteraf. Ben benieuwd

                            GOOD LUCK

                            Comment


                            • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                              Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                              Anders moet je het ons eens tonen he Monica:

                              Portretfoto, diafragma 2.8 of beter: nog groter, centraal focuspunt, scherpstellen op de ogen. Herkadreren zodat model niet meer centraal in beeld staat maar uiterst rechts of links.
                              Als dan de scherpte nog perfect op de ogen ligt, kan jij toveren.
                              Scherpstellen op beide ogen? Met 1 focuspunt? De Live View Face Detection Mode maakt een kadertje voor elk oog afzonderlijk. Dan mag je model tijdens het herkadreren zelfs bewegen.
                              Last edited by Poza; 3 maart 2010, 22:43. Reden: laatste zin toegevoegd

                              Comment


                              • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                                als ik vele reacties hier lees moet ik telkens heel veel geluk gehad hebben om zelfs maar iets scherp op de foto te krijgen wanneer ik moest herkadreren.
                                Komaan RUPSELKOPKE, we hebben het over iets anders he ...

                                Als je een landschap fotografeert met een 5D (Mark II) op f11 of f16 en een brandpunt van 10mm, mag je herkadreren zoveel je wil, alles zal scherp zijn. Maar daar ging het hier niet over...

                                Ik begin precies goed op dreef te komen

                                Comment

                                Working...
                                X