Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

    mag ik vragen naar welke portretlens je dan overstapt in combinatie met de 5d ipv de 85 1.8, die volgens andere discussies één van de betere portretlenzen is voor de 1.6 sensors.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

    Comment


    • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

      Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
      Wat voor mij het grootste nadeel van de 5D (MarkII) is en bijna nooit aan bod komt is de centrale ligging van de AF-punten. Als je veel werkt met groot diafragma (kleine scherptediepte) is dat een probleem als je geen centrale compositie wil.

      Herkadreren is dan geen optie want dan zit je scherpte makkelijk verkeerd. De enige optie is dan 3/4 van je beeld wegcroppen om een niet centrale compositie te verkrijgen maar dat lijkt me toch ook niet ideaal.

      Ik vind dit al een beperking van mijn Canon Eos 30D. Ik heb onlangs nog eens door de zoeker van een 5D gekeken Het is nog veel erger!


      Voor mij de belangrijkste reden waarom er nooit een 5D (Mark II) in huis komt...
      Dan is dat jammer voor jou. In het tijdschrift "Foto-Video" is dit de enige camera die voor beeldkwaliteit een 100 krijgt. Zelfs de duurdere Canons en Nikons krijgen zulke score niet. En ho ja, met de 24-105 levert dat beelden op met een ongeloflijke weergave zowel voor helderheid als contrast als kleurweergave als scherpte. Zal nu eindelijk die zever over de slechte kwaliteit van de 5dmarkII stoppen?

      Comment


      • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

        Niemand zegt hier iets negatief over de beeldkwaliteit van de camera en niemand zegt dat de 5DmkII van slechte kwaliteit is.

        Gerapporteerd als flamebait.

        IMHO
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

          Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
          Amai zeg, wat een gezellig sfeertje hier...

          TS stelde een vraag, en ik gaf een voor mij belangrijk nadeel. Als dat voor jullie geen probleem is ook goed.

          Wat de voorbeelden betreft. We hadden het over portretfotografie he... op 35 mm of 50mm zit je met veel meer scherptediepte dus daar zit je veel minder met het probleem. Maar doe hetzelfde eens op 85mm/135m/200mm op f2.0 of 2.8.

          Bekijk de chart hier eens:


          En voor de rest: Ik snap niet dat mensen pakken geld geven aan dure camera's en toplenzen om de scherpst mogelijke foto's te krijgen en dan de scherpte weer verliezen door focus and recompose. Of 1/2 van hun beeld wegcroppen om een niet-centrale compositie te bekomen. Maar nog eens: ieder zijn ding.

          @ Yourt: kijk eens door de zoeker van uw 5D en dan uw 40D, als je het verschil niet ziet in ligging van de AF-punten. Tja....
          De scherpte-diepte wijzigd niet wanneer je je onderwerp met dezelfde vergroting in beeld brengt. Met een 100mm objectief is de afstand onderwerp-objectief de helft van de afstand onderwerp-objectief met een 200mm objectief . Bij gelijke weergave (vergroting) is de scherpte diepte hetzelfde als je ook dezelfde diafragmaopening insteld. Een kortere lens geeft enkel een schijnbaar dieper veld.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

            Als jullie niet lezen wat ik post:


            Of met een 35 mm vanop 45 cm (DOF = 1,29 cm).
            ....
            3de is de lastigste: onder hoek van 45° LCD scherm getrokken met rechtsboven deze pagina een banner van Fotorubens... en met een DOF van een dikke cm
            ....
            en dan terug komen met:

            Wat de voorbeelden betreft. We hadden het over portretfotografie he... op 35 mm of 50mm zit je met veel meer scherptediepte dus daar zit je veel minder met het probleem. Maar doe hetzelfde eens op 85mm/135m/200mm op f2.0 of 2.8.

            I rest my case. Maar mijn punt blijft overeind. Sic.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

              Lieve schatten
              Dit is het helemaal niet waard. Ik heb het stuk van Flukee gelezen en heb daar weer van geleerd.
              Ik vind het erg prettig om feedback te krijgen over de 5DmkII of om technische info te krijgen en waardeer jullie inbreng enorm. Maar laten we aub aardig blijven voor elkaar....we delen immers dezelfde verslaving en kunnen er hier heeeerlijk over bomen met elkaar. Mijn man haakt na 5 minuten geklep over fotografie en camera's af, maar hier kan ik altijd mijn "ei" kwijt

              Comment


              • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Lieve schatten
                Dit is het helemaal niet waard. Ik heb het stuk van Flukee gelezen en heb daar weer van geleerd.
                Ik vind het erg prettig om feedback te krijgen over de 5DmkII of om technische info te krijgen en waardeer jullie inbreng enorm. Maar laten we aub aardig blijven voor elkaar....we delen immers dezelfde verslaving en kunnen er hier heeeerlijk over bomen met elkaar. Mijn man haakt na 5 minuten geklep over fotografie en camera's af, maar hier kan ik altijd mijn "ei" kwijt
                LOL... ik snap je helemaal. 't Is soms wel moeilijk om jezelf in te tomen hé. En eens vitten en pluizen en argumenten en ervaringen delen en er rond discussiëren is leuk, maar het leukste is op stap zijn met de camera, en dat wat je hier beweert of hebt gelezen uitproberen, verfijnen, ervaren,... en resultaat boeken!
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  Trouwens, die recompose werkt vanop enkele meters ook, maar waarom zou je je model in 't hoekje van een 35 mm foto willen duwen, met de rest onscherp? Weinig kans toe, maar bon. En met een tele? Of met een 35 mm vanop 45 cm (DOF = 1,29 cm).Het kan, en bij die laatste heb je een hit/miss ratio. Maar je kan dan ook manueel bijstellen met de ringfocus.
                  Mijn vier test-ogen waren trouwens vanop ongeveer een meter, zodat het model geframend was zoals in de voorbeeldfoto. Had ik vergeten te vermelden, sorry.
                  Daarom nog eentje extra: scherper is strafbaar!

                  Comment


                  • Re: Wie van de BD-ers gebruikt een 5DmkII?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Daarom nog eentje extra: scherper is strafbaar!
                    Inderdaad; nog scherper en ze steken door het bloesje heen!

                    Comment

                    Working...
                    X